Ieškantiems patikimo naudoto šeimos hečbeko, „Hyundai i30“ išsiskiria subalansuotu dizainu, geru įrangos lygiu ir viliojančiu kainos bei kokybės santykiu. Nuo pat trečiosios kartos debiuto šis modelis tapo solidesniu, patrauklesniu ir visapusiškesniu pasirinkimu už ankstesnes „Hyundai i30“ kartas. Stilinga išvaizda bei patikimumo reputacija leidžia šiam automobiliui išsiskirti tarp kitų panašių modelių.
Išvaizda ir komfortas
Trečiosios kartos „i30“ pasižymi aštresnėmis linijomis ir išgrynintu dizainu, kuris tampa rimtu konkurentu daugeliui šeimos automobilių. Salone pasitinka ergonomiškos valdymo priemonės, tvarkinga prietaisų skydelio išdėstymas ir kokybiškos medžiagos. Nors kai kurie plastikai viduje yra ganėtinai tamsūs, bendra atmosfera – jauki ir praktiška.
Priekyje vietos daug, tačiau gale keliaujantiems suaugusiems gali kiek pritrūkti erdvės palyginus su tokiais modeliais kaip „Skoda Octavia“. Bagažinė „i30“ dydžiu taip pat atitinka daugelio šeimos poreikius, suteikdama šiek tiek daugiau vietos nei, pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“ ar „Ford Focus“.
Varikliai ir dinamika
Šio modelio variklių gama siūlo kiekvienam pagal poreikius: nuo ekonomiško 1.0 l benzininio ir 1.6 l dyzelinio iki galingesnio 2.0 l varianto sportiškoje „i30N“ versijoje. Visi varikliai – su turbokompresoriumi. Atnaujinus modelį, atsirado hibridiniai 1.0 T-GDi (88 kW), 1.5 T-GDi (115 kW) bei hibridinis 1.6 CRDi dyzelis (100 kW).
Važiuojant „i30“ išsiskiria komfortiška pakaba – ji gerai sugeria nelygumus ir leidžia patogiai jaustis ilgose kelionėse. Tačiau aktyvesnėje dinamikoje automobilis šiek tiek linksta posūkiuose, o vairo reakcija nėra pati jautriausia. Vis dėlto sukibimo pakanka, kad automobilis nesijaustų neužtikrintai.
Tarp benzininių variklių labiausiai taupus – 1.0 T-GDi, kuris mieste ir užmiestyje vidutiniškai sunaudoja apie 5,3 l/100 km. Tuo tarpu 1.6 l dyzelinis variklis užtikrina dar mažesnes sąnaudas – apie 4,6 l/100 km. Galingesni varikliai, ypač 2.0 l, sunaudoja daugiau – apie 7,8 l/100 km.
Tarp naudotų pirkėjų populiaresni
Ankstyvieji šios kartos „i30“ kainuoja nuo maždaug 5 850 eurų, tačiau turės didelį nuvažiuotų kilometrų skaičių. 2017–2018 m. automobiliai kainuoja 9 360–11 700 eurų ribose, o vėlesnių metų (2018–2020) mažikai – apie 12 900 eurų. Už 2021 m. modelį prašoma bent 14 040 eurų, o naujesni 2022 m. automobiliai kerta 17 550 eurų ribą.
Prižiūrėti ir remontuoti „Hyundai i30“ dažniausiai kainuoja mažiau nei daugelį konkurentų – detalės ir serviso darbai išlieka prieinami net po garantinio laikotarpio pabaigos.
Komplektacijos ir įranga
Net bazinėse komplektacijose „i30“ turi daug naudingos įrangos – 15 colių lengvo lydinio ratai, skaitmeninė radija, „Bluetooth“ ir automatinis avarinio stabdymo asistentas. Renkantis SE komplektaciją galima tikėtis papildomai gauti spalvotą lietimui jautrų ekraną, atbulinės eigos jutiklius ir odinį vairą. SE Nav papildomai siūlo išplėstą navigacijos sistemą.
Prabangesnės versijos, tokios kaip Premium ir Premium SE, pasižymi klimato kontrole, dirbtinės arba natūralios odos sėdynėmis, priekinėmis ir galinėmis parkavimo sistemomis, panoraminiu stoglangiu ir šildomu vairu. Vėlyvesnių metų hibridiniai modeliai taip pat turi atnaujintą įrangą – N Line variantas akcentuoja sportišką įvaizdį, o SE Connect papildomai siūlo 16 colių lietus ratlankius, oro kondicionierių, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklius.
Išlaikymo sąnaudos ir taršos mokestis
„Hyundai i30“ degalų sąnaudos priklauso nuo variklio tipo. Mažesni varikliai yra gana ekonomiški, tačiau 1.4 l benzininiam varikliui būdinga šiek tiek didesnė degalų išeiga. Pavyzdžiui, 1.4 l variantas vidutiniškai sunaudoja apie 5,8 l/100 km, tuo tarpu naujesni hibridiniai variantai gali pasigirti dar geresniu efektyvumu: 1.0 T-GDi hibridas – apie 5,0 l/100 km, 1.5 T-GDi – 6,3 l/100 km, o 1.6 CRDi hibridinis dyzelis – apie 4,6 l/100 km.
Lietuvoje eksploatavimo mokesčiai priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, variklio tipo ir pirmos registracijos metų. Kadangi „i30“ variklių emisijos skiriasi, todėl individualaus automobilio metinio taršos mokesčio sumą tiksliai sužinosite pagal Registrų centrui pateikiamą specifikaciją.
Patikimumas ir dažnos problemos
Dauguma „i30“ savininkų Lietuvoje savo automobilius vertina kaip patikimus ir retai gendančius. Vis dėlto retais atvejais pasitaiko multimedijos sistemos sutrikimų ar neaiškių įspėjimų prietaisų skydelyje, ypač vėlyvesniuose modeliuose su daugiau elektroninių sistemų. Dyzeliniai varikliai kartais gali pareikalauti daugiau priežiūros dėl sudėtingesnių komponentų, tačiau serviso darbai dažniausiai atliekami greitai ir sklandžiai.
Geriausi pasirinkimai ir alternatyvos
Tarp naudotų modelių ekonomiškiausias pasirinkimas dažniausiai – 1.0 l T-GDi SE Nav, nes šioje versijoje gerai subalansuotas įrangos lygis, kainos ir eksploatavimo kaštų santykis. Didesnių reikalavimų turintiems vairuotojams tinka Premium arba sportiškasis N Line.
Pagrindiniai „i30“ konkurentai naudotų automobilių rinkoje Lietuvoje – „Seat Leon“ ir „Skoda Octavia“. Jei norisi daugiau komforto ir geresnės ekonomijos, verta atkreipti dėmesį ir į „Volkswagen Golf“ ar patikimumo ieškantiems – „Honda Civic“ nuo 2017 metų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.