Hyundai i20N – tikras džiaugsmas ieškantiems ryškaus, sportiško, tačiau kasdienai tinkamo hečbeko. Jei domitės naudotais karštais hečbekais, ši nedidelio dydžio, smagi ir konkurencinga mašina gali būti puikus pasirinkimas.
Dinamiškumas ir vairavimo jausmas
Hyundai i20N – tai automobilis, kuris siūlo klasikinių karštų hečbekų pojūčius: nedidelis svoris, gyvybingas variklis ir tik mechaninė pavarų dėžė. Po variklio dangčiu slepiasi 1,6 litro keturių cilindrų turbobenzininis variklis, išvystantis net 201 AG. Tai leidžia pasiekti 100 km/val. per 6,4 sekundės.
Vairuojant galima pastebėti šiek tiek vėlavimo, kol turbina pilnai „atsibunda“, tačiau užvažiavus apsukoms mašina rodo tikrą charakterį. Priekinė ašis pasižymi puikiu sukibimu, automobilis tiksliai klauso vairo, o posūkiuose išlieka stabilus. Nors i20N turi kietą pakabą ir išryškina kelio nelygumus, trumpuose ruožuose ir magistralėje jis išlieka palyginti patogus. Tai išskiria šį modelį iš kai kurių dar standesnių konkurentų.
Salonas ir ergonomika
Vairuotojo vieta Hyundai i20N – orientuota į aktyvią patirtį. Skaitmeninis prietaisų skydelis gali būti koreguojamas pagal poreikį: rodomas posūkių G-jėgų matuoklis, stabdžio paspaudimo stiprumas, trasos laikai ir kita naudinga informacija.
Pagrindinės valdymo funkcijos patogiai išdėstytos – daugumą sistemų valdysite įprastais mygtukais ir ratukais. Tačiau multimedijos valdymas atliekamas per 10,3 colių jutiklinį ekraną bei liečiamus sparčiuosius mygtukus, o programinė įranga veikia lėtai, todėl reakcijos į komandą kartais tenka palaukti. Tačiau šis trūkumas kompensuojamas gausia bazine įranga: visi i20N turi DAB radiją, „Android Auto“, „Apple CarPlay“, navigaciją, belaidį telefonų įkrovimą ir šešis garsiakalbius.
Įranga ir komfortas
Lietuvoje i20N dažniausiai siūlomas vienos komplektacijos su gausiomis papildomomis funkcijomis: šildomas vairas, šildomos priekinės sėdynės, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatinis klimato valdymas, elektra susilankstantys veidrodėliai, tamsinti langai ir raktelį „kišenėje“ keičianti be raktų sistema. Salone pakanka vietos ir aukštiems žmonėms, ypač priekyje. Penkių durų kėbulas palengvina keleivių įlipimą. Ant galinės sėdynės užteks vietos kojoms net ir ūgiems keleiviams, nors aukštaūgiams truputį pritrūks erdvės virš galvos.
Bagažinės talpa – vidutinė kaip tokio dydžio automobilyje, tačiau dėl statokų galinių sėdynių atlošų keturių standartinių lagaminų telpa su dideliu vargu.
Eksploatacijos kaštai ir priežiūra
Hyundai i20N galima rasti už maždaug 23 400 eurų – tiek kainuoja 2021–2022 metų modeliai, o naujesnių, 2023–2024 metų, kaina siekia apie 29 250 eurų. Visiškai naujas modelis – nuo 30 690 eurų.
Kuro sąnaudos tikrai vertos pagyrų sportiškam hečbekui – realiose sąlygose pavyksta pasiekti vidutinį 5,9 l/100 km rodiklį.
Lietuvos automobilių taršos mokestis už i20N priklauso nuo automobilio emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – šį mokestį reikėtų pasitikrinti pagal konkretų automobilio registracijos liudijime įrašytus duomenis.
Automobilis priskiriamas vidutiniškai brangių draudimo grupių hečbekų kategorijai. Gamintojo techninio aptarnavimo planas trims apsilankymams sudaro apie 1050 eurų, tačiau yra ir kitų atitinkamų serviso programų.
Kurį naudotą Hyundai i20N rinktis?
Lietuvoje ir dažniausiai Europoje Hyundai i20N siūlomas viena pagrindine versija, kuri jau iš gamyklos aprūpinta viskuo, ko gali reikėti: gausi komforto, saugos ir pramogų įranga. Norintiems dar išraiškingesnio garso verta ieškoti modelio su papildomai užsakoma kokybiška garso sistema.
Kokie konkurentai verta dėmesio?
Tiesioginis i20N varžovas – Ford Fiesta ST: sportiškas, dar aštresnis vairuoti, tačiau mažesnis viduje. Ieškantiems dar ekstremalesnių pojūčių vertėtų atkreipti dėmesį į Toyota GR Yaris – šis hečbekas siūlo ypatingą vairavimo patirtį, nors ir už didesnę kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.