Norintiems erdvaus, praktiško ir vairuoti malonaus universalo, naudotas „Ford Mondeo“ universalas išlieka viena labiausiai vertinamų alternatyvų. Šis modelis ilgą laiką buvo didelių šeimų pasirinkimas, o ir šiandien konkuruoja su kitais didžiaisiais universalais, tokiais kaip „Škoda Superb” ir „Volkswagen Passat“, laikydamasis geros kainos ir erdvumo santykio.
Bendra apžvalga
Penktoji „Ford Mondeo“ universalo karta išorėje tapo dar didesnė, tačiau viduje vis dar išlieka viena erdviausių ir patogiausių klasėje. Čia lengvai įsitaiso penki keleiviai, o ilgesnėse kelionėse automobilis pasižymi aukštu komfortu – tiek vietos, tiek važiuoklės minkštumu.
- Saugus valdymas ir pakankamai geras sukibimas su keliu
- Erdvus, patogus salonas su aukšta izoliacija nuo išorės triukšmo
- Efektyvios, ekonomiškos dyzelinės ir benzininės jėgainės
- Atskirose komplektacijose gausu papildomos įrangos
Nors ankstesnėse kartose „Mondeo“ universalai garsėjo sportišku valdymu, šis modelis išsiskiria labiau subalansuotu, komfortišku charakteriu. Vairavimas šviesus, tačiau kai kam gali pasirodyti per lengvas, o prie vairo – mažiau aštrumo nei rinkos pionieriuose. Visgi ilguose atstumuose „Mondeo“ džiugina puikiu važiavimo komfortu ir išskirtine tylos atmosfera salone.
Varikliai ir technika
Pirkėjams siūlomas platus variklių pasirinkimas. Iš populiariausių – dyzeliniai „TDCi“: pradinė 1.6 TDCi versija vėliau buvo pakeista efektyvesniu 1.5 TDCi agregatu. Dyzelinis 2.0 TDCi variklis siūlomas dviejų galių – 148 AG arba 178 AG, ekonomiškiausia iš jų – „Econetic“ versija su dar žemesne CO₂ emisija.
Benzininiai varikliai taip pat aktualūs: 1.0 litro turbo 124 AG, 1.5 turbo 158 AG, 2.0 turbo 237 AG. Itin mažas 1.0 litro variklis gali maloniai nustebinti – net ir su šiuo varikliu universalas nesijaučia vangus ar nelankstus.
Visiems varikliams (išskyrus 2.0 l benziną) taikoma šešių pavarų mechaninė pavarų dėžė. Galingiausia benzino modifikacija komplektuojama su šešių laipsnių automatine (dvivietę sankabą turinčia) transmisija.
Komplektacijos ir įranga
Komplektacijų sąrašas platus:
- „Style“ – dviejų zonų klimato kontrolė, greičio palaikymo sistema, lengvojo lydinio ratlankiai
- „Zetec“ – papildomai elektriškai lenkiami veidrodžiai, šildomas priekinis stiklas, elektriniai galiniai langai
- „Titanium“ – navigacija, automatiniai žibintai ir valytuvai, didesni ratlankiai
- „Titanium X“ – adaptyvūs LED žibintai, odinis salonas, bevielis užraktas
- „Vignale“ – stiklinis panoraminis stogas, 12 garsiakalbių garso sistema, triukšmo slopinimo sistema
Maksimaliai patogi sėdėsena, gera matomumas ir daug vietos tiek priekyje, tiek gale – šiame universale rasite viską, ko reikia ilgoms kelionėms. Galinėse sėdynėse įrengti pripučiami saugos diržai pagerina vaikų ir keleivių saugumą.
Bagažinė ir praktiškumas
Nors „Mondeo“ universalas su užlenktomis sėdynėmis turi kiek mažesnę bagažinę nei sedanas, ir joje lengvai tilptų net labai didelis krovinys. Bagažinės dugnas nėra reguliuojamo aukščio, tačiau anga plati, o krovininė ertmė – simetriška ir pritaikyta dideliems kroviniams.
Kaina ir eksploataciniai kaštai
Kiek kainuoja naudotas „Mondeo“ universalas?
Pradinė naudoto „Ford Mondeo“ universalo kaina Lietuvoje dažniausiai svyruoja apie 11 700–14 000 eurų (už 2015 metų modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija). Už 2016 metų variantus gali tekti sumokėti 15 200–17 600 eurų, priklausomai nuo būklės ir komplektacijos.
Ekonomiškumas ir išlaidos
- Efektyviausias modelis – „1.5 TDCi Econetic“ – sunaudoja apie 3,8 l/100 km.
- Populiariausias „2.0 TDCi 150“ modelis – iki 4,2 l/100 km.
- Benzininiai varikliai: 1.0 turbo – apie 5,2 l/100 km, 1.5 turbo – 6,0 l/100 km.
Lietuvoje įvairūs „Ford Mondeo“ universalai patenka į skirtingas taršos mokesčio grupes – mokesčio dydį nulemia CO₂ emisija, kuro tipas ir pirmosios registracijos metai. Dyzeliniai varikliai su maža tarša bus apmokestinti minimaliai, tačiau galingesni ar senesni automobiliai – daugiau.
Servisas šiam modeliui nėra brangus, atsarginės dalys prieinamos ir ekonomiškos. Pagal poreikį galima rinktis tiek atstovų, tiek nepriklausomų servisų paslaugas, kas leidžia dar labiau sutaupyti eksploatacijai.
Kokį „Mondeo“ universalą rinktis?
Dėl plataus variklių pasirinkimo daugelis ras sau tinkamiausią. Populiariausias ir vienas praktiškiausių – efektyvus vėlesnių metų 1.5 TDCi dyzelis. Praktiškumo prasme „Zetec“ komplektacija siūlo optimalų kainos ir įrangos santykį: čia rasite elektriškai lenkiamus veidrodžius, šildomą stiklą, elektrinius galinius langus ir reguliuojamą keleivio sėdynę.
Kokios alternatyvos?
Pagrindiniai konkurentai – „Škoda Superb Estate“ ir „Volkswagen Passat Estate“. „Škoda Superb“ išsiskiria rekordine erdve viduje, racionalia kaina ir itin plačia įranga – tai vienas praktiškiausių pasirinkimų šeimoms. „Volkswagen Passat“ džiugina išskirtine vidaus apdailos kokybe, tvirta konstrukcija ir erdve kroviniams.
Renkantis naudotą didelės klasės universalą, verta pasidomėti visomis trimis šiomis alternatyvomis ir įvertinti, kuris automobilis atitinka jūsų poreikius erdvei, komfortui ir kasdieniam taupymui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.