2011–2018 m. „Ford Focus“ hečbeko apžvalga

2011–2018 m. „Ford Focus“ hečbeko apžvalga

Ford Focus hečbekas daugelį metų išliko vienas populiariausių šeimyninių automobilių Lietuvoje. Šis automobilis pasižymi geru valdymu, praktiškumu ir patikimumu – savybėmis, kurios itin svarbios ieškantiems naudotos transporto priemonės gerame kainos ir kokybės santykyje.

Apžvalga

Kai Focus debiutavo 1998-aisiais, jis iškart užkariavo šeimas, vertinančias ne tik komfortą, bet ir vairavimo malonumą. Vėlesnės kartos išsaugojo sportiškumo prieskonį ir pasiūlė daugiau komforto įrangos. Trečiosios kartos Focus buvo gaminamas nuo 2011 iki 2018 metų ir šiandien vis dar laikomas viena patraukliausių naudotų automobilių alternatyvų savo klasėje.

  • Stabilus ir smagus vairuoti
  • Didelis modelių ir komplektacijų pasirinkimas
  • Gana turtinga standartinė įranga
  • Maža bagažinė palyginti su kai kuriais konkurentais
  • Automatinės pavarų dėžės patikimumas – gali kelti klausimų
  • Salone gali pasirodyti per daug valdymo mygtukų

Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas

Focus siūlomas su skirtingais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Benzininių gamos pradžioje yra 1.6 l variklis, kuris reikalauja aktyvesnio darbo, o ekonomiškumu neišsiskiria. Daugumai aktualus gali būti 1.0 l trijų cilindrų „Ecoboost“ – gaminamas 73 kW ir 92 kW versijomis, šis motoras stebina sąnaudos ir žvalumu. Norint daugiau galios, siūlomi 1.5 l „Ecoboost“ varikliai.

Ieškantiems ekonomiškiausio varianto rekomenduojamas 1.5 l 77 kW „Econetic“ dyzelis arba modernesnis 1.5 l 88 kW dyzelinis variklis. Galingesnis 2.0 l TDCi (110 kW) pasižymi puikiu dinaminiu ir sąnaudų deriniu.

Automobiliai su sportišku polėkiu gali rinktis Focus ST: versijos su 134 kW dyzeliu arba 182 kW benzininiu varikliu, taip pat įspūdingas keturiais ratais varomas RS su 254 kW 2,3 l turbo benzininiu varikliu.

Sąnaudos

1.6 l dyzelinis „Econetic“ Focus modelis realiomis sąlygomis naudoja apie 4,3 l/100 km (oficialiai – net mažiau). Standartiniai dyzeliai vidutiniškai suvartoja 4,7–5,3 l/100 km, priklausomai nuo variklio galingumo ir transmisijos. 2.0 l dyzelis – apie 5,6 l/100 km.

Benzininiai variantai vartos 6,3–7,9 l/100 km, o 1.0 l „Ecoboost“ su mažesnės galios versija – ekonomiškiausias iš benzininių. Aukštos galios „sport“ modifikacijos degalams bus mažiau taupios – sąnaudos viršija 8 l/100 km.

Kuro ir taršos mokesčiai

Lietuvoje galiojantis automobilių taršos mokestis priklauso nuo degalų rūšies, automobilio pirmos registracijos metų ir CO₂ emisijos. Fokusai su ekonomiškais varikliais, ypač mažesnės darbinės apimties ir naujesni modeliai, dažnai patenka į žemesnes taršos mokesčio klases.

Kaina ir eksploatacija

Naudoto trečios kartos Focus pradinė kaina Lietuvoje paprastai prasideda nuo maždaug 3 500–4 700 eurų už automobilį su 1.6 l dyzeliniu varikliu ir didesne rida. Benzininiai 1.6 l varikliai dažniausiai kainuoja nuo 4 700 eurų – tokių automobilių dažnai būna mažiau nuvažiuota.

Kainai kylant iki 5 900 eurų galima rasti 1.0 l „Ecoboost“ arba 1.6 l dyzelį su rida iki 100 000 km. Atnaujinto (po 2014 m.) modelio kaina prasideda nuo 7 000 eurų. Už tvarkingą, 2015–2016 metų Focus gali tekti sumokėti 7 000–9 400 eurų, o už 2017–2018 metų modelį – 9 400–11 700 eurų.

Sportiškasis ST dažniausiai kainuoja nuo 14 000 eurų, o RS – retesnis ir žymiai brangesnis, prasideda nuo 23 500 eurų.

Valdymas, komfortas ir salonas

Focus išsiskiria puikiu valdymu – vairo reakcija tiksli, automobilis gerai sukimba su kelio danga ir net kasdienį važiavimą paverčia malonesniu. Pakaba tvirtai susitvarko su miesto nelygumais, gerokai mažiau komforto nusileidžia tik kai kuriems konkurentams, pavyzdžiui, VW Golf. Salono dizainas po 2014 m. atnaujinimo modernėjo – mygtukus pakeitė didesnis liečiamas ekranas ir patogesnė multimedijos sistema.

Priekinių sėdynių erdvė gera, tačiau galiniams keleiviams vietos gali pritrūkti – dėl centrinio tunelio dalis vietos kojoms sumažėja. Bagažinė kuklesnė nei pagrindinių konkurentų, bet kasdieniams poreikiams užtenka.

Įranga ir komplektacijos

Net baziniuose modeliuose rasite kondicionierių, lengvojo lydinio ratlankius, USB jungtį ir „Bluetooth“ sistemą. Populiariausioje „Zetec“ komplektacijoje bus ir DAB radijas, šildomas priekinis stiklas. Atnaujintuose modeliuose rasite dar daugiau komforto bei pažangių saugumo sprendimų.

Eksploatacinės išlaidos ir draudimas

Focus priežiūra Lietuvoje nebrangi – originalių ir alternatyvių detalių pasiūla didelė, serviso darbai paprastai nėra brangūs. Draudimo įkainiai priklauso nuo variklio ir vairuotojo stažo, tačiau Focus dažnu atveju patenka į vidutines ar žemiau vidutinių kainų grupes.

Kuris Focus pirkti?

Ieškantiems universaliausio varianto rekomenduojamas 1.0 „Ecoboost“ 92 kW variklis su „Zetec“ įranga. Jis pasižymi pakankama dinamika, yra santykinai ekonomiškas ir populiarus – todėl naudotų automobilių pasiūla yra plati. Ši kombinacija užtikrina balansą tarp kainos, komforto ir eksploatacijos sąnaudų.

Alternatyvos

Dairantis šios klasės automobilių verta pasidomėti VW Golf, kuris siūlo daugiau komforto ir solidų saloną, Skoda Octavia, pasižyminčia erdvesniu interjeru, bei Mazda 3 ar Opel Astra, kurių kainos dažnai kiek patrauklesnės. Visi šie modeliai yra populiarūs ir Lietuvoje, todėl nesunkiai rasite tiek ekonomiškų, tiek galingesnių jų variantų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *