Ieškantys įdomaus, išskirtinio dizaino automobilio, tikrai pastebės naudotą Hyundai Coupe. Kai debiutavo 1996-aisiais, dėl drąsių linijų šis modelis buvo pramintas „koreietišku Ferrari“. Tačiau jo įvaizdis ir dizainas vertinami gana prieštaringai – vieniems jis žavi, kitiems atrodo pernelyg neįprastas.
Išorė ir salono įspūdžiai
Nors pavadinime puikuojasi „Coupe“, sportiško vairavimo pojūčio čia tikėtis neverta. Salone vyrauja daug plastiko, o bendras dizainas nuviliantis – trūksta tiek stipraus charakterio, tiek kokybiškų medžiagų. Vietos galinėje dalyje mažoka, todėl erdvės jausmas gerokai ribotas, interjeras gali pasirodyti tamsus ir slogus. Užpakalinio vaizdo matomumas taip pat ribotas.
Vairuotojas susiduria su keistai dideliu vairu, o pavarų perjungimas nėra ypatingai sklandus. Kėbulo pakaba gana standi – važiuojant jaučiamas kelio nelygumas, o posūkiuose automobilis stabilumo daug nesiūlo. Visgi Hyundai Coupe yra keturvietis, tad kasdienėms reikmėms universalumo netrūksta. Bagažinė talpi, tad išvykas keturiese lengvai suplanuosite.
Varikliai ir važiavimo savybės
Nors variklių gama įvairi, sportinės dinamikos vis tiek čia ras tik išrankiausi. Galingesnis 2,0 litro agregatas pasiekia 137 AG, tad akceleracija taps džiugesnė, tačiau greitumo jausmas vis tiek vidutinis. Ekonomiškiausias pasirinkimas – 1,6 litro versija (112 AG) – išsiskiria kukliomis eksploatacijos išlaidomis, tačiau galios stokos nepavyks pamiršti. 2,0 litro 154 AG modelis kiek aštresnis, tačiau dažniausiai vertinamas už išskirtinius išorės elementus ir patobulintą techniką.
Automatinės transmisijos versijų rekomenduojama vengti – jos dar labiau slopina sportiškumo įspūdį ir mažina patrauklumą perpardavimui. Populiariausias variantas tarp entuziastų – senesnės kartos 2,0 litro modeliai su mechanine pavara.
Eksploatacijos kaštai ir patikimumas
Šis automobilis dažnai vertinamas dėl mažų išlaikymo kaštų: tiek įsigijimo, tiek aptarnavimo kainos yra draugiškos. Hyundai remonto darbai ir dalys dažniausiai kainuoja pigiau nei daugelio konkurentų, tad ankstesni savininkai retai taupė priežiūros sąskaita. Rinkoje nesunkiai rasite tvarkingų egzempliorių su aiškia servisų istorija.
Kuro sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio: 1,6 litro versija vidutiniškai sunaudoja apie 6,4 l/100 km, o 2,0 litro variklis – apie 7,4 l/100 km. Abu rodikliai laikomi vidutiniškai geri, vertinant šio segmento automobilius.
Draudimo įmokos Hyundai Coupe savininkams paprastai nėra aukštos, nes modelis nepriklauso brangiai tvarkomų automobilių grupei. Priklausomai nuo pasirinkto variklio, gali skirtis tik draudimo grupė.
Dizainas ir komplektacija
Gerai išlaikyti vėlesni specialūs leidimai kainuos daugiau, tačiau pasižymi gausesne įranga. Populiariausi: modeliai su klimato kontrole, odinėmis sėdynėmis, didesniais lengvo lydinio ratais ir išskirtiniais salono sprendimais. 1998-aisiais debiutavusi riboto leidimo versija pasižymėjo sportiškais aksesuarais ir unikaliu apdailos komplektu. 2000-aisiais atliktas atnaujinimas suteikė automobiliui naują priekinių žibintų formą, didesnius galinius žibintus ir aptakesnį kapotą.
Taršos mokestis Lietuvoje
Įsigyjant Hyundai Coupe ar kitą naudotą automobilį Lietuvoje svarbu atsižvelgti į galiojantį taršos mokestį. Šis mokestis priklauso nuo transporto priemonės CO₂ emisijos, variklio degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Naujesni, ekonomiškesni automobiliai su mažesne tarša paprastai apmokestinami mažiau, o senesni, taršesni – daugiau. Renkantis modelį, atkreipkite dėmesį į deklaruotą CO₂ išmetimo rodiklį ir kuro tipą, nes tai tiesiogiai darys įtaką remonto bei išlaikymo biudžetui.
Kokį Hyundai Coupe verta rinktis?
Didžiausią pasisekimą turi ankstyvieji 2,0 litro mechaninės pavarų dėžės automobiliai – jie vertinami už dinamiškumą ir patikimumą. 1,6 litro versija atrodo taip pat, bet variklio pajėgumo užteks tik ramesniems vairuotojams. Jei svarbu komplektacija, verta pasidairyti atnaujintų ar specialaus leidimo modelių su papildomomis patogumo funkcijomis. Automatinės pavarų dėžės variantų rekomenduojama vengti dėl galimo nuvertėjimo ir vangios vairavimo dinamikos.
Galimi alternatyvūs pasirinkimai
Automobilio entuziastai, kuriems Hyundai Coupe atrodo per silpnas ar nepakankamai sportiškas, gali paieškoti kitų šio segmento kupė tipo modelių. Alternatyvų pasirinkimas priklausys nuo pageidaujamo dizaino, dinamikos, eksploatacijos išlaidų ir papildomos įrangos poreikių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.