„Fiat 500C“ (nuo 2009 m.): apžvalga

„Fiat 500C“ (nuo 2009 m.): apžvalga

Fiat 500C – tai miesto automobilis, kuris traukia akį savo retro stiliaus dizainu ir išskirtiniu kabrioleto įvaizdžiu. Pagrindinis šio modelio bruožas – viso ilgio drobinis stogas, kurį galima lengvai atitraukti vos paspaudus mygtuką. Šis sprendimas leidžia mėgautis saule tiesiog sėdint už vairo, kad ir kiek jos būtų mūsų platumose.

Bendra apžvalga

Fiat 500C dažnai sulaukia simpatijų dėl savo išvaizdos ir smagaus vairavimo mieste. Šis modelis išsiskiria mažu dydžiu ir manevringumu, todėl parkavimas ankštose vietose tampa kur kas paprastesnis. Kabrioleto tipo miesto automobiliai – retenybė, todėl pagrindiniai konkurentai yra Citroën C1 Airscape, Peugeot 108 Top ir DS 3 Cabrio. Vis dėlto, kaip ir konkurentai, Fiat 500C visiškai neatstoja klasikinio kabrioleto – konstrukcijoje lieka stogo statramsčiai, kurie reikalingi konstrukciniam tvirtumui užtikrinti.

Stilius ir kasdienybė

Išskirtinis Fiat 500C privalumas – jo žaisminga išvaizda, spalvingas vidaus dizainas ir ryškios salono detalės. Dažnai priekine panelė dažoma taip, kad derėtų prie kėbulo spalvos, o tai sukuria jaukią, linksmą automobilio atmosferą. Vidaus apdaila nesilygiuoja su didesnių MINI modelių kokybe, tačiau nėra prastesnė nei konkurentų.

Nors vairavimo pozicija gali būti nepatogi visiems dėl tik aukščio reguliuojamo vairo, daugumai ji bus tinkama kasdieniams maršrutams. Būtina paminėti – vietos automobilyje nėra daug, tad 500C labiausiai tiks tiems, kuriems svarbus kompaktiškumas.

Komfortas ir komplektacijos

  • Pradinė Pop versija siūloma su pagrindine įranga – be kondicionieriaus ar lengvojo lydinio ratlankių.
  • Vidutinės klasės Pop Star prideda daugelį patogumų.
  • Geriausiai įrengtas Lounge variantas dažniausiai turi galinius parkavimo jutiklius, papildomus vairuotojo sėdynės reguliavimus ir kitas reikalingas funkcijas.
  • Rinkoje sutinkama ir įvairių specialių komplektacijų, kurių kaina priklauso nuo papildomos įrangos.

Variklių pasirinkimas

Pirkėjai gali rinktis iš kelių variantų: dviejų cilindrų 0,9 l „Twinair“ benzinas, ekonomiškas, bet triukšmingas 1,3 l dyzelis, 1,4 l benzininis motoras. Populiariausias – 1,2 l benzininis variklis. Nors jis nėra galingiausias, mieste užtenka energijos nestiprų automobiliui ir jis veikia gan ramiai.

Mieste ir už jo ribų

Fiat 500C geriausiai jaučiasi miesto gatvėse, kur mažas dydis leidžia lengvai įveikti spūstis ir rasti vietą automobiliui. Privalumas – manevringumas, o trūkumas – atidarius visą stogą prastėja galinis matomumas, nes medžiaginis stogas uždengia galinį langą. Tokiu atveju patariama stogą laikyti praskleistą tik dalinai, kad galima būtų matyti per galinį langą.

Kelyje automobilis nesijaučia taip užtikrintai – triukšmas nuo vėjo bei kelio padidėja, kaip įprasta modeliams su drobiniu stogu. Vairo mechanizmas gana aštrus, o važiavimas nelygiu keliu gali būti „šokinėjantis“. Visgi posūkiuose sukibimo pakanka, o net greičiau pajudėjus iš vietos modelis nenusileidžia konkurentams.

Išlaikymo kaštai

Kiek kainuoja naudotas Fiat 500C?

Rinkoje dažnai galima rasti senesnių Fiat 500C už prieinamą kainą. 2009 metų modelio su didesne rida kaina siekia apie 3 510 eurų. Tvarkingas 2012-ųjų Lounge automobilis su 64 373 km rida kainuos apie 5 265 eurus. Pageidaujant Twinair variklio, už 2011 metų automobilį su panašia rida gali tekti mokėti apie 6 435 eurų, o po 2015 m. atnaujinti modeliai prasideda nuo maždaug 10 530 eurų. Beveik nauji automobiliai gali kainuoti iki 17 550 eurų.

Degalų sąnaudos ir taršos mokestis

Nors dėl sustiprintos važiuoklės ir sunkesnio stogo Fiat 500C sveria daugiau nei įprastas 500, degalų sąnaudos išlieka panašios. Mažiausiai ekonomiškas – 1,4 l benzininis motoras, kurio vidutinės sąnaudos siekia apie 5,8 l/100 km, o taršos mokestis didesnis dėl aukštesnės CO₂ emisijos.

1,2 l benzininė versija laikoma racionaliausiu pasirinkimu – ji degina apie 4,8 l/100 km, o automobiliai su „Eco“ paketu gali pasiekti ir 4,3 l/100 km rodiklius.

„Twinair“ variklis važiuojant teoriškai gali pasiekti nuo 3,8 iki 4,2 l/100 km, bet realiomis sąlygomis šie skaičiai dažnai būna didesni. Senesnio 1,3 l dyzelio versijos vidutiniškai vartoja apie 4,2 l/100 km, o naujesnės gali pasiekti ir 3,7 l/100 km.

Lietuvoje šio modelio taršos mokestis priklauso nuo pirmos registracijos metų, degalų tipo ir konkrečios CO₂ emisijos. Benzininiai automobiliai su žemesnėmis emisijomis paprastai apmokestinami švelniau nei dyzelinės ar galingesnės versijos.

Kasko ir privalomasis draudimas, taip pat techninio aptarnavimo kainos yra panašios kaip kitų miesto segmento automobilių.

Kurią versiją rinktis?

Renkantis naudotą Fiat 500C, rekomenduojama atsižvelgti į 1,2 l benzininį variklį – jis išsiskiria sklandžiomis charakteristikomis, yra mažiau triukšmingas ir praktiškas kasdieniam naudojimui. Labiausiai verta pasidairyti Lounge komplektacijos modelių – jie dažniausiai turi daugiau papildomų funkcijų ir ypač vertinami rinkoje. Galiniai parkavimo jutikliai, dažnai randami šioje komplektacijoje, padeda lengviau parkuotis su nuleistu stogu.

Pagrindiniai konkurentai

Nors Citroën C1 Airscape, Peugeot 108 Top ir Toyota Aygo atverčiami stogai suteikia daugiau praktiškumo, nes juose galima rasti penkerius duris, tuo tarpu Fiat 500C išlieka stilingesnis ir patrauklesnis akiai. DS 3 Cabrio – didesnis ir talpesnis automobilis su galingesniais varikliais, tad jei kabrioleto reikia dažnesnėms kelionėms užmiestyje ar didesniam keleivių kiekiui, verta apsvarstyti šį pasirinkimą.

Svarbiausia – Fiat 500C tinka tiems, kurie kasdien važinėja mieste, mėgsta išskirtinį dizainą ir nori pasimėgauti kupinu saulės oru, kuriuose tai leidžia padaryti vos keliolikos sekundžių stogo atidarymo funkcija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *