Ford Galaxy – didelės talpos septynvietis vienatūris, vertinamas dėl universalumo ir puikių važiavimo savybių. Šiame modelyje erdvės pakaks net didžiausioms šeimoms ar tiems, kuriems dažnai tenka vežtis daug keleivių ar bagažo. Dėl funkcionalios salono struktūros, praktiškumo ir lengvai prisitaikančio interjero Galaxy tapo itin populiariu pasirinkimu tarp naudotų automobilių ieškančių pirkėjų.
Salono erdvė ir praktiškumas
Viena didžiausių Galaxy stiprybių – erdvus salonas. Keleiviai tiek priekyje, tiek gale gali mėgautis dideliu galvos ir kojų atstumu, o net galinė sėdynių eilė tinka ir suaugusiesiems, ne tik vaikams. Jei reikia gabenti didelius krovinius, penkios galinės sėdynės gali būti visiškai nulenktos į grindis, sukuriant net 2325 litrų talpos bagažo zoną. Tai pranašumas norintiems lengvai transformuoti automobilio salono erdvę pagal dienos poreikius – viena akimirka septynvietis, kita – kone furgono erdvės bagažinė.
Salono plotis leidžia sumontuoti tris vaikų kėdutes vienoje eilėje, o padidintas automobilio aukštis užtikrina dar geresnį galvos atstumą. Vairuotojo pozicija pakankamai aukšta, todėl matomumas puikus, o prietaisų skydelis ir valdymo pultas patogiai pasiekiami. Kiekviena detalė salone apgalvota, optimizuotas tiek sėdimų vietų skaičius, tiek daiktadėžių bei dėtuvių kiekis.
Važiavimo savybės
Nors Galaxy yra didelio gabarito automobilis, jis kelyje užtikrina stabilų ir manevringą važiavimą. Minkšta pakaba užtikrina patogumą net važiuojant per nelygius kelius, o tiksli vairo sistema suteikia pasitikėjimo posūkiuose. Lyginant su kitais Ford modeliais, pavyzdžiui, S-Max, Galaxy šiek tiek mažiau dinamiškas, tačiau komforto, erdvumo ir lengvo valdymo derinys liks svarbiausiu jo bruožu.
Važiuojant greičiau juntamas nestiprus vėjo triukšmas, tačiau ratų keliamas triukšmas išlieka minimalus. Kelyje Galaxy tarsi sumažėja aplink vairuotoją – lengva manevruoti, parkuotis ir jaustis užtikrintai net tankiame miesto eisme.
Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas
Dažniausiai Lietuvoje siūlomi Galaxy – su dyzeliniais 2.0 TDCi varikliais. Silpnesni varikliai, tokie kaip 115 AG versija, gali sunkiau tvarkytis su pilnai pakrautu automobiliu, ypač kylant į įkalnę. Rekomenduojama rinktis galingesnius – 140 arba 163 AG. Po 2010 m. atnaujinimo atsirado ir ekonomiškesni benzininiai varikliai, tačiau pagal degalų sąnaudas ir bendrą paklausą jie nusileidžia dyzeliniams – vidutinės benzinu varomų Galaxy sąnaudos siekia apie 8–9 l/100 km, o dyzelinių – nuo 6,2 iki 6,7 l/100 km.
Kalbant apie taršos mokestį Lietuvoje, dyzeliniai Galaxy turi vidutinį CO₂ emisijų lygį, todėl taršos mokestis priklausys nuo konkretaus modelio išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų. Benzininiai modeliai paprastai patenka į aukštesnius taršos klasių intervalus, todėl šiems automobiliams priskiriamas didesnis metinis mokestis.
Eksploatacijos ir priežiūros išlaidos
Ford Galaxy išlaikymas paprastai nebūna brangus – dalys lengvai gaunamos, o serviso darbų kainos išlieka konkurencingos. Dyzeliniai varikliai reikalauja kiek didesnių investicijų į priežiūrą, tačiau tai iš dalies atperka mažesnės degalų sąnaudos ir talpus bakas. Draudimo įmokos dažniausiai vidutinės, o remonto sąnaudas galima kontroliuoti renkantis autorizuotus servisus ar gerus nepriklausomus meistrus.
Perkant naudotą automobilį svarbu domėtis ne tik bendru stovu, bet ir serviso istorija – netvarkinga priežiūra ar dažnai keisti svarbūs mazgai gali reikšti papildomas išlaidas ateityje. Benzininių variklių modeliai dažniau būna pigesni, tačiau ilgainiui jų eksploatacija gali būti brangesnė dėl didesnių sąnaudų.
Naudoto Ford Galaxy pasirinkimas pagal biudžetą
Pigesnius Galaxy modelius už 2300–4700 eurų galima rasti su didesne rida arba ankstesnės laidos. Patikimesni, ne ką mažesne rida, bet geresnės būklės automobiliai parduodami už 5800–8200 eurų. Atnaujinti modeliai iš 2011–2012 metų kainuoja 9400–11700 eurų, ypač kai jų techninė būklė tvarkinga, o priežiūros istorija žinoma.
Kokį Galaxy labiausiai verta rinktis?
Jei nuvažiuojate daug kilometrų per metus – dyzelinis 2.0 TDCi su didesne galia (apie 138 AG) yra optimalus pasirinkimas pagal sąnaudas ir eksploatacines savybes. Retai važinėjantiems tinkami ir benzininiai modeliai – jie kainuoja pigiau, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje dėl degalų kainų ir didesnių sąnaudų gali būti brangesni eksploatuoti.
Naudoti Galaxy dažniausiai atitinka Zetec, Titanium arba Titanium X komplektaciją. Visi baziniai variantai turi oro kondicionavimą, elektrinius langus priekyje bei šildomą priekinį stiklą, o aukštesnės komplektacijos pasižymi lengvojo lydinio ratlankiais, užpakaliniais elektriniais langais ir automatinio klimato kontrole.
Pagrindiniai konkurentai
Lyginant su kitais dideliais vienatūriais, Ford Galaxy dažniausiai įvardijamas šalia Volkswagen Sharan bei Citroën Grand C4 Picasso. Sharan pasižymi dideliu patvarumu ir universalumu, taip pat plačiu patikimų variklių pasirinkimu. Citroën Grand C4 Picasso išsiskiria ne tik erdviu, bet ir labai funkcionaliu salonu. Tiesa, pastarojo modelio kokybė ne visuomet tolygi, todėl verta rinktis atidžiai įvertinus istoriją ir būklę.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.