Ford Mondeo hečbekas – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško erdvaus, patikimo ir komfortiško šeimos automobilio. Ši didesnio dydžio klasės mašina jau keletą metų išlieka mėgstama tarp vairuotojų, kurie vertina ne tik stabilų valdymą, bet ir universalumą kasdienėse situacijose. Nors šiuo metu šeimų dėmesį dažniau patraukia visureigiai, Mondeo vis dar išlieka populiarus tarp tų, kurie renkasi tradicinį komfortą ir praktiškumą.
Privalumai ir trūkumai
- Džiuginantis valdymas net ir posūkiuose
- Komfortiška važiuoklė
- Tikrai erdvus salonas ir talpi bagažinė
- Vidutinės kuro sąnaudos – ypač didesnių benzininių variklių
- Už galinės dalies matomumas gali kelti rūpesčių
- Apatinės salono dalies apdaila kiek pigoka
Mondeo trečios kartos modelyje netrūko variklių pasirinkimo – nuo ekonomiškų dyzelinių iki galingų, bet daugiau kuro naudojančių benzininių. Labiausiai paklausios buvo dyzelinės versijos su 1.8, 2.0 ar vėliau atsiradusiu 2.2 litro varikliu. Benzininių modelių paletėje – 1.6, 2.0, 2.3 ir 2.5 litro varikliai. Pastarieji žavi galia, bet pasiekiami retai ir ne visada praktiški dėl apetitą degalams. Geri pasirinkimai iš benzininių – 1.6 Ecoboost su turbina, ypač nuo 2010 metų, tačiau dauguma pirkėjų praktiškumo sumetimais renkasi dyzelius.
Važiavimo įspūdžiai
Salono plotas – akivaizdus Mondeo pranašumas. Tiek priekinėse, tiek galinėse sėdynėse vietos užteks net aukštesniems keleiviams, o bagažinė ir sulankstomos galinės sėdynės suteikia papildomo universalumo. Keliaujant užmiesčio arba magistraliniais keliais Mondeo išlieka tylus ir minkštas, o vairavimo dinamika leidžia jaustis užtikrintai ir netgi įdomiai. Vairavimas – vienas didžiausių šio modelio privalumų, palyginti su dauguma tokio dydžio šeimos automobilių.
Nors vairuotojo vieta ergonomiška, apribotas galinės dalies matomumas gali apsunkinti manevravimą siaurose aikštelėse. Aukštesnės apdailos lygio modeliuose prietaisų skydelis atrodo solidžiau, tačiau jei pažiūrėsime žemiau – kai kurios plastikų detalės atrodo ir jaučiasi pigiai.
Pagrindinės versijos ir varikliai
Per visą šio modelio gyvavimo laikotarpį variklių gama buvo papildyta naujais variantais: 2.0 litro turbobenzininiai (iki 175 kW/237 AG), galingi dyzeliai, moderni 1.6 litro turbobenzininė versija ir ekonomiški dyzeliai. Nuo 2010 metų Mondeo atnaujintas ir gavo šiuolaikiškesnių variklių bei dviejų sankabų automatinę pavarų dėžę Powershift.
- Benzininiai 1.6 motorai – silpni tokiam automobiliui, 2.0 litro tik šiek tiek geresni.
- Galingesnis 2.3 litro benzininis – retas, dažniausiai su automatine pavarų dėže.
- 2.5 litro benzininis – labai spartus, bet žymiai didesnės sąnaudos, dažnesnis remontas.
- 1.6 litro Ecoboost (nuo 2010 m.) – geriausias pasirinkimas tarp benzininių.
- Tarp dyzelinių patartina vengti 1.8 litro dėl vangumo, 2.0 TDCi – optimalus pasirinkimas geriausio galingumo ir ekonomiškumo derinio ieškantiems.
Išlaikymas ir taršos mokestis
Automobilio išlaikymas nebus brangus, ypač jei paslaugas atliksite ne oficialioje atstovybėje, o pas patikimus meistrus. Didžiausią ilgalaikę investiravimo į naudotą Ford Mondeo naudą pajusite išvengę didelio nuvertėjimo, kuris didžiausias naujam automobiliui. Tinkamai parinktas modelis leis išsaugoti vertę ilgiau.
Didelių benzininių variklių Mondeo – gerokai didesnės degalų sąnaudos: kai kurie suvartoja virš 10 l/100 km ir daugiau, todėl rinkitės tokius tik esant žemai kainai. Taip pat atminkite, kad Lietuvoje galioja taršos mokestis – jo dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos (g/km), kuro rūšies ir pirmos registracijos metų.
Kainos rinkoje
Senesni Mondeo su labai dideliais ridos rodmenimis gali kainuoti vos kelis šimtus eurų. Už trečiosios kartos automobilį su įprasta rida, pilna priežiūros istorija ir perkant iš nepriklausomo pardavėjo sumokėsite apie 2100–4700 eurų. Geriausiai įrengtas, vėlyvos gamybos ir mažos ridos 2.2 litro dyzelis su Titanium X apdaila sieks net apie 11 700 eurų. Už 2013 metų modelį su vidutine rida paprastai prašoma virš 5800 eurų.
Populiariausios modifikacijos
Iš benzininių versijų racionaliausias pasirinkimas – 1.6 litro Ecoboost variklis, gamintas nuo 2010 metų. Jis pasižymi geru galios ir kuro sąnaudų santykiu. Tarp dyzelinių optimaliausi – 2.0 litro TDCi varikliai; jų rinkoje gausu ir jie užtikrina pakankamai dinamikos bei ekonomiškumą.
Pagrindinės įrangos versijos: Edge (bazinis, su esminėmis funkcijomis), populiariausi Zetec (standartiškai suteikia lengvojo lydinio ratlankius, klimato kontrolę, šildomą priekinį stiklą, galinius elektrinius langus). Vertės ir komforto santykiu Zetec paprastai yra pats geriausias pasirinkimas tarp naudotų modelių.
Mūsų rekomendacija: 2.0 TDCi 140 Zetec 5-durų variantas.
Kokius alternatyvius modelius apsvarstyti?
Jei svarstote alternatyvas Ford Mondeo, verta atkreipti dėmesį į Volkswagen Passat – tai dar vienas erdvus, ekonomiškas ir kelionėms patogus automobilis, kuris leidžia keturiems suaugusiems jaustis komfortiškai. Skoda Octavia – dar vienas pasirinkimas taupantiems, pasižymintis ekonomiškais dyzeliais ir puikia kokybe.
Vauxhall Insignia išsiskiria išvaizda, bet salonas siauresnis, o važiavimo kokybė nėra tokia gera kaip Mondeo ar Passat. Visgi visi šie modeliai atitinka pagrindinius lūkesčius šeimos automobiliui – čia svarbu atsižvelgti į individualius poreikius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.