Naudotas „Honda Civic“ hečbekas buvo reikšmingai atnaujintas 2017 metais. Gamintojas atsisakė ankstesnės kartos sprendimų ir ėmėsi esminių pokyčių, kurie Civic leido konkuruoti su kitais populiariais kompaktiniais automobiliais. Šioje kartoje sujungtas sportiškas dizainas, daugiau erdvės keleiviams ir geresnė važiavimo dinamika.
Bendras vaizdas
Naujesnis „Civic“ yra ilgesnis, žemesnis ir platesnis nei jo pirmtakas, taip padidindamas salono erdvę. Po atnaujinimo jame atsirado patobulinta pakaba ir nauji variklių variantai. Hečbekas pasižymi maloniu valdymu bei konkurencinga kaina naudotų automobilių rinkoje. Tačiau didžiausias trūkumas – pasenusi multimedijos sistema, kuri atsilieka tiek greičiu, tiek vartotojo patogumu.
Privalumai
- Smagus ir stabilus valdymas
- Daug saugumo įrangos
- Erdvus bagažinė
Trūkumai
- Pasenusi informacinė sistema
- Stinga vietos galvos aukštyje gale sėdintiems
- Padidėjęs triukšmas važiuojant didesniu greičiu
Varikliai ir dinamika
„Honda Civic“ siūlytas su keliais benzininiais varikliais su turbokompresoriumi: 1,0 l trijų cilindrų, 1,5 l keturių cilindrų ir sportiškuoju 2,0 l Type R variantu. Taip pat buvo ekonomiškas 1,6 l dyzelinis variklis, kuris išliko iki 2020 m. Modeliuose su 1,0 l arba 1,5 l varikliais galima rinktis ir automatinę pavarų dėžę (CVT), o dyzeliniam – taip pat automatinę, devynų pavarų dėžę.
124 AG išvystantis 1,0 l variklis užtikrina tinkamą dinamiką kasdienėms kelionėms – iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per kiek daugiau nei 10 sekundžių. Galingesnis, 1,5 l, variantas dėl 180 AG pravažiuoja spartesnes situacijas, tačiau kasdieniniame eisme skirtumas nebus labai ryškus. 1,6 l dyzelinas su 118 AG nėra itin greitas, bet pasižymi ekonomiškumu.
Važiavimo savybės
Civic komfortiškai sugeria kelio nelygumus, o tiesaus vairo, tikslūs pavarų perjungimai ir neutralus valdymas suteikia pasitikėjimo. Sportiškumo mėgėjai taip pat nebus nusivylę. Vienintelis minusas – aukštesniuose greičiuose jaučiamas variklio ir kelio triukšmas, ypač su automatine pavarų dėže.
Salonas ir praktiškumas
Salonas patogus ir užtektinai erdvus net keturiems ar penkiems keleiviams trumpesnėms kelionėms. Hečbeko bagažinėje telpa nemažas kiekis daiktų, galima pasinaudoti dvigubu dugnu. Vairavimo pozicija žema ir sportiška, prietaisų skydelis išdėstytas logiškai, dauguma vidaus medžiagų kokybiškos. Deja, informacinė sistema su prastomis grafikomis ir lėtu jutikliniu ekranu nuvilia.
Nuo 2018 m. ši „Honda Civic“ šeima pasipildė ir sedano kėbulu. Tokia versija turi didesnę bagažinę (519 l) ir komfortiškesnę važiuoklę.
Komplektacijos ir įranga
Bazinė komplektacija buvo pakankamai kukli, todėl populiarūs modeliai dažnu atveju bus su SE arba SR paketu – čia rasite ir automatinį oro kondicionierių, bei stovėjimo jutiklius tiek priekyje, tiek gale. Aukštesnės komplektacijos papildomai gali pasiūlyti: lietaus jutiklius, atbulinės eigos kamerą, odinį saloną, beraktę užvedimo sistemą, šildomas sėdynes, LED žibintus ar net adaptyvią pakabą.
Kaina ir eksploatacija
Šios kartos „Honda Civic“ naudotų automobilių kainos prasideda maždaug nuo 11 700 eurų už 2017 m. gamybos automobilį su vidutine rida ir tvarkinga serviso istorija. Didesnį, 1,5 l variklį turinčio modelio kaina gali siekti 11 700–14 000 eurų. Už naujesnius 2018–2019 m. automobilius gali tekti sumokėti 14 000–16 400 eurų, o paskutiniai 2021–2022 metų egzemplioriai dažnai kainuoja daugiau kaip 28 000 eurų.
Dėl savo efektyvumo automobilis nėra brangus eksploatacijos kaštų prasme. 1,0 l ir 1,5 l benzininiai varikliai su mechanine pavarų dėže naudos apie 6,1 L/100 km, o automatinės versijos – apie 6,5–6,7 L/100 km. Ekonomiškiausias yra 1,6 l dyzelinis modelis – tik apie 4,4 L/100 km (pagal oficialius WLTP duomenis). Tuo tarpu sportiškiausias Type R modelis suvalgo apie 8,5 L/100 km degalų.
Taršos mokestis
Lietuvoje už „Honda Civic“ taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ išmetimo, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Mažiau taršiems varikliams šis mokestis išlieka nedidelis, tačiau pasirinkus galingesnius ar senesnius dyzelinius variklius, mokestis gali kilti.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo kategorijos svyruoja vidutiniame lygyje, tad ir įmokos paprastai nėra didelės, išskyrus sportinį Type R variantą. Techninė priežiūra kainuoja vidutiniškai, o automobiliams, kurių amžius viršija trejus metus, galima numatyti apie 280 eurų metinius techninės priežiūros kaštus.
Patikimumas
Tiek savininkų, tiek specialistų vertinimu, „Honda Civic“ laikoma itin patikima. Dažniausiai pabrėžiamas variklio ir pavarų dėžės ilgaamžiškumas, stabilūs elektronikos komponentai (įskaitant prietaisų skydelį ir net multimediją). Tačiau servisų aptarnavimo kokybė tam tikrose vietose gali skirtis – kai kurie savininkai džiaugiasi greitu ir maloniu aptarnavimu, kiti susiduria su ilgesniu gedimų šalinimu.
Kurią „Honda Civic“ rinktis?
Kiekvienai dienai 1,0 l benzininis variklis – optimalus pasirinkimas dėl degalų ekonomijos ir patikimumo. Toks variklis dažniausiai sutinkamas naudotų Civic rinkoje. Automatinės dėžės (CVT) mėgėjai galėtų svarstyti ir kitus gamintojus, nes šioje „Civic“ dėžės veikia ne visada sklandžiai.
Mūsų rekomendacija – SR komplektacijos 1.0 VTEC modelis: jis siūlo platų įrangos spektrą už prieinamą kainą.
Alternatyvos
Tarp konkurentų verta išskirti „Volkswagen Golf“ – šis automobilis puikiai valdomas, ekonomiškas, komfortiškas ir patrauklus naudotoje rinkoje. Kitas stiprus varžovas – „Škoda Octavia“, kurio salonas erdvus, bagažinė siekia 590 l, o variklių gama leidžia rasti tiek ekonomišką, tiek dinamišką modelį. Bet kuriuo atveju, jei ieškote patikimo ir išlaidas taupančio naudoto automobilio, „Honda Civic“ lieka vienu stipriausių pasirinkimų savo klasėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.