Ford S-Max – vienas populiariausių šeimyninių vienatūrių Lietuvoje, žinomas dėl praktiškumo, komforto ir malonumo vairuoti. Nors šiandien daugelis pirkėjų dairosi į visureigius, S-Max vis dar išlieka puikiu pasirinkimu norintiems talpaus, tačiau ne per aukšto ir manevringo automobilio. Antros kartos S-Max patrauklus tiems, kurie ieško balanso tarp sportiškesnės išvaizdos ir praktiško, septynvietės šeimai tinkamo automobilio, tačiau vis dar nori daugiau įvaizdžio nei siūlo tokie modeliai kaip Ford Galaxy ar Volkswagen Sharan.
Stilius ir praktiškumas
S-Max jungia erdvaus vienatūrio patogumą su dinamiškesne vairavimo patirtimi. Patikima važiuoklė ir tikslus valdymas leidžia mėgautis tiek kasdieniu, tiek ilgesniu važiavimu, o automobilio išvaizda išties išsiskiria – dinamiškos linijos traukia akį ir net paprastesnės versijos atrodo šiuolaikiškai.
Tačiau sportiška išvaizda turi vieną minusą: dėl žemėjančio stogo galinių sėdynių erdvė – ypač trečiame sėdynių eileje – labiau tinka vaikams, o ne suaugusiems. Tai svarbu įvertinti, jei planuojate dažnai vežti septynis ilgakojus keleivius ar daug bagažo.
Salonas ir valdymas
Ford S-Max vidus yra gana praktiškas, kokybiškas, tačiau kai kurie sprendimai gali pasirodyti per daug užkrauti – pavyzdžiui, smulkių mygtukų gausa ar šiek tiek painus multimedijos valdymas. Visgi šeimai skirtas S-Max – labai apgalvotas: išdėstytos trys sėdynių eilės, galinė sėdynių eilė susilanksto lengvai, o salone lengva rasti daug vietos smulkiems daiktams.
Priežasčių, dėl kurių S-Max išlieka populiarus tarp vairuotojų, yra daug. Automobilis maloniai stebina savo stabilumu posūkiuose, turi aukštą sukibimo lygį ir pasižymi gerai subalansuotu važiavimu – net ir Lietuvos kaimo keliuose jis važiuoja maloniai minkštai. Daugelis variklių tylūs ir ekonomiški net važiuojant didesniu greičiu.
Varikliai ir dinamika
Modelių gama apima tiek benzininius, tiek dyzelinius variklius. Tarp dažniausiai sutinkamų – 1,5 l ir 2,0 l turbo benzininiai varikliai bei 2,0 l dyzeliai, kurių galia svyruoja nuo 118 iki 207 AG. Galima rasti tiek priekiniais, tiek visais ratais varomas versijas, su mechanine arba automatine pavarų dėže. Vėlesnėse kartose siūloma ir hibridinė „Duratec 190 FHEV“ – 2,5 l benzininis variklis su elektriniu motoru ir baterija.
Įprasta 2.0 TDCi 150 AG dyzelinė versija yra puikus pasirinkimas šeimos poreikiams – užtenka galios net ir pilnai užpildytam septynviečiui, o eksploatacijos kaštai išlieka nedideli. Galingesni varikliai prasmingi tik tuomet, jei dažnai vilksite priekabą ar norite, kad automobilis būtų dar dinamiškesnis.
Degalų sąnaudos
- 2.0 l dyzeliai (148–178 AG): apie 5,1–5,6 l/100 km, priklausomai nuo variklio ir transmisijos
- Galingesnis (207 AG) dyzelis: vidutiniškai 5,5 l/100 km
- 1,5 l benzinas (158 AG): apie 6,5 l/100 km
- 2,0 l turbo benzinas (237 AG): apie 7,9 l/100 km (automatas – iki 8,3 l/100 km)
Hibridinė versija skirta tiems, kas nori sumažinti kuro sąnaudas mieste ir gali įkrauti bateriją. Mišrus režimas leidžia sumažinti sąnaudas iki panašių į ekonomišką dyzelį.
Komplekto lygiai
Lietuvoje dažniausiai sutinkamos Zetec, Titanium, Titanium Sport ir Vignale komplektacijos. Zetec jau siūlo nemenką standartinės įrangos rinkinį: 17 colių lieti ratai, 8 colių jutiklinis ekranas, parkavimo jutikliai, sportinės sėdynės ir DAB radijas. Titanium versija papildomai turi navigacijos sistemą, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius, kelio ženklų atpažinimą, kruizo kontrolę. Titanium Sport išsiskiria agresyvesniu kėbulo komplektu, spoileriu, sportiniu pakaba ir šildomomis priekinėmis sėdynėmis.
Prabangaus Vignale varianto salonas – odinis su elektriniu sėdynių reguliavimu, galinio vaizdo kamera, ypatingai gera garso izoliacija, o išorėje – daug chromuotų detalių, individualūs 18 colių ratai bei unikalių spalvų pasirinkimas.
Kaina ir eksploatacija
Lietuviškose naudotų automobilių rinkose kainos už 2016–2017 m. S-Max modelius prasideda nuo maždaug 8200 eurų. Už šią sumą pirkėjas gaus dyzelinę 2,0 l versiją su Titanium įranga, įprastu metiniu rida ir tvarkingą aptarnavimo istoriją. Pigiau pasitaiko tik automobiliai su labai didelėmis ridomis arba buvę po avarijų. Benzininiai S-Max retesni ir paprastai kainuoja nuo 14 000 eurų.
- Vignale versija: ~17 500 eurų
- 2019 metų modelis: apie 18 700 eurų
- 2020 metai: ~21 000 eurų
- 2021–2022 m. – nuo 25 700 eurų
- Jei domina 2023 ar 2024 metų S-Max, reikėtų ruoštis išleisti daugiau nei 35 000 eurų.
Eksploataciniai kaštai
Lietuvoje S-Max eksploatacijos bei aptarnavimo išlaidos išlieka vidutinės. Draudimo klasės svyruoja aplink vidutinį lygį, o priežiūros kainos – palankios. Ford centrai siūlo metinius bei ilgalaikius aptarnavimo planus, suteikiančius galimybę už paslaugas atsiskaityti išsimokėtinai.
Automobilio metinis taršos mokestis priklauso nuo variklio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, todėl mažesnės emisijos ir naujesni modeliai gali būti lengviau apmokestinami nei galingi benzinai ar seni dyzeliai.
Alternatyvos S-Max
Jei S-Max atrodo tinkamas, verta atkreipti dėmesį ir į alternatyvas:
- Citroën Grand C4 Picasso / Spacetourer – stilingas, šviesus salonas, prieinama kaina, tačiau galimas patikimumo trūkumas.
- Vauxhall Zafira Tourer – komfortiškas, gausiai komplektuotas viduje, nors vairuojamas nėra toks dinamiškas, o trečioje eilėje erdvė panaši kaip S-Max.
- Seat Alhambra – tradiciškesnės formos, bet siūlo daugiau vietos salone ir labai praktiškas slankiojančias duris, naudingas ankštose aikštelėse. Kainuoja pigiau už S-Max, o vairuojasi beveik taip pat gerai.
Kam verta rinktis S-Max?
Jei jums reikia tikro šeimos automobilio – erdvaus, praktiško, patikimo ir nevengiančio aktyvesnio gyvenimo, S-Max puikiai tiks kasdienėms kelionėms ir ilgiems savaitgalio išvykoms. 2.0 TDCi 150 AG versija su Zetec arba Titanium apdaila – optimalus kainos, įrangos ir ekonomijos santykis. Norintiems daugiau, siūlomi prabangūs ar galingesni S-Max variantai, bet dažniausiai bazinių sprendimų šeimai visiškai pakanka.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.