Hyundai Trajet yra didesnių dydžių vienatūris, kuris patraukia pirkėjų dėmesį dideliu vidumi ir praktiškumu. Šeimoms, kurios ieško komfortiško, bet palyginti prieinamo automobilio su septyniomis sėdimomis vietomis, Trajet tampa viena iš įdomesnių naudotų transporto priemonių alternatyvų.
Vieta keleiviams ir bagažui
Nors Hyundai Trajet yra senesnis modelis, jo salonas stebina erdvumu. Net ir su visomis septyniomis sėdynėmis automobilis pasiūlo pakankamai vietos tiek kojoms, tiek galvai – kiekvienas keleivis, nepriklausomai nuo ūgio, galės patogiai įsitaisyti. Esant poreikiui, penkios galinės sėdynės yra išimamos, o tuomet bagažinė tampa įspūdinga erdvės požiūriu. Tiesa, nuimamos sėdynės – ganėtinai sunkios, todėl permesti saloną didesniam kroviniui gali prireikti šiek tiek jėgos.
Vairuotojo zona ir valdymas
Vairuotojams komfortas galėtų būti geresnis – sėdynės aukštis reguliuojamas, tačiau vairo nuotolio keisti negalima, kas sumažina prisitaikymo galimybes. Pozityvu tai, kad automobilio salone gausu naudingų smulkių dėtuvėlių, o mygtukai dideli ir aiškūs – valdyti juos paprasta net ir važiuojant.
Kokybė ir važiavimo savybės
Interjero apdaila Hyundai Trajet nepasižymi aukšta kokybe. Plastikai kieti, detalės – paprastos. Važiuojant mieste, pakaba atrodo pernelyg standi, o didesniu greičiu automobilis linkęs „šokinėti“. Staigesniuose posūkiuose jaučiamas gana didelis kėbulo svyravimas, vairo jautrumas – pakankamas, bet grįžtamasis ryšys nėra idealus.
Varikliai ir degalų sąnaudos
Trajet modeliuose montuojami du pagrindiniai varikliai – 2,0 l benzininis (139 AG) bei 2,0 l turbodyzelinis CRTD (111 AG). Nors benzininis išvysto didesnę galią, kasdienėse situacijose dyzelinis, turėdamas daugiau sukimo momento, važiuoja kur kas užtikrinčiau ir vidutiniuose sūkiuose įsibėgėja lengviau. Be to, dyzelinis variantas veikia tyliau. Vis dėlto viena pagrindinių benzininių Trajet privalumų – mažesnė pirkimo kaina ir pagrįstos degalų sąnaudos.
- 2,0 l benzininis: vidutinės sąnaudos – apie 8,7 l/100 km.
- 2,0 l dyzelinis: vidutinės sąnaudos – apie 7,2 l/100 km.
Eksploatacija ir išlaidos
Naudoto „Hyundai Trajet“ kaina Lietuvoje išlieka draugiška, kadangi antrinėje rinkoje minivanai praranda vertę sparčiau nei mažesni modeliai. Dar vienas privalumas – palyginti mažos remonto kainos, tad kasdienės išlaidos dažniausiai nebus didelė našta. Kur kas didesni iššūkiai slypi planiniuose ir nenumatytuose aptarnavimuose – per trejus eksploatavimo metus serviso sąskaitos gali viršyti kai kuriuos kitų markių vienatūrius.
Išlaidos degalams priklauso nuo variklio tipo ir pasirinkto kuro. Draudimo įmokos dažnai išlieka nedidelės, nes šie automobiliai dažniausiai patenka į žemesnes draudimo klases.
Lietuvoje už tokius automobilius imamas taršos mokestis pagal automobilio taršą CO₂, kuro tipą ir pirmosios registracijos datą – pirkdami Trajet būtinai atsižvelkite į šiuos aspektus.
Pagrindinė komplektacija
Žemesnės GSI komplektacijos automobiliai (dažniausiai pasirenkami naudotojų) siūlo jau pilnavertę įrangą: oro kondicionavimą, CD grotuvą, šildomus ir elektriškai reguliuojamus šoninius veidrodžius, keturias oro pagalves. Aukštesnės SX versijos išsiskiria papildoma komplektacija – pavyzdžiui, integruota navigacija. Vis dėlto abiems versijoms reikėtų pasidomėti papildomomis saugumo opcijomis.
Pagrindiniai trūkumai
Pagrindiniai Hyundai Trajet trūkumai – paprastas, ne itin kokybiškas salonas, nekomfortiška važiuoklė bei vidutinis garso izoliacijos lygis. Varikliai, ypač dyzeliniai, įsibėgėjant būna triukšmingi, nors didesniu greičiu triukšmo lygis šiek tiek sumažėja.
Ar verta rinktis naudotą Hyundai Trajet?
Trajet nėra išskirtiniai technologiškai pažangus automobilis, tačiau šeimoms, kurioms svarbiausia – daug vietos ir pagrindiniai komforto atributai už prieinamą kainą – jis vis dar išlieka viena įdomiausių panaudotų vienatūrių alternatyvų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.