Hyundai i10 nesunkiai paneigia tradicines nuostatas apie mažus miesto automobilius. Nors tokio dydžio hatchback modeliai dažniausiai būna ankšti, i10 išsiskiria didesnėmis salono erdvėmis ir gali patogiai vežti net suaugusius keleivius gale. Šio automobilio naudota versija – racionalus pasirinkimas, jei norite sutaupyti, bet nenusileisti kasdieniam praktiškumui.
Apžvalga
Antrosios kartos Hyundai i10 (gaminamas nuo 2014 iki 2020 m.) stipriai pasistūmėjo pirmtakų atžvilgiu. Modelis pasižymi patraukliu dizainu, patobulintu valdymu ir yra vienas iš lyderių tarp naudotų miesto automobilių. Viduje laukia tyli atmosfera, solidus komforto lygis, o ekonomiški benzininiai varikliai leidžia džiaugtis kukliomis eksploatacijos sąnaudomis.
Varikliai ir transmisija
I10 modelyje montuojami trys benzininiai varikliai: 1,0 l 66 AG be turbinos, 1,2 l 83 AG ir 1,0 l 99 AG su turbina (pastarasis – tik N Line versijoje). Visi jie komplektuojami su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže, o silpnesni 1,0 l ir 1,2 l varikliai gali būti derinami ir su penkių laipsnių automatizuota transmisija.
Važiavimo savybės
Miesto sąlygomis i10 stebina manevringumu ir tiksliu vairavimu – parkuotis suspaustose erdvėse ar sukti posūkius tikrai patogu. Pakaba efektyviai sugeria nelygumus net važiuojant prastesniais keliais. Svarbu paminėti, kad silpnesni varikliai gali būti garsesni didesniu greičiu, o automatinės transmisijos pasirinkimas – ribotas. Kita vertus, stipriausias 99 AG 1,0 variklis puikiai tinka dažnai važinėjant užmiestyje ar autostradoje.
Salonas ir praktiškumas
Vienas didžiausių i10 privalumų – erdvus ir šviesus salonas. Čia galima patogiai susodinti penkis žmones, o gale užteks vietos net aukštaūgiams keleiviams. Sėdėjimo pozicija universali ir pritaikoma skirtingiems vairuotojams, nors vairo gylio reguliavimo nėra (tai būdinga daugumai miesto automobilių). Bagažinė – viena didžiausių klasėje, nors reikia susitaikyti su aukštu pakrovimo slenksčiu.
Įranga bei komplektacijos
- SE versija turi oro kondicionierių, pastovaus greičio palaikymo sistemą, Bluetooth, automatinį avarinį stabdymą ir juostos palaikymo asistentą.
- SE Connect papildomai siūlo 15 colių lengvojo lydinio ratlankius, 8,0 colių lietimui jautrų ekraną su išmaniųjų telefonų integracija (Apple CarPlay, Android Auto) ir galinio vaizdo kamerą.
- N Line – sportiškesnio stiliaus apdaila, o Premium – 16 colių ratlankiai, šildomos priekinės sėdynės bei vairo stiprintuvas, tamsintas galinis stiklas.
Eksploatacijos išlaidos
Kainos ir pasirinkimas
Lietuvoje rinkoje galima rasti i10 modelių su įvairiomis komplektacijomis. Už 9360 eurų galima įsigyti 2020 m. SE Connect variantą su 66 AG varikliu. 2021 m. modelių kainos prasideda nuo 11 700 eurų. Jeigu svarstote naujesnį i10 – tokie automobiliai vertinami apie 14 040 eurų ir daugiau, priklausomai nuo komplektacijos ir nuvažiuotų kilometrų.
Kuro sąnaudos
- 1,0 l turbo: apie 5,4 l/100 km
- 1,2 l: apie 5,5 l/100 km
- 1,0 l be turbinos: ~5,6 l/100 km
Realiuose bandymuose skirtumai tarp variklių yra minimalūs. Turbinos turintis motoras ekonomiškesnis nei kiti, tačiau visi i10 pasižymi kukliomis kuro sąnaudomis.
Taršos mokestis
Perkant ir eksploatuojant Hyundai i10 Lietuvoje reikėtų įvertinti galiojantį automobilių taršos mokestį, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, automobilio kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Mažalitražiai, ekonomiški i10 modeliai dėl palyginti nedidelės emisijos paprastai priskiriami prie žemesnių tarifo grupių.
Techninė priežiūra
Nors dar nėra daug šios kartos i10 automobilių, kuriems tektų pigesnės, po penkerių metų siūlomos techninės priežiūros sąlygos, gamintojas leidžia bet kuriuo metu sudaryti techninės priežiūros planą ir išskaidyti kaštus į mėnesinius mokėjimus.
Patikimumas
Šis modelis išsiskiria patikimumu. Didžioji dalis vartotojų patirties rodo, kad i10 retai susiduria su rimtomis problemomis – dažniausiai pasitaikydavo smulkūs elektros sutrikimai ar įspėjamųjų lempučių gedimai. Tai paprastai netrikdo eksploatacijos, bet kai kuriais atvejais prireikdavo daugiau nei vieno vizito į servisą.
Serviso tinklas vertinamas nevienareikšmiškai – kai kurie savininkai džiaugiasi paslaugumu ir operatyvumu, o kiti mini smulkių detalių ir sistemų gedimų šalinimo delsimą. Tačiau bendra patirtis su i10 rodo, kad tai patikimas miesto automobilis su tvirtu mechanizmu ir tausojančia eksploatacija.
Kurį Hyundai i10 rinktis?
Jeigu svarbiausias kriterijus – ekonomiškas ir praktiškas miesto automobilis, 1,2 l 83 AG variklio versija patiks labiausiai, nes suteikia daugiau galios važiuojant užmiestyje. Nors sportiškesnis 99 AG variantas prieinamas tik brangesnėje N Line apdailoje, daugumai pakaks ir bazinės versijos galios. SE Connect komplektacija – optimalus sprendimas tarp kainos, komforto ir funkcionalumo: gausite didelį lietimui jautrų ekraną ir patogias išmaniosios įrangos funkcijas.
Alternatyvos
Pagrindinis Hyundai i10 varžovas – Kia Picanto. Abi mašinos turi tuos pačius variklius ir mechanines dalis, tačiau Picanto iš prigimties siūlo ilgesnę garantiją naujam automobiliui. Verta pasižvalgyti ir į Volkswagen Up, kuris išlieka itin konkurencingas – jis siūlo komfortišką važiavimą bei erdvų saloną už patrauklią naudoto automobilio kainą. Vis dėlto naujesni Volkswagen Up modeliai neturi lietimui jautraus ekrano ir kartais stokos standartinių saugos sistemų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.