„Ford Mondeo Universalas (2007–2015 m.) apžvalga“

„Ford Mondeo Universalas (2007–2015 m.) apžvalga“

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Vis didėjantis visureigių populiarumas pastaraisiais metais sumažino tokių automobilių kaip „Ford Mondeo“ universalas paklausą. Tai reiškia, kad naudotų „Mondeo“ universalo modelių rinka tapo siauresnė, tačiau jų kainos išliko patrauklios. Šis automobilis daugeliui pirkėjų vis dar atrodo puikus pasirinkimas, jei tik rasite tokį modelį, kuris atitiktų jūsų poreikius.

Stipriosios pusės

  • Puikus valdymas net ir posūkiuose
  • Patogus ir komfortiškas važiavimas
  • Erdvus salonas, didelė bagažinė

Silpnybės

  • Didelis kėbulas apsunkina parkavimą mieste
  • Nedidelė benzininių variklių pasiūla
  • Kasdieniškas įvaizdis

Dizaino ypatybės ir erdvumas

Važiuojant „Mondeo“ universalu, net ilgesnėse kelionėse mėgausitės tyliu salono darbu, nors kai kurie konkurentai gali pasiūlyti dar ramesnius variklius. Didelis šio modelio pranašumas – įspūdingas interjero erdvumas. Keturi aukšti keleiviai tilps patogiai, o talpi ir praktiškos formos bagažinė leis lengvai gabenti stambesnius daiktus. Galinė sėdynė gali būti dalinama santykiu 60/40, tad erdvės išnaudojimo galimybės dar didesnės.

Kūno dydis, nors ir naudingas kelionių patogumui bei talpumui, miestui gali kelti iššūkių – parkuotis ankštuose kiemuose gali prireikti įgūdžių. Vis dėlto ilgesnėse kelionėse arba šeimos išvykose šis automobilis iš tiesų spindi.

Variklių pasirinkimas

Pirkėjai gali rinktis universalo modelius su skirtingais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Iš pradžių buvo siūlomi ir ekonomiškesni 1,6, ir galingesni, bet daugiau degalų naudojantys 2,3 ar 2,5 litro benzininiai varikliai. Vis dėlto dauguma pirkėjų renkasi dyzelius – populiariausi 1,8, 2,0 arba dviejų turbinų 2,2 litro variantai.

Vėlesniuose modeliuose pasirodė efektyvesni ir naujesni varikliai: 2,0 litro turbo benzininis (iki 237 AG), taip pat nuo 2010 m. – nauji 1,6 litro benzininiai ir dyzeliniai varikliai. Tuo laikotarpiu pristatytas ir automatinis dviejų sankabų „Powershift“ pavarų dėžės variantas.

Ekonomika ir eksploatacijos kaštai

Naudoto „Mondeo“ universalo kaina priklausys nuo metų, variklio ir ridos. Maždaug už 1 170 eurų galima rasti 4-osios kartos, dažniausiai dyzelinį ir didesnę ridą turintį modelį. Benzininių versijų pasirinkimas labai ribotas ir prasideda nuo maždaug 2 925 eurų. Jei ieškote automobilio su nedidele nei 130 000 km rida, už ankstyvą modelį sumokėsite nuo 4 095 eurų, už atnaujintą (po 2010 m.) – nuo 5 850 eurų. 2,2 litro dyzelio versijos prasideda nuo 9 945 eurų, o naujausi, mažai naudoti universalai kainuoja apie 14 040 eurų.

Benzininiai varikliai, ypač didesnių litrų, suvartoja daugiau degalų (apie 8–9 l/100 km), todėl ilgainiui išlaikymas bus brangesnis. Modernesni 1,6 litro „Ecoboost“ benzininiai varikliai yra kiek ekonomiškesni, sunaudoja apie 6,7 l/100 km. Visgi dyzeliniai modeliai išlieka taupiausi – naudodami apie 5 l/100 km kelionėse susidursite su mažesnėmis degalų išlaidomis. Svarbu pagalvoti ir apie Lietuvos taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – kai kurie „Mondeo“ dyzeliai, ypač senesni modeliai, gali būti apmokestinami didesniu tarifu dėl didesnės emisijos.

Techninės priežiūros kaštai išlieka neaukšti, ypač kreipiantis į nepriklausomus servisus. „Mondeo” universalai laikomi gan patikimais, bet visada verta patikrinti automobilio techninę būklę prieš perkant.

Kurį modelį rinktis?

Iš benzininių variklių rekomenduojamas 1,6 litro „Ecoboost“, ypač po 2010 metų atnaujinimo. Dideli benzininiai varikliai nėra racionalus pasirinkimas dėl didelių eksploatacijos išlaidų. Tarp dyzelinių modelių optimaliausias sprendimas – 2,0 TDCi: pakankamai galingas ir taupus, be to, rinkoje jų yra daugiausia.

Pagal įrangos lygį populiariausias yra „Zetec“ – jame rasite lengvojo lydinio ratlankius, automatinį klimato valdymą ir pašildomą priekinį stiklą. „Titanium“ ir „Titanium X“ versijos siūlo dar daugiau modernių funkcijų, tačiau jų kaina gali būti didesnė.

Kokius dar modelius verta apsvarstyti?

Vienas didžiausių „Mondeo“ konkurentų – „Opel Insignia Sports Tourer“. Šis universalas taip pat siūlo gerą kainos ir vertės santykį, tačiau jo bagažinė mažesnė, o vairavimo malonumas neprilygsta „Mondeo“.

Kitas vertas dėmesio variantas – „Volkswagen Passat“ universalas, dažnai viliojantis prestižiniu įvaizdžiu bei rafinuotu darbu greitkelyje, tačiau jį įsigyti kainuos brangiau. Ieškantiems sportiškesnių pojūčių tiks „Mazda 6“ universalas (nuo 2011 metų). Nors jų kaina didesnė, automobiliai ilgiau išlaiko vertę ir vairavimo džiaugsmą.

Išvada

„Ford Mondeo“ universalas vis dar išlieka patogiu ir praktišku pasirinkimu norintiems erdvės, ekonomiškumo ir gero kainos bei vertės santykio. Svarbiausia įsivertinti savo poreikius ir pasirinkti variklį bei komplektaciją, labiausiai atitinkančius gyvenimo būdą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *