Ford Mondeo (2000–2007 m.) sedano apžvalga

Ford Mondeo (2000–2007 m.) sedano apžvalga

Ford Mondeo sedanas – tai automobilis, kurį daugelis renkasi dėl erdvaus salono, patikimumo ir malonumo vairuoti. Nors šis modelis išsiskiria praktiškumu ir universalumu, svarbiausia jo stiprybė – nepriekaištingos važiavimo savybės. Mondeo geba paslėpti savo apimtį: pakaba reaguoja sklandžiai, vairas tikslus, o automobilį valdyti paprasta ir įdomu. Vienintelis trūkumas – didesnis vėjo triukšmas važiuojant greičiau.

Važiavimo kokybė ir komfortas

Kasdienėse situacijose Mondeo išsiskiria itin patogia vairuotojo pozicija ir universaliu salonu. Puikus atstumo bei aukščio reguliavimas leidžia pritaikyti vairą ir sėdynę pagal individualius poreikius. Plati salonas ir gausus vietos tiek priekyje, tiek gale – priežastis, kodėl šis sedanas ypač tinka šeimoms ar net penkiems suaugusiems. Gale važiuojantiems netrūks nei vietos kojoms, nei galvai.

Pritaikymas Lietuvos poreikiams

Ford Mondeo turi vientisą atlenkiamą galinę sėdynę ir talpią bagažinę, todėl kelionės ar kasdieniai reikalai nesukels rūpesčių. Vis dėlto, palyginti su universalu ar hečbeku, sedanas išlieka kiek mažiau universalus, jei reikia itin lanksčios erdvės kroviniams.

Net ir bazinės komplektacijos modeliuose galima rasti gausią įrangą, tokią kaip oro kondicionierius, nuotolinis centrinis užraktas ar CD grotuvas. Kylant į aukštesnius komplektacijos lygius atsiranda tokie priedai kaip lengvo lydinio ratlankiai, odinis salonas ar CD keitiklis. Papildomai, Mondeo modeliai pasižymi geru saugumo ir apsaugos įrangos lygiu.

Išlaikymo sąnaudos ir taršos mokestis

Lietuvoje, kaip ir visoje ES, automobiliams taikomas taršos mokestis. Jis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų. Dėl ekonomiškų variklių Mondeo dažnai patenka į patrauklesnes tarifo grupes, ypač jei pasirenkamas ekonomiškas dyzeliu arba mažos galios benzinu varomas modelis.

Antrinėje rinkoje Mondeo kainuoja mažiau nei kiti šeimos klasės automobiliai. Nemažas pasiūlos kiekis sumažina kainas, tačiau šis modelis garsėja patikimumu. Daug dėvėtų pirkėjų renkasi keturių cilindrų benzininius variklius, kurių faktinės kuro sąnaudos dažnai siekia apie 7,8 l / 100 km. Dyzeliniai TDCi modeliai gali pasigirti net 5,6 l / 100 km vartojimu. Brangesnės, galingesnės versijos, pavyzdžiui, V6 benzininiai ar 2,2 l dyzeliai, reikalauja didesnių eksploatacinių išlaidų.

Tvarkyti Mondeo nėra brangu, o bazinis aptarnavimas neprikanda didelės kišenės. Jei serviso darbus atliekate pas nepriklausomus meistrus – išlaikymo kaštai dar mažesni. Detalių ir mechanikų pasirinkimas platus, todėl didelių netikėtumų tikėtis neverta.

Kuris Mondeo – geriausias pasirinkimas?

Dėl didelės pasiūlos dėvėtų Mondeo rinkoje, nesunku rasti gerai išlaikytą, pakankamai komplektuotą automobilį. Net bazinė 1.8 LX versija pasižymi optimaliu našumu ir santykinai nedideliais išlaikymo kaštais. Pagrindinė įranga pakankama daugeliui vairuotojų, todėl nebūtina persistengti ieškant brangesnių komplektacijų.

Ekonomiškumo vertintojams verta rinktis TDCi dyzelinius variklius, kurie ženkliai taupesni už senesnius Di dyzelius. Visgi, šie modeliai atsiperka tik tuomet, kai per metus nuvažiuojate daugiau – tuomet kuro taupymas atperka didesnę pradinę kainą.

Stipriau sportiškumo norintys gali rinktis ST versijas – jos siūlo daugiau galios ir greičio, tačiau važiavimas tampa kietesnis, o eksploatacija pastebimai brangesnė.

Alternatyvos

Renkantis dėvėtą šeimos sedano klasės automobilį, verta pagalvoti ir apie kitus variantus – tokius, kaip Opel Insignia, Volkswagen Passat ar Toyota Avensis. Šie modeliai taip pat siūlo patikimumą, erdvę ir platų variantų pasirinkimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *