Fiat 500L hečbeko (2013–2022) apžvalga

Fiat 500L hečbeko (2013–2022) apžvalga

Fiat 500L – tai kompaktinis vienatūris, kuris Lietuvos keliuose dažnai atpažįstamas dėl savo savito dizaino ir erdvumo. Šis modelis yra didesnis, šeimai draugiškesnis Fiat 500 brolis, siūlantis nemažai praktiškumo, tačiau ne visada viską darantis geriau už konkurentus. Ką dar verta žinoti apie šį automobilį – tiek apie jo patogumus, tiek apie trūkumus?

Bendra apžvalga

500L pavyko išlaikyti ikonišką mažesniojo Fiat 500 žavesį – išraiškingos spalvos, daugybė personalizacijos galimybių ir išsiskiriantis išvaizda. Nors modelis nutrauktas gaminti 2022 metais, naudotų automobilių pasiūla išlieka plati, o kainos – tikrai prieinamos daugeliui šeimų.

Didžiausi privalumai

  • Erdvus salonas tiek priekyje, tiek gale, ypač be panoraminio stogo.
  • Talpus ir lengvai išnaudojamas bagažinės tūris.
  • Patraukli išvaizda su įvairiomis spalvų opcijomis.
  • Pigesnės eksploatacijos ir techninės priežiūros išlaidos.

Pastebimi trūkumai

  • Vidinės detalės ir medžiagos dažnai jaučiasi pigios.
  • Variklių pasirinkime trūksta galingesnių ir tylesnių alternatyvų.
  • Važiuoklė nėra nei labai komfortiška, nei smagi vairuojant.
  • Automatinė pavarų dėžė („Dualogic“) – lėta ir trūkčiojanti.

Varikliai ir modelių komplektacijos

Naudotų Fiat 500L pasiūloje dažniausiai sutinkami benzininiai 1,4 l (94 AG) ir dyzeliniai 1,3 l (84 AG) varikliai. Retesni – 0,9 l dviejų cilindrų benzininis turbo bei 1,6 l dyzelis (104–118 AG). Pastarasis laikomas galingesniu ir taupesniu.

Modelių komplektacijos priklauso nuo pasirinkto varianto. Pagrindiniai – Pop Star ir Easy. Pop Star orientuotas į dizainą: spalvotas prietaisų skydelis, lengvojo lydinio ratlankiai. Easy labiau orientuotas į komfortą: galiniai parkavimo jutikliai, elektriniai galiniai langai.

Standartinėse versijose rasite kruizo kontrolę, „Bluetooth“ ir penkių colių lietimui jautrų ekraną. Aukščiausių įrangos versijų modeliai siūlo automatinę klimato kontrolę, panoraminį stiklą, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius. Po 2017 metų atnaujinimo dalis modelių gavo Cross pavadinimą bei atnaujintas išorės detales.

Patogumas ir naudojimo pojūtis

Vairuojant Fiat 500L nepasižymi dinamiškumu ar sportiškumu – vairas gana lėtas, automobilį valdyti dideliu greičiu nėra labai malonu. Važiuoklė sugeria smulkius kelio nelygumus, tačiau didesnės duobės ir nelygumai jaučiasi salone. Mieste jei dažnai teks važiuoti duobėtais keliais, kelionė gali būti nelabai komfortiška.

Interjeras – pagrinde plastikinis, o ankstyvuose modeliuose kai kurios detalės atrodo ypač ekonomiškos. Po atnaujinimo kokybė kiek pagerėjo, tačiau pigių medžiagų pojūtis vis dar juntamas. Priekinės sėdynės patogios net aukštiems žmonėms, tačiau galiniai keleiviai su panoraminiu stogu jaučia ribotą galvos erdvę. Sėdimos vietos galinėje eilėje – gana kietos, ilgesnėms kelionėms gali būti ne pačios patogiausios.

Kuro sąnaudos ir eksploatacinės išlaidos

Pagal oficialius duomenis, Fiat 500L su 1,4 l benzininiu varikliu vidutiniškai sunaudoja apie 6,7–7,1 l/100 km, tačiau praktikoje realus rezultatas dažnai būna didesnis. Mažesni benzininiai ir dyzeliniai varikliai pagal gamintojo rodmenis ekonomiškesni (nuo 4,5 l/100 km), tačiau realiomis sąlygomis šie skaičiai retai pasiekiami.

Lietuvoje už 500L taršos mokestis nustatomas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmą registraciją. Dyzeliniai varikliai su mažesne emisija apmokestinami mažiau, tačiau 1,4 l benzininiai variantai paprastai priskiriami prie didesnės taršos kategorijos.

Automobilio aptarnavimas ir remontas – vieni pigesnių tarp konkurentų, ypač kai automobiliui daugiau nei treji metai. Oficialūs servisai dažnai paneigia mitą apie italų automobilių brangumą, siūlydami konkurencingas kainas lyginant su vietiniais servisais.

Kainos ir pasirinkimas

Jei ieškote naudoto Fiat 500L su didesne rida, kaina dažnai prasideda nuo 1 755 eurų. Norint šiek tiek naujesnio ir su vidutine rida, biudžetą reikėtų planuoti nuo 2 340 eurų. 2017 metų atnaujintas modelis kainuoja nuo 5 850 eurų, o už naujausius, „facelift“ variantus, greičiausiai reikės skirti iki 12 870 eurų.

Fiat 500L savo kaina lenkia Citroen C3 Picasso ar Nissan Note, tačiau yra pigesnis už daugelį vokiškų šeimyninių vienatūrių.

Mūsų rekomendacijos

Kuris 500L geriausias?

Iš variklių naudingiausias pasirinkimas – 1,3 l dyzelinis Multijet. Šis pažangių savybių turintis variklis ekonomikas, gana patikimas ir gerokai pigesnis eksploatuoti už benzininius analogus. Renkantis įrangą, Pop Star komplektacija pasižymi optimaliu kainos ir įrangos santykiu, todėl yra dažniausiai sutinkama ir patraukli ieškantiems praktiškumo be bereikalingų priedų.

Alternatyvūs variantai

  • Volkswagen Golf SV – kokybiškesnė alternatyva, pasižyminti didesniu komfortu ir erdvesniu salonu, nors kaina – aukštesnė.
  • Opel Zafira Tourer – praktiškas pasirinkimas šeimoms, kurioms reikia daugiau sėdimų vietų. Papildomos vietos dažnai kainuoja tik nedaug daugiau, tačiau pravartu įsitikinti dėl patikimumo.
  • Citroen C3 Picasso – vienas pigiausių pasirinkimų šeimyninių vienatūrių segmente, ekonomiškas ir beveik toks pats erdvus kaip 500L.

Fiat 500L – geras pasirinkimas, jei norite išskirtinio kompaktiško vienatūrio, kuris siūlo daugiau erdvės už tradicinius miesto automobilius. Tačiau prieš įsigyjant verta pasvarstyti ir apie alternatyvas bei kritiškai įvertinti tiek kainą, tiek kasdienio naudojimo poreikius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *