Jei ieškote kompaktiško darbinio automobilio Lietuvoje, Ford Fiesta Van gali būti itin protingas pasirinkimas. Šis modelis sujungia nedidelio automobilio valdymą su naudingos krovininės erdvės privalumais, tad puikiai tinka mieste ir trumpiems atstumams, ypač tiems, kuriems nereikia didelio furgono.
Bendras vaizdas
Ford Fiesta Van garsėja smagiu vairavimu, patikima važiavimo kokybe ir kokybišku salonu. Nors krovininės erdvės dydžiu jis nusileidžia tikriesiems furgonams, ši mašina puikiai tenkina daugelio smulkių verslininkų bei paslaugų srityje dirbančių poreikius. Fiesta Van ypač pravers, jei vežiosite nedidelius ir nesunkius daiktus mieste. Tiems, kas ieško didesnių galimybių, verta pasvarstyti apie Ford Transit Courier, kuris talpina daugiau ir leidžia vežti sunkesnį krovinį.
Privalumai ir trūkumai
- Ypač smagu vairuoti
- Salono medžiagų kokybė pranoksta daugelį konkurentų
- Taupus kuro sąnaudos: galima tikėtis vos 4,3–5,3 L/100 km, priklausomai nuo variklio
- Krovininė dalis galėtų būti didesnė
- Nedaug vietos smulkiems daiktams salone
- Variklių bei įrangos pasirinkimas gan ribotas
Varikliai ir važiavimas
Renkantis naudotą Fiesta Van, verta dėmesį kreipti į dyzelines versijas su 1,5 litro varikliu. Mažesnės galios 1,0 litro turbo benziniai varikliai (71 kW/96 AG arba 123 AG) taupūs, tačiau gali stokoti jėgos važiuojant pilnai pakrautam. Daugiausiai galios suteikia 1,5 litro dyzelis su 88 kW (118 AG), kuris užtikrina gerą dinamiką, tylų ir ekonomišką darbą.
Fiesta Van važiuoja kaip mažas automobilis – valdymas tikslus, pakaba puikiai amortizuoja kelio nelygumus, tačiau kartu neleidžia pernelyg pasvirti kėbului krovinio metu. Sport Van versijoje įmontuota sportinė pakaba, todėl važiuojant be krovinio gali pasijausti standesnė eiga.
Salonas ir praktiškumas
Fiesta Van siūlo komfortą tiek vairuotojui, tiek keleiviui – erdvės čia daugiau, nei tikėtumėtės iš tokio dydžio automobilio. Prietaisų skydelis aiškus, daugumą funkcijų galima valdyti 8 colių jutikliniame ekrane. Daiktų pasidėjimo vietos salone labai ribotos; dažniausiai smulkūs daiktai atsiduria centrinėje konsolėje arba prie pavarų svirties.
Krovininės dalies ilgis siekia 1283 mm, plotis – 1281 mm, aukštis – 923 mm. Erdvė tarp ratų arkų – 984 mm, o pačios bagažinės anga yra kiek siauresnė: 948 mm pločio ir 613 mm aukščio. Bendra krovinio talpa – 0,96 m³. Tai gerokai daugiau nei, pavyzdžiui, elektriniame Renault Zoe furgone, bet mažiau už didesnį Transit Courier.
Krovinio skyriaus ir salono atskyrimui montuojama pusinė pertvara su metalinėmis grotelėmis. Kroviniui tvirtinti įrengti keturi kabliai.
Įranga ir komplektacijos
Įprastai Fiesta Van komplektuojama su elektriniais langais, elektriniais ir šildomais veidrodėliais, automatiniu apšvietimu, rankiniu kondicionieriumi. Daugumoje modelių yra 8 colių lietimui jautrus ekranas su multimedija ir navigacija. Priklausomai nuo komplektacijos, gali būti DAB radijas, „Bluetooth“ ryšys, priekiniai ir galiniai kėbulo elementų apdailos paketai, LED žibintai, 17 colių lydinio ratlankiai, sportinės sėdynės, plokščias sportinis vairas, sportiniai pedalai, aliuminio pavarų perjungimo svirtis, beraktė užvedimo sistema ir signalizacija.
Papildomai buvo galima užsisakyti šildomas sėdynes, šildomą vairą, parkavimo jutiklius, galinio vaizdo kamerą. Tačiau Android Auto ar Apple CarPlay sistemos į standartinę įrangą neįtrauktos – jų reikėtų ieškoti tik papildomų pasirinktų įrangos sąraše.
Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai
Naudotų Fiesta Van kainos prasideda nuo maždaug 10 500 eurų už pirmus šios kartos modelius. Už kiek naujesnę, mažiau nuvažiavusią versiją gali tekti pakloti apie 16 400 eurų. Dažniausiai tokie automobiliai būna su 128 747 km rida.
Ford Fiesta Van turi labai taupius variklius: realios sąnaudos gali būti apie 5 L/100 km benzinui ir dar mažesnės dyzelinui. Išlaidos draudimui nėra didelės, nes automobilis priskiriamas žemesnei rizikos grupei. Mažesnis techninis aptarnavimas oficialiame servise Lietuvoje gali kainuoti apie 305 eurus. Dyzeliniai modeliai, priklausomai nuo kuro sąnaudų ir ridų, leidžia „susigrąžinti“ investiciją per patikimus ilgalaikius maršrutus.
Taršos mokestis
Lietuvos automobilių taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, pagaminimo metų ir CO₂ emisijos. Šiuo požiūriu Ford Fiesta Van yra palankesnis pasirinkimas – tiek benzininės, tiek dyzelinės versijos pasižymi nedidele tarša, tad galima tikėtis mažesnių mokesčių už automobilius registruojant Lietuvoje.
Patikimumas
Pagal ilgametę Ford Fiesta reputaciją, šis modelis vertinamas kaip gana patikimas. Nors pavieniai savininkai kartais pasiskundžia dėl signalinių prietaisų lemputių ar nenumatytų triukšmų, bendrai automobiliai laikomi tinkamais kasdienai ir patikimais darbiniais „arkliais“. Galutinę eksploatavimo patirtį dažnai nulemia pasirinkimas tinkamo serviso ir atlikimo darbų kokybė.
Kurią Fiesta Van verta rinktis?
Iš dyzelinių versijų rekomenduojama rinktis galingesnį 1,5 TDCi 120 (88 kW) variklį, kuris užtikrina puikią trauką ir taupumą. Jei orientuojatės į benziną, verta rinktis galingesnę 123 AG versiją. Standartinė Fiesta Van važiuoja minkščiau nei Sport versija, tačiau pastarąją rinktis verta, nes jų rinkoje daugiau ir jos dažniau būna geriau sukomplektuotos. Renkantis Sport modifikaciją patartina rinktis kuo mažesnius ratlankius – taip išlaikysite komfortą.
Alternatyvos
Kompaktiškų „automobilių pagrindu“ sukurtų furgonų pasiūla kiek mažėja, tačiau naudotų variantų vis dar galima rasti. Verta atkreipti dėmesį į naudotas Opel Corsavan versijas, kurios yra artimiausios Ford Fiesta Van konkurentės. Jei svarstote elektrinį variantą, Renault Zoe furgonas bus labiau nišinis pasirinkimas dėl labai ribotos krovininės erdvės.
Didesnės talpos ieškantiems logiška pažvelgti į Ford Transit Courier – jo krovininis skyrius talpina iki 2,3 m³ ir leidžia net iki 660 kg naudingos apkrovos.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.