Hyundai Tucson – automobilis, kuris su laiku tik tobulėjo. Pirmoji karta buvo vertinama kaip praktiška dėl gero kainos ir kokybės santykio, antroji pradėjo džiuginti valdymu ir spėjo tapti kur kas konkurencingesnė tarp analogų. Trečioji karta vėl susigrąžino Tucson vardą ir užėmė tvirtą poziciją tarp šeimyninių visureigių. Tačiau būtent ketvirtoji karta tapo didžiausiu žingsniu į priekį, tiek dizaino, tiek technologijų bei komforto prasme.
Bendra apžvalga
Jeigu patogumas ir erdvumas jums yra labai svarbūs, verta žvilgtelėti į Hyundai Tucson. Čia vietos užteks keturiems suaugusiems net ir suaugusiesiems, o bagažinė – milžiniška. Interjero kokybė taip pat nustebins, o surinkimas atrodo solidus. Visgi konkurentai gali pasiūlyti dar komfortiškesnį važiavimą ar dinamiškesnį valdymą. Langesniu kelionių metu vidinė Tucson erdvė išliks viena stipriausių jo pusių.
- Ekonomiški hibridiniai modeliai
- Kruopščiai surinktas ir kokybiškas vidus
- Plačios galimybės keliauti šeimai ar draugų grupei
- Patikimumas – dažnas savininkų komplimentas
- Važiavimas per didesnes duobes – šiek tiek kietokas
- Galinių sėdynių neįmanoma stumdyti pirmyn-atgal
- Važiavimo malonumo gali pritrūkti lyginant su kai kuriais konkurentais
Varikliai ir važiavimo ypatybės
Dyzelinių variklių Tucson asortimente neturėsite. Modelis siūlomas su keliomis 1,6 l turbo benzininėmis versijomis. Bazinis, 110 kW (148 AG) variklis gali būti tiek su paprasta pavara, tiek su 48 voltų daliniu hibridu. Taip pat galima rinktis 131 kW (178 AG) hibridinę versiją su automatine pavarų dėže bei visų varančiųjų ratų sistema.
Aukštesnės klasės Tucson pasižymi pilnu hibridu (167 kW, 227 AG), galinčiu judėti trumpai vien elektra, ypač miesto kamščiuose. Galingiausias pasirinkimas – įkraunamas hibridas su net 193 kW (261 AG), kuris vien elektra gali nuvažiuoti iki 61 km – tai vienas geriausių rezultatų savo klasėje.
Benzininis-hibridinis Tucson yra pakankamai tylus tiek judant elektra, tiek jungiant benziną. Dalinis hibridas leidžia retkarčiais išjungti variklį riedant, taip taupant degalus. Automatinė pavarų dėžė hibriduose yra švelni tam tikrose situacijose, tačiau važiuojant dinamiškiau gali šiek tiek dvejoti parenkant pavarą.
Važiuoklė ir valdymas
Važiavimo komfortas priklauso nuo pasirinkto rato dydžio: pagrindinės versijos su mažesniais, 17 colių ratais sugeria duobes geriau. Visgi, per dideles duobes ir nelygumus Tucson gali reaguoti kiek kietokai – ypač lyginant su tokiais modeliais kaip Skoda Karoq ar Volvo XC40. Viena stipriausių pusių yra tylus važiavimas mieste, ypač hibridine versija, kai leidžiama judėti elektra.
Vairavimas lengvas, tačiau prie didesnių greičių vairo pojūtis nebėra toks tikslus ar užtikrintas ir ekstremalesniuose manevruose tampa „minkštas“. Sklandžiai važiuojant kasdien – jokių priekaištų, tačiau tikriems vairavimo entuziastams gali pritrūkti azarto.
Salonas ir erdvė
Visuose Tucson montuojamas aiškus ir aiškiai matomas 10,3 colių skaitmeninis prietaisų skydelis. Dauguma funkcijų valdomos lietimui jautriais mygtukais, tad kartais gali tekti atitraukti dėmesį nuo kelio. Centrinis multimedijos ekranas – taip pat 10,3 colių, kokybe nenusileidžia rinkos lyderiams, grafinė sąsaja šiuolaikiška, nors kartais reakcija nėra žaibiška.
Salone puikiai jausis net aukšti keleiviai, vietos užteks ir galinėse sėdynėse net jei priekyje sėdi ūgio nestokojantys keleiviai. Bagažinė – viena talpiausių klasėje net ir hibridiniuose modeliuose, o įkraunamas hibridas, nors ir turi šiek tiek mažesnę bagažinę, puikiai tinka tolimesnėms šeimos kelionėms ar kelionių bagažui.
Įranga ir komplektacijos
Jau standartiškai Tucson aprūpintas 17 colių lieto lydinio ratlankiais, dviejų zonų klimato kontrole, pastovaus greičio palaikymo sistema, vairuotojo juosmens atramos reguliavimu. Vidutinio lygio komplektacijoje rasite 18 colių ratlankius (hibridiniuose modeliuose – net 19 colių), kieto atspalvio dviejų spalvų stogą, adaptyvią greičio palaikymo sistemą, geros kokybės garso aparatūrą ir papildomų saugumo sistemų.
Aukščiausios komplektacijos Tucson – tai ne tik didžiausi 19 colių ratlankiai, bet ir panoraminis stoglangis, trijų zonų klimato valdymas, elektrinė bagažinės atidarymo sistema bei gausybė kitų komforto elementų.
Eksploatacijos išlaidos
Kainos ir vertė
Lietuvoje naudoto Hyundai Tucson kainos prasideda nuo maždaug 18 700 eurų už 2021 metų bazinę modelio komplektaciją. Hibridiniai modeliai – nuo maždaug 25 700 eurų, o įkraunami hibridai – nuo ~30 400 eurų. Kone naujas Tucson gali kainuoti ir daugiau nei 29 250 eurų.
Eksploataciniai kaštai
- Įkraunamas hibridas išmeta vos 31 g/km CO₂ ir elektra gali nuvažiuoti iki 61 km. Pilnai išsikrovus baterijai, sutaupyti galima, o reali degalų sąnauda tuomet – apie 7,8 l/100 km.
- Hibridinis 1.6 T-GDi 230 gali išmesti vos 127 g/km CO₂, o jo gamintojo deklaruojama sąnauda – apie 5,7 l/100 km. MHEV modeliai su automatine pavarų dėže – 144 g/km CO₂ ir 7,0 l/100 km.
Lietuvos taršos mokestis priklauso nuo automobilio emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Didesni hibridų pranašumai – tiek mažesnė emisija, tiek mažesni privalomi mokesčiai. Privalomasis draudimas pagal kategoriją svyruoja apie vidurkį šio tipo automobiliams, tad išlaidos suplanuoti nesunku.
Reguliaraus aptarnavimo kainos priklauso nuo pasirinkto serviso ir garantijos. Bazinė apžiūra kainuoja maždaug nuo 115 eurų, tarpinė – apie 197 eurus, o pilnas aptarnavimas – nuo 268 eurų. Hyundai suteikia 5 metų garantiją, kurią galima perleisti naujam savininkui.
Patikimumas
Patikimumo srityje Hyundai Tucson demonstruoja labai gerų rezultatų. Automobilio šeimininkai dažnai teigia susiduriantys tik su smulkiais elektronikos trikdžiais, dažniausiai susijusiais su multimedija. Rimtesnių techninių gedimų – labai reta. Aptarnavimo kokybė bei garantinės paslaugos vertinamos itin gerai, nors kai kurie savininkai mini pasitaikančius atsarginių dalių tiekimo uždelsimus.
Bendrai nusiskundimų iš automobilių savininkų nėra daug, kas tik patvirtina šio modelio patikimumą kasdienėje eksploatacijoje.
Kuria Hyundai Tucson versija verta susidomėti?
Geriausiu pasirinkimu daugeliui laikomas 1.6 T-GDi 230 Hybrid – pagal oficialius duomenis sąnaudos siekia apie 5,7 l/100 km, realiose eismo sąlygose – artėja prie 7 l/100 km. Ieškantiems daugiau privalumų – verta rinktis Premium lygio įrangą, kur gausite stambesnius ratus, dviejų spalvų stogą, adaptyvią greičio palaikymo kontrolę, gerą garso sistemą ir papildomas saugumo sistemas.
Kokie naudoti alternatyvūs visureigiai verta dėmesio?
Dėl konkurentų verta pasižvalgyti į Seat Ateca – nors kiek brangesnis, tačiau siūlo šiek tiek malonesnį vairavimo pojūtį. Norintiems dar prašmatnesnio vidaus rekomenduotina atkreipti dėmesį į Peugeot 3008 – įspūdingi dizaino sprendimai, išskirtinė apdaila suteikia komforto. Tarp alternatyvų – ir Kia Sportage: ji turi labai panašią techninę bazę kaip Tucson, dar ilgesnę – net iki 160 934 km (100 000 mylių) – garantiją ir modernesnį saloną.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.