Infiniti Q30 (nuo 2016 m.) apžvalga

Infiniti Q30 (nuo 2016 m.) apžvalga

Infiniti Q30 hečbekas – įvairiapusis modelis, kuris Lietuvos keliuose vis dar raretybė. Nors šis automobilis prekyboje pasirodė dar 2016 metais, realybėje jį pamatyti – retas atvejis. Q30 skirtas tiems, kurie ieško nestandartinių, išskirtinių sprendimų premium kompaktinių hečbekų klasėje ir nenori automatiškai rinktis įprastų Audi A3, BMW 1 serijos ar Mercedes-Benz A klasės modelių.

Kas išskiria Infiniti Q30?

Nors Infiniti nėra labai žinomas vardas Lietuvoje, Q30 turi stiprią bazę – jis sukonstruotas bendradarbiaujant su kitais žinomais automobilių gamintojais. Po išskirtiniu kėbulu slepiasi ta pati platforma, naudojama Mercedes-Benz A klasėje. Tokio sprendimo priežastis – aljansas, jungiantis Infiniti, Nissan, Renault ir Daimler. Dėl šios partnerystės didžioji dalis techninių sprendimų pasiskolinta iš Mercedes-Benz, o variklių gama – itin artima giminaitė Europoje populiarioms markėms.

Variklių pasirinkimas ir įranga

Pirkėjai gali rinktis iš kelių variklio variantų: 1,5 litro 108 AG dyzelinis variklis, 2,2 litro 168 AG dyzelis, o taip pat 1,6 litro ir 2,0 litro (211 AG) benzininiai turbomotorai. Įrangos komplektacijų – net septynios, nuo bazinio SE iki sportinio Sport InTouch. Jau standartinėje versijoje gausite parkavimo jutiklius gale, automatinį avarinį stabdymą mieste, kalvos pajudėjimo pagalbą, 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, automatinę šviesų jungimą ir šildomus veidrodėlius. Viduje rasite 7 colių lietimui jautrų ekraną, kondicionierių, garso sistemą su 6 garsiakalbiais ir audinio sėdynes.

Aukštesni komplektacijos lygiai suteikia papildomą komfortą: šildomos priekinės sėdynės, elektrinė juosmens atrama vairuotojui, dviejų zonų klimato kontrolė, nulankstomi veidrodėliai, autopilotas ir lietaus jutikliai – viskas įskaičiuota. Premium Tech papildomai gausite tonuotus stiklus, LED žibintus, medžio apdailą bei Nappa odos sėdynes, o Sport pasižymi Alcantara apdaila bei sportiniu kėbulo paketu. InTouch komplektacijose rasite išmanesnes sistemas: navigaciją, kelio ženklų atpažinimą, DAB radiją.

Važiavimo patirtis ir komfortas

Kelionės Infiniti Q30 nėra pačios maloniausios. 1,5 litro dyzelinis variklis triukšmingas tiek mieste, tiek užmiestyje, o dinamiškumo trūkumas reiškia, kad norint lenkti, teks stipriai spausti akceleratorių. Galingesnis 2,2 dyzelis veikia tyliau ir efektyviau, tačiau jo išlaikymo savikaina bei kuro sąnaudos yra didesnės. Benzininiai agregatai kultūringesni, tačiau ekonomiškumu jie dyzeliniams neprilygsta. Iš jų optimaliausiai balansuoja 1,6 litro benzininis variklis – norintiems universalaus sprendimo.

Nors Infiniti Q30 atrodo sportiškai, realybėje važiuoja gana standžiai, o važiuoklės darbas prastesnis už konkurentų. Miesto keliai pilni duobių ir greičio kalnelių? Q30 stokoja komforto – kelio nelygumai bus aiškiai jaučiami, o garsas salone – dažnas palydovas. Minkšta pakaba lemia nemenką posvyrį posūkiuose, o priekinės pakabos svoris ir vangus vairavimas nedžiugina aktyvaus vairavimo mėgėjų. Vairuotojo sėdynė ir vairas reguliuojasi plačiai, tačiau sportiškai prispausti prie posūkių neišeis – šoninės atramos trūksta, o pedalų išdėstymas taip pat nepatogus.

Salonas, technologijos ir erdvė

Interjero sprendimai – kontrastingi. Oda dengiamos detalės dera su pigesniu plastiku, todėl bendras vaizdas kiek nuvilia. Infotainment sistema su 7 colių ekranu veikia, tačiau jos grafinis vaizdas – prastos kokybės, o meniu valdymo ratukas ne visada patogus. Klimato valdymo jungikliai įrengti žemai – valdant vairuojant tenka pasukti kūną. Tik geriausiose versijose rasite skaitmeninį radiją, tad pigesniuose modeliuose technologijų įvairovė ribota.

Erdvės užnugaryje trūksta – galinė sėdynė tinka tik dviem suaugusiems, o kėbulas aukštėja link galo, tad kelionės galinėje eilėje bus ankštos ir kiek slopinančios. Pasirinkus trijų asmenų kompaniją, vidurinis keleivis dar ir sėdės aukščiau, be to, trukdys centrinis tunelis. Privalumas – 368 litrų talpos bagažinė, patogi ir lengvai pasiekiama, nors dėl trūkstamos dviejų aukštų grindų sistemos ji mažiau universali nei kai kuriuose konkurentuose.

Saugumas ir išlaikymo kaštai

Visos Infiniti Q30 versijos turi aukščiausią saugumo įvertinimą – penkios Euro NCAP žvaigždės, net septynios oro pagalvės ir autonominis avarinis stabdymas mieste. Tad dėl saugumo abejoti neverta.

Eksploatacinės išlaidos priklauso nuo pasirinkto variklio ir benzino ar dyzelino. Mišrios kuro sąnaudos siekia maždaug 4,1 l/100 km (pagal NEDC), o CO₂ emisija – apie 103 g/km. Lietuvoje papildomą taršos mokestį apskaičiuoja pagal CO₂ kiekį, degalų rūšį ir pirmosios registracijos metus, tad pasirinkus ekonomišką modelį galima sumažinti fiksuotas išlaidas.

Oficialios fiksuotos priežiūros kainos nėra, tačiau patikrinti galima, ar ankstesnis savininkas yra įsigijęs perleidžiamą techninės priežiūros planą. Paprastai Infiniti suteikia trejų metų (arba 96 560 km) garantiją nuo naujo automobilio įsigijimo: ji apima dažų ir kėbulo garantijas nuo korozijos. Tad dalis rinkoje siūlomų „dar jaunų“ Q30 dar gali galioti gamyklinei garantijai.

Kainos naudotų rinkoje

Nors Infiniti Lietuvoje vis dar laikomas egzotišku pasirinkimu, rinkoje pasirodo vis daugiau 3–6 metų amžiaus egzempliorių. Seniausi, 2016 metų, dyzeliniai Q30 su didesne rida kainuoja nuo maždaug 11 100 eurų. Norintys mažesnės ridos ir solidesnės komplektacijos modelio už 2017 metų 2,2 litro dyzelinį Q30 gali tikėtis sumokėti apie 17 550 eurų. Beveik naujas, 2018 metų, automobilis su nedidele rida – kainuos apie 22 800 eurų.

Kurią versiją rinktis?

Ieškantiems geriausio kainos ir naudos santykio verta rinktis 1,6 litro benzininį variklį su SE pagrindine komplektacija – toks pasirinkimas patikimas ekonomiškumo bei komforto prasme.

Alternatyvos ir konkurentai

Verta apsižvalgyti ir tarp kitų klasės lyderių. Audi A3 pasižymi ženkliai geresniu važiavimo komfortu, puikiai sugeria kelio nelygumus. Galinė dalis – erdvesnė, garsas salonui – geriau slopinamas, tad aukštesnė kaina išties pagrįsta. Kitas stiprus konkurentas – BMW 1 serija, siūlantis galiniais ratais varomą modelį už panašią sumą, kaip Audi. Nors važiavimo dinamika nėra idealus pasirinkimas, BMW stebina išmanesne multimedija ir kokybiška garso sistema, nors atgalinio matomumo klausimu priekaištų turi tiek BMW, tiek Infiniti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *