Ford Edge – tai didelis visureigis, kuris išsiskiria talpia salonu ir komfortu. Nors Edge buvo kurtas Amerikos rinkai, šis modelis buvo pritaikytas ir Europai, taip pat pasiekė Lietuvos naudotų automobilių rinką. Palyginti su pagrindiniais konkurentais, Ford Edge turi ir trūkumų, tačiau vis dar patrauklus tiems, kuriems svarbu erdvė ir kokybė.
Privalumai
- Talpus, funkcionalus salonas
- Kokybiškai įrengta interjero apdaila
- Sklandus važiavimas su mažesniais ratlankiais
- Didele bagažinė
Trūkumai
- Didelis svoris – sudėtingas kasdienis manevravimas mieste
- Didesnės kuro sąnaudos (vidutiniškai apie 5,8 l/100 km silpnesnei versijai pagal gamintojo duomenis, tačiau realiomis sąlygomis – daugiau nei 7 l/100 km)
- Nėra septynių vietų versijos
Erdvė ir komfortas
Edge salonas – išties platus, todėl tinka ieškantiems patogaus automobilio ilgoms kelionėms ar šeimai. Platus priekiniai ir galiniai sėdynių sėdimieji plotai užtikrina, jog visi keleiviai galės jaustis patogiai. Tikėtis trečiosios eilės sėdynių nereikia – šis modelis skirtas penkiems keleiviams. Bagažinė talpi ir stačiakampio formos, todėl patogiai supakuosite tiek kasdienius pirkinius, tiek didesnį bagažą kelionėms.
Važiuoklė ir valdymas
Nors valdymas lenkia kai kuriuos didesnius visureigius, kasdien mieste Edge išlieka sudėtingas dėl didelio sukimosi spindulio ir bendro gabarito. Posūkiuose automobilis linkęs svirti, todėl sportiškai važiuoti skatina ne pernelyg. Dideli ratlankiai gali pabloginti važiavimo komfortą, todėl kas ieško švelnesnio važiavimo, turėtų rinktis modelius su mažesniais ratais.
Varikliai ir įranga
Nuo 2016 metų Lietuvoje dažniausiai sutinkamas su dyzeliniais 2,0 l varikliais (132 kW ir 154 kW galios). Pirkėjai galėjo rinktis iš kelių įrangos lygių: nuo praktiško Titanium iki sportiško ST-Line ar komfortiško Vignale. Atitinkamai, Edge gali būti tiek priekiniais, tiek visais ratais varomas. Visi modeliai pajėgūs tempti iki 2000 kg svorio priekabą su stabdžiais.
Kuro sąnaudos ir eksploatacija
Dyzeliniai Ford Edge varikliai ekonomijos prasme nenuvilia vien tik popieriuje – realybėje dažnas vairuotojas pastebės, kad sunaudojama daugiau nei 7 l/100 km. Kuro sąnaudas didina automobilio svoris ir dideli gabaritai. Taip pat verta įvertinti ir Lietuvoje taikomą taršos mokestį – jis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmosios registracijos metų. Dėl didesnės masės ir variklio galingumo, Edge taršos mokestis dažnai būna tarp vidutinių ir aukštesnių tarifų, todėl tai svarbu planuojant eksploatacijos išlaidas.
Reguliari techninė priežiūra paprastai nesukelia didelių išlaidų – Ford patikimumas vertinamas palankiai, atsarginės dalys prieinamos, o servisų tinklas platus.
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Ford Edge, priklausomai nuo metų ir komplektacijos, naudotų automobilių rinkoje gali kainuoti nuo 17 550 eurų už ankstesnių metų modelį. 2017 metų automobilio kaina siekia apie 18 720–23 400 eurų, o 2018 metų – nuo 23 400 iki 26 910 eurų. Paskutinių metų, po atnaujinimo, modeliai dažnai kainuoja daugiau nei 26 910 eurų.
Kurį modelį rinktis?
Jei prioritetas – komfortas, ekonomiškesnis pasirinkimas būtų Titanium versija su mažesnio galingumo dyzeliu. Sportinio stiliaus versijos siūlo didesnius ratus, tačiau tai dažnai reiškia prastesnį važiavimo komfortą ir didesnes kuro sąnaudas. Stipresnis variklis nepasižymi ryškiu dinamikos pranašumu, bet reikalauja daugiau degalų, tad optimalus balansas – 132 kW variklis ir Titanium apdaila.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp pagrindinių alternatyvų verta paminėti Volkswagen Touareg – šis pasižymi puikia važiavimo kokybe, kokybišku salonu, tačiau taip pat neturi septynių sėdimų vietų. Ieškantiems universalesnio šeimos automobilio už panašią ar mažesnę kainą verta rinktis Kia Sorento ar Skoda Kodiaq – abu šie modeliai siūlo septynias vietas ir racionaliai išnaudotą erdvę, ypač tinkami šeimoms ar dažnai keliaujantiems didesniu būriu keleivių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.