Honda CR-V (2012–2018 m.) apžvalga

Honda CR-V (2012–2018 m.) apžvalga

Honda CR-V ketvirtosios kartos visureigis buvo sukurtas labiau patogumui, nei sportiškumui. Gamintojas aiškiai akcentavo komfortą – automobilis pasižymi tiek minkštesnėmis sėdynėmis, tiek erdvesniu salonu, kuris tinka tiek šeimoms, tiek dažnai keliaujantiems. Tačiau praktiškumas nenukentėjo – CR-V išliko labai talpus, ypač palyginus su daugeliu konkurentų.

Variklių pasirinkimas ir jų savybės

Ankstyvuose modeliuose galima rinktis 2,2 litro dyzelinį arba 2,0 litro benzininį variklį, abu galėjo būti komplektuojami tiek su mechanine, tiek su automatine pavarų dėže. Didesnis dyzelinio variklio sukimo momentas suteikia daugiau vairavimo komforto, ypač ilgesnėse kelionėse.

2015 metais CR-V modelis buvo atnaujintas: dyzelinis 2,2 litro variklis buvo pakeistas nauju 1,6 litro i-DTEC dyzeliniu. Tai leido pasiekti gerokai mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnę CO₂ emisiją, todėl šios modifikacijos tapo populiaresnės tiems, kam rūpi eksploatacijos kaštai bei aplinkosauga.

Erdvė, komfortas ir įranga

Šis CR-V yra vienas erdviausių savo klasėje, o bagažinės talpa išsiskiria dydžiu, nusileidžiant tik kai kuriems konkurentams su septyniomis sėdimomis vietomis. Galines sėdynes galima greitai ir patogiai nulenkti nuo bagažinės pusės, tačiau yra tik 60/40 dalinimas (vietoje patogesnio 40/20/40). Tai nėra didelis trūkumas, nes juos nuleisti lengva – nereikia papildomai lipti į automobilio saloną.

Kalbant apie įrangą, jau vidutinės klasės SE modeliai turi priekinio ir galinio vaizdo parkavimo jutiklius bei kamerą, o tai labai pravartu vairuojant tokį didelį automobilį. SR versijos papildomos ksenoniniais žibintais ir reguliuojamo aukščio priekinės keleivio sėdyne. Aukščiausios klasės EX modeliai komplektuojami su odiniu salonu, panoraminiu stiklo stogu ir elektrine bagažinės anga.

Važiavimo ypatumai ir kasdienės savybės

CR-V konstruotas tiems, kurie dažniausiai rieda asfaltuotais keliais, todėl vairuoti jį paprasta, o prisitaikymas prie kelių sąlygų – sklandus. Vairas jautrus ir tikslus, o sukibimo lygis – geras. Tačiau dėl aukštesnės kėbulo konstrukcijos posūkiuose galima pajusti trupinį kėbulo siūbavimo, o važiavimas per nelygumus kai kada būna šiek tiek nekomfortiškas.

Dalis CR-V modelių yra siūlomi su dviem varomaisiais ratais – tokie automobiliai dažniausiai randami naudotų automobilių rinkoje. Ši versija labiau patiks miesto vairuotojams, kuriems nereikalingas visų ratų varomas automobilis.

Salono technologijos ir minusai

Nors salono erdvė ir praktiškumas – stiprios šio modelio pusės, nusivylimą gali sukelti prietaisų skydelis bei informacijos ir pramogų sistema. Valdymo mygtukų daug, o ekrano meniu dažnai per daug komplikuoti, tad norint greitai rasti reikiamą funkciją gali prireikti daugiau laiko.

Kiek kainuoja išlaikyti Honda CR-V?

Pradinės naudoto CR-V kainos prasideda nuo maždaug 7 020 eurų už automobilį su didesne rida. Optimalus variantas – išleisti apie 8 190–10 530 eurų už 2013 ar 2014 metų modelį su įprasta rida. 2015–2016 metų modeliai kainuoja 10 530–12 870 eurų, naujausi 2017–2018 metų egzemplioriai – maždaug 14 040–16 380 eurų.

Ekonomiškiausios yra priekiniais ratais varomos versijos su mechanine 1,6 litro dyzelio pavarų dėže, kurios vidutinės sąnaudos siekia apie 4,4 l/100 km pagal NEDC. Dyzeliniai 2,2 litro modeliai vartoja apie 5,6 l/100 km, o benzininiai varikliai su senuoju penkių pavarų automatu ir keturių varomųjų ratų sistema vargiai pasiekia 7,1 l/100 km.

Lietuvoje šių automobilių taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Pavyzdžiui, 2,0 litro benzininiai modeliai su automatine pavarų dėže ir keturiais varomais ratais išmeta apie 179 g/km CO₂, 1,6 litro dyzelio – vos 115 g/km, o 2,2 litro dyzelio ir automato derinys – iki 180 g/km. Kuo emisija mažesnė, tuo mokestis bus draugiškesnis piniginei.

Techninės priežiūros kaštai naudotiems Honda CR-V modeliams gana aiškūs: bazinis benzininio automobilio aptarnavimas kainuoja apie 199 eurus, o už didesnį, kurio metu keičiami oro ir salono filtrai bei stabdžių skystis, gale sumokėti apie 322 eurus. Dyzeliniams modeliams bazinis aptarnavimas kainuoja apie 222 eurus, o pilnas – apie 345 eurus. Keičiant dyzelinio kuro filtrą reikia papildomai numatyti apie 136 eurus.

Kurio Honda CR-V verta ieškoti?

Pats paprasčiausias S komplektacijos CR-V turi labai kuklią įrangą – nėra net „Bluetooth“ ryšio. Rekomenduojame rinktis bent jau SE versiją – joje yra visa reikalinga kasdieniam gyvenimui įranga, o jei nereikia papildomų išmanių funkcijų, aukštesnių versijų pasirinktis vertėtų tik jei kaina tikrai patraukli. Ieškantiems ekonomiškiausio sprendimo, verta dairytis po atnaujinimo pagamintos 1,6 litro dyzelio versijos – ji ne tik taupesnė už ankstesnį 2,2 litro dyzelį, bet ir gerokai labiau tinka kasdieniniam naudojimui nei 2,0 litro benzininis variklis.

Mūsų rekomendacija: Honda CR-V 1.6 i-DTEC SE su priekiniais varančiaisiais ratais.

Alternatyvos Honda CR-V

Alternatyvų naudotam Honda CR-V yra nemažai. Volkswagen Tiguan nors ir neprilygsta Honda patikimumu, pasižymi intuityvesniu ir aukštesnės kokybės salonu. Šis modelis taip pat smagiau valdomas, tačiau jo kaina panašiai aukšta.

Toyota RAV4 taip pat garsėja savo patikimumu ir salono erdvumu. Tiesa, salono dizainas kiek nuobodus, o varikliai – ne patys rafinuočiausi.

Ford Kuga išsiskiria plačiu variklių pasirinkimu bei patrauklia kaina, taip pat yra manevringas. Vis dėlto, salono plastikai atrodo pigesni, vietos viduje mažiau, o važiuoja kietokai.

Hyundai Santa Fe siūlo ekonomišką ir galingą dyzelį, kai kuriuose variantuose – septynias sėdimas vietas ir gausią standartinę įrangą. Tačiau vidaus apdailos kokybė šiek tiek prastesnė, be to, salonas gali pasirodyti triukšmingas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *