„Honda Civic Type R (2015–2017) apžvalga“

„Honda Civic Type R (2015–2017) apžvalga“

Honda Civic Type R yra sportinis hečbekas, kuris pasižymi išskirtiniu charakteriu ir įspūdingu dinamiškumu. Ši karta tapo pirmuoju gamintojo bandymu savo garsųjį modelį aprūpinti turbokompresoriumi. Nors Honda buvo žinoma dėl aukštas apsukas mėgstančių, natūraliai įsiurbiamų variklių, šis pokytis pasiteisino – automobilis išliko smagus, greitas ir temperamentingas, tačiau tapo dar universalesnis.

Variklis ir važiavimo savybės

Civic Type R širdis – 2,0 l VTEC keturių cilindrų benzininis variklis su turbina, išvystantis 306 AG. Didžioji dalis konkurentų šiuo laikotarpiu negalėjo pasiūlyti tokio galingo priekiniais ratais varomo automobilio, kuris trasoje būtų greitesnis už daugelį net ir sportinių modeli.

Automobilio greitėjimo charakteristikos įspūdingos – iki 100 km/h jis įsibėgėja per 5,5 sekundės. Sukimo momentas jaučiamas visame sūkių diapazone, o valdymo tikslumas ir pravažiavimo per posūkius dinamika priverčia šypsotis. Tiesa, dėl standžios pakabos važiuojant kasdieniame mieste kai kam automobilio komfortas gali pasirodyti per kietas, nors būtent tai leidžia užtikrinti stabilią ir tikslią eigą greitame režime.

Interjeras ir patogumas

Vairuotojo vieta – žemai įrengta, o sportinės sėdynės suteikia tvirtą prilaikymą posūkiuose. Priekyje erdvės užtenka daugumai vairuotojų, tačiau dėl puikiai apgaubiančių sėdynių įlipti ar išlipti gali būti kiek sudėtingiau. Gale vieta labiau tinkama dviem keleiviams – erdvės čia nedaug, tačiau bagažinė išlieka praktiškos talpos, kaip ir baziniame modelyje.

Salono dizainas orientuotas į sportiškumą, tačiau kai kuriems vartotojams gali kliūti pernelyg sudėtingas valdymo mygtukų išdėstymas ir pigokai atrodantys plastiko elementai.

Įranga ir komplektacijos

Type R jau standartinėje versijoje pasižymi gausia komplektacija: agresyvūs kėbulo apdailos elementai, didelis galinis spoileris, platūs ratlankiai, taip pat įdiegtos kelios saugumo sistemos – aktyvios avarinio stabdymo technologijos, adaptyvūs amortizatoriai, pastovaus greičio palaikymo sistema ir pagalba pajudant įkalnėje.

Multimedijos sistema su 7 colių ekranu, navigacija, skaitmeniniu radiju ir galinio vaizdo kamera suteikia visus šiuolaikinius patogumus. Aukštesnės GT komplektacijos pirkėjai džiaugiasi dviejų zonų klimato kontrole, priekiniais ir galiniais parkavimo davikliais, automatiniais valytuvais ir švieosomis, bei pilnai elektra valdomais langais.

Eksploatacinės išlaidos

Daugelį pirkėjų domina, kiek ši sportinė Honda kainuos prižiūrėti. Naudotas Civic Type R kainuoja nuo 18 720 eurų už 2015 metų modelį, o už 2017 metų pavyzdžius gali tekti mokėti apie 23 400 eurų ir daugiau, ypač jei rida siekia iki 64 374 kilometrų.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

Gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 7,3 l/100 km, tačiau realiame gyvenime, mėgaujantis visais automobilio dinaminiais privalumais, šis skaičius gali kilti. CO₂ emisija – 170 g/km, tad Lietuvoje taršos mokestis bus apskaičiuojamas pagal šias reikšmes, atsižvelgiant į degalų tipą ir pirmos registracijos metus.

Draudimas tokiai transporto priemonei kainuos daugiau nei įprastai, o jeigu automobilį prižiūrėsite oficialioje atstovybėje, serviso išlaidos gali būti aukštesnės už vidutines. Kai kurie automobiliai gali turėti įsigytą ilgalaikę techninio aptarnavimo paslaugų planą – verta pasiteirauti apie tai prieš perkant.

Kurią Civic Type R rinktis?

Šios kartos Civic Type R siūlomas tik su vienu varikliu ir dviem pagrindinėmis komplektacijomis – standartine ir GT. Kadangi GT yra populiaresnė ir pasižymi gerokai platesne įranga už ženkliai didesnę kainą nesumokėsite, daugelis pirkėjų renkasi būtent ją.

Kokie alternatyvūs modeliai verta dėmesio?

Pagrindinis Civic Type R konkurentas yra Volkswagen Golf R. Jis kiek silpnesnis, bet turi visų varančiųjų ratų pavarą, todėl užtikrina daugiau sukibimo ir saugumo sudėtingesnėmis sąlygomis. Kita vertus, vairavimo pojūčiai ne tokie gyvi bei tiesioginiai, kokius siūlo Honda.

Dar viena sportiškų hečbekų mėgėjų dažnai žiūrima alternatyva – Ford Focus RS. Jo pagrindiniai trūkumai: nepatogi aukšta sėdėsena ir pigi salono apdaila. Tačiau už atlyginamą kainą gausite smarkiai linksminančią eigą, išskirtinį valdymą ir galimybę net nuslysti visais keturiais ratais. Visgi tiek Focus RS, tiek Golf R išlieka unikaliomis alternatyvomis, tačiau Tikras vairavimo azartas – Civic Type R vizitinė kortelė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *