Genesis GV60 yra elektrinis visureigis, kuris išsiskiria prabanga ir patogumu, tačiau kartu išlaiko stiprią techninę bazę, bendraujančią su Hyundai Ioniq 5 ir Kia EV6 modeliais. Tai puikus pasirinkimas tiems, kurie vertina ne tik efektyvumą, bet ir išskirtinį interjerą, aukštą įrengimo lygį bei įdomesnę vairavimo patirtį.
Bendras vaizdas
Genesis GV60 iškart patraukia dėmesį aukštesnės klasės apdaila, solidžiu salono dizainu ir pažangia įranga. Automobilis pasižymi itin komfortiška pakaba, dėl kurios kelionės net nelygiais keliais tampa malonios. Pritaikius 19 colių lengvojo lydinio ratlankius, komfortas dar labiau išauga – šie ratai „Premium“ versijoje užtikrina papildomą slopinimą, palyginti su didesniais Sport ir Sport Plus ratais. GV60 siūlo daugiau prabangos ir patogumo nei Ioniq 5 ar Kia EV6, o pagal kainą tampa konkurencingas tarp naudotų elektromobilių Lietuvoje.
Techninės savybės ir versijos
Naudotų Genesis GV60 pasirinkimas apima tris pagrindines versijas: Premium, Sport ir Sport Plus. Pagrindinė Premium versija turi galiniais ratais varomą 225 AG elektros variklį. Sport versijoje montuojamas papildomas variklis priekyje – tai jau visų varančiųjų ratų sistema, kurios galia siekia 314 AG. Sport Plus pasiekia net 428 AG, o dar daugiau galios suteikia laikinas „Boost“ režimas – trumpam pakylant iki 482 AG. Pastarasis pasirinkimas – itin greitas, nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėjama vos per 4 sekundes. Visų versijų baterijos talpa – 77 kWh.
Oficialus nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo pasirinktos versijos. Ekonomiškiausia Premium leidžia įveikti apie 517 km su pilnai įkrauta baterija, Sport ir Sport Plus versijų atstumai atitinkamai siekia 470 ir 465 km. Galingesnės versijos turi kiek trumpesnį nuvažiuojamą atstumą dėl didesnės galios.
Važiavimas ir valdymas
Genesis GV60 yra vienas iš patogiausių elektrinių visureigių – pakaba sugeria kelio nelygumus, automobilio valdymas dinamiškas ir saugus. „Premium“ versija – ypač komfortiška, tačiau net ir galingesni modeliai išsaugo gerą komforto bei manevringumo balansą. Palyginus su konkurentais, kaip Ioniq 5 ar Nissan Ariya, GV60 išlieka šiek tiek nenuobodus, nors iki tikro sportinio charakterio jam dar trūksta.
Salonas ir komfortas
Viduje Genesis GV60 atrodo moderniai ir išskirtinai. Centre montuotas kristalinis rutulys sukasi užvedimo metu – dangstydamas pavarų selektorių, padeda suprasti, ar automobilis jau įjungtas. Apdailai naudojamos įvairios medžiagos – minkšti plastikai, dirbtinė oda, metalizuoti paviršiai, o prabangesnė Nappa oda buvo siūloma už papildomą mokestį. Galima rinktis net iš kelių interjero spalvų, kas suteikia išskirtinumo pojūtį.
Priekinėje dalyje įrengtos elektriškai reguliuojamos sėdynės, daug vietos galvai ir kojoms. Galinėje eilėje matome gausią erdvę kojoms, tačiau galvos erdvę kiek riboja žemėjanti stogo linija. Trims keleiviams sėdėti gale pritrūks patogumo – vidurinė vieta kiek siauresnė, tačiau plokščias grindų pagrindas užtikrina laisvą vietą kojoms.
Infotainment ir valdymas
Visose GV60 versijose įrengta 12,3 colių lietimui jautri multimedijos sistema, sujungta su tokio pat dydžio skaitmeniniu prietaisų paneliu. Valdyti galima tiek liečiant ekraną, tiek fiziniu ratuku – intuityvu ir patogu vairuojant. Patogi išdėstymo struktūra ir kokybiška grafika leidžia greitai perprasti funkcijas.
Klimato kontrolės valdikliai taip pat išliko fiziniai, tad atskirai valdomi nuo pagrindinės medijos sistemos – tai retas, bet labai patogus sprendimas šiuolaikiniuose elektromobiliuose.
Bagažinė ir praktinė nauda
Bagažo skyrius nėra pats talpiausias – už galinės sėdynės galima sutalpinti apie 432 litrus krovinio. Praktiškumo pakanka šeimos pirkiniams, o po priekiniu gaubtu numatyta papildoma vieta įkrovimo kabeliams.
Įranga ir papildomos galimybės
Kiekvienas Genesis GV60 – nepriklausomai nuo versijos – turi aukštos klasės standartinę įrangą: belaidį telefonų įkrovimą, dvejų zonų klimatizaciją, adaptinę kruizo kontrolę, elektra valdomą bagažinės dangtį. Priekinės sėdynės – šildomos, vėdinamos ir net masažinės, o galinės sėdynės taip pat šildomos. Papildomai galėta įsigyti Nappa odą, inovacijų paketą su papildomomis saugumo sistemomis, panoraminį stoglangį arba skaitmeninius veidrodžius.
Kaina ir eksploatacija
Naudoto Genesis GV60 kaina Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo komplektacijos, ridos ir metų. 2022 metų Premium modelių kainos prasideda nuo maždaug 29 250 eurų, mažos ridos variantai – nuo 32 760 eurų. Sport ir Sport Plus versijos kainuoja nuo 35 100 eurų. Vėlesnių metų (2023–2024) galingesnių modelių kainos prasideda nuo 41 000 eurų.
Šio elektromobilio eksploatacija gana draugiška – visos versijos palaiko iki 239 kW galingumo įkrovimą ir galima nuo 10 iki 80% baterijos įkrauti vos per 18 minučių. Tai – labai konkurencingi rodikliai.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo įkainiai priklauso nuo versijos – Premium draudžiama pigiausiai, Sport ir Sport Plus – kiek brangiau, tačiau bendrai išlaidos išlieka panašios kaip kitų klasės elektromobilių.
Gamintojas siūlo penkerių metų priežiūros paketą, kuris apima garantiją, techninę priežiūrą, pagalbą kelyje bei programinės įrangos atnaujinimus nuotoliniu būdu. Pagrindinė baterija saugoma aštuonerius metus.
Saugumas ir patikimumas
Europos saugumo bandymuose Genesis GV60 surinko maksimalius penkis balus. Visi automobiliai aprūpinti išplėstine saugos įranga: aštuonios oro pagalvės, eismo juostos laikymo asistentas, aklosios zonos stebėjimas, signalizavimas apie skersinį eismą gale ir automatinis avarinis stabdymas.
Patikimumo tyrimuose Genesis GV60 pasiekė aukštus rezultatus – net jei bendrą statistiką kartais paveikė smulkios elektronikos ar įspėjimo lempučių problemos. Klientų aptarnavimas išliko nevienareikšmis: kai kurie savininkai giria operatyvumą, kiti susidūrė su ilgais remonto laukimo laikotarpiais dėl detalių tiekimo.
Kurį Genesis GV60 rinktis?
Renkantis naudotą GV60, verta dėmesį skirti „Premium“ versijai – tai geriausias komforto, efektyvumo ir kainos santykis. Standartinė įranga gausi visose versijose, tad dažniausiai pasirinkimą nulemia variklio galia ir važiavimo ypatumai. Papildoma įranga, tokia kaip odinis salonas ar panoraminis stoglangis, yra smagi vertinga detalė, jei randate tokių pasiūlymų.
Alternatyvos
Alternatyvų tarp elektrinių visureigių rinkoje netrūksta. Pavyzdžiui, Kia EV6 – vienas populiariausių elektromobilių su puikia surinkimo kokybe, dažniausiai šiek tiek pigesnis už Genesis GV60. Kitas variantas – BMW iX3, kuris išsiskiria vairavimo malonumu ir praktiškumu, nors ir siūlo kiek mažesnį nuvažiuojamą atstumą bei krovimo greitį. Tesla Model Y populiarus dėl didelio nuvažiuojamo atstumo ir technologiškai pažangaus salono, tačiau jo valdymo sistema per daug apsiribojusi vienu dideliu ekranu – tai ne visiems patogu.
Genesis GV60 išsiskiria tarp konkurentų kokybės, dizaino ir važiavimo malonumo balansu, todėl yra solidus pasirinkimas ieškantiems patikimo ir modernaus elektrinio visureigio Lietuvoje.
Taršos mokestis
Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo transporto priemonės CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Elektromobiliai, tarp jų ir Genesis GV60, šio mokesčio nemoka, todėl eksploatuoti juos šalyje itin palanku.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.