Hyundai Bayon (nuo 2021 m.) apžvalga

Hyundai Bayon (nuo 2021 m.) apžvalga

Hyundai Bayon yra nedidelis, miesto visureigis, kuris rinkoje pristatytas kaip patraukli alternatyva Hyundai i20 mažam automobiliui. Šio modelio pavadinimas kilo iš įspūdingo miesto Prancūzijoje, tačiau paties automobilio savybės puikiai tinka kasdieniam lietuvio gyvenimui – praktiškumas, ekonomiškumas ir modernus dizainas.

Bendras įspūdis

Bayon pasižymi komfortišku važiavimu ir gausia įranga, o galinėje sėdynių eilėje vietos tikrai nestinga, net aukštesniems keleiviams. Vis dėlto vidus pasižymi paprasta apdaila, o vairuotojo sėdėjimo pozicija išlieka ganėtinai žema, todėl ieškantys klasikinių SUV pojūčių gali likti ne iki galo patenkinti. Tačiau erdvės tiek priekyje, tiek gale pakanka, o visos pagrindinės funkcijos pasiekiamos ranka ir yra paprastai valdomos.

Ką rasite viduje?

Nors daugelis interjero elementų yra tokie patys kaip ir Hyundai i20, dėl to salonas gali galėti atrodyti kiek paprastesnis. Nepaisant to, bazinė įranga apima 8 colių jutiklinį ekraną su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, „Bluetooth“, o SE Connect versijoje – ir DAB radiją. Aukštesnėje Premium versijoje randamas 10,3 colių ekranas su navigacija bei belaidžiu telefono įkrovimu. Vairuotojo vietoje galima reguliuoti ir sėdynę, ir vairą, todėl patogią poziciją rasti pavyks daugumai.

Bagažinės talpa

Bagažinė tilps penkis standartinius rankinius lagaminus po uždangalu – rezultatas, kuris šios klasės automobiliams yra konkurencingas, nors kai kurie varžovai, kaip Ford Puma ar Citroen C3 Aircross, gali pasiūlyti kiek daugiau vietos.

Važiavimo savybės

Bayon važiuoja stabiliai, o posūkiuose labai nesvyruoja, tačiau sportiškumo ieškantiems rekomenduotume paieškoti kito automobilio. Vairo mechanizmas lengvas ir manevringas važiuojant mieste, tačiau didesniu greičiu kelio pojūtis nėra labai ryškus. Komforto lygiu Bayon prilygsta daugumai savo klasės konkurentų – keliai Lietuvoje šiam modeliui neturėtų kelti iššūkių.

Varikliai ir transmisija

Automobilis komplektuojamas su dviem 1,0 l trijų cilindrų benzininiais varikliais, kurių abu turi lengvą hibridinę sistemą. Standartinis 1.0 T-GDi 100 modelis (74 kW) įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h per 10,7 sek., galingesnė 1.0 T-GDi 120 versija (88 kW) šį laiką sutrumpina 0,3 sekundės. Abu variantai komplektuojami su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, o pagal poreikį galima rinktis ir automatinę transmisiją. Lengva pavarų svirties eiga užtikrina sklandų pavarų perjungimą.

Įrangos lygiai

  • SE Connect – standartinė įranga su 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais, oro kondicionieriumi, kruizo kontrole ir automatiniais žibintais.
  • Premium – didesni (17 colių) ratlankiai, savaime temstantis galinio vaizdo veidrodėlis, lietaus jutikliu valomi valytuvai, automatinė klimato kontrolė ir šildomos priekinės sėdynės.
  • Ultimate – prie šių privalumų prideda beraktę atrakinimo ir užvedimo sistemą.

Praktiškumas ir išlaikymo kaštai

Kuro sąnaudos

Realiose sąlygose 1.0 T-GDi 120 su mechanine dėže suvartoja apie 6,7 l / 100 km. Gamintojo duomenimis, abiejų variklių vidutinės sąnaudos siekia apie 5,3 l / 100 km. Tai gana ekonomiškas pasirinkimas kasdieniams važinėjimams Lietuvos miestuose ir užmiestyje.

Draudimas ir priežiūra

Bayon priskiriamas prie gan nebrangių draudimo klasės – nuo 13 iki 18 grupės standartais Lietuvoje. Aptarnavimo kaštai nėra aukšti: už dvejus metus įgaliotame servise šio modelio aptarnavimas kainuos apie 640 eurų. Taip pat yra galimybė rinktis ilgalaikes techninės priežiūros programas.

Taršos mokestis

Įsigyjant Hyundai Bayon su benzininiais varikliais, taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo variklio galingumo, CO₂ rodiklių, kuro rūšies ir automobilio amžiaus. Naujesni ir taupesni benzininiai modeliai dažniausiai patenka į mažesnių mokesčių grupę, tad išlaikyti šį automobilį nebus brangu.

Kainos ir pasiūlymai

Naudotų Bayon kainos prasideda nuo maždaug 17 500 eurų už 2021 metų SE Connect modelį su silpnesniu varikliu. 2021 metų Ultimate komplektacijos, galingesni variantai kainuoja apie 19 900 eurų ar daugiau. 2022 metų modeliai kainuoja nuo 18 700 eurų, o 2023 m. Bayon kainos siekia apie 23 400 eurų, kas jau beveik prilygsta naujo automobilio kainai.

Kokį Hyundai Bayon rinktis?

Abiejų variklių galios užtenka kasdienėms kelionėms, todėl optimalus pasirinkimas siekiant ekonomiškumo – 1.0 T-GDi 100 modelis. SE Connect įranga jau turi visas svarbiausias funkcijas, tačiau vertinantieji šildomas sėdynes, didesnį ekraną ar patogias papildomas funkcijas gali žvalgytis į Premium arba Ultimate komplektacijas, jei papildoma suma nekelia rūpesčių.

Mūsų rekomendacija: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 SE Connect – subalansuotas kainos ir komforto pasirinkimas.

Konkurentai

Svarstant apie alternatyvas, verta atkreipti dėmesį į Ford Puma – šis automobilis išsiskiria didesniu vairavimo malonumu bei mažesnėmis kuro sąnaudomis, tačiau žvelgiant į patikimumą, Bayon gali būti patrauklesnis. Skoda Kamiq ir VW T-Roc – komforto lyderiai, tačiau Volkswagen dažniausiai kainuos brangiau, o Kamiq pasiūla ir kainos panašios kaip Bayon.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *