Jaguar S-Type sedanas (1998–2008) apžvalga

Jaguar S-Type sedanas (1998–2008) apžvalga

Jaguar S-Type – klasikinio stiliaus limuzinas, kuris stebina šiuolaikiškomis savybėmis po tradicinėmis linijomis. Šis modelis, pasirodęs Lietuvoje dar 1999-aisiais, vizualiai primena praėjusio amžiaus eleganciją, tačiau technologijomis ir važiavimo savybėmis gali drąsiai varžytis su prestižiniais vokiškais konkurentais.

Bendras įspūdis

Jei norite išsiskirti iš minios, o ne tiesiog nuobodžiai pasirinkti tradicinį vokišką sedano modelį, S-Type gali būti puikus sprendimas. Nors pagal sportiškumą jis nedrįsta mesti iššūkio 5 serijos BMW, žvalus važiuoklės darbas ir tikslus vairavimas leidžia patirti daug malonių akimirkų už vairo. Tuo pačiu S-Type išsiskiria puikia važiavimo kokybe, komfortu ir tyliai veikiančiais varikliais. Daugelis modelių pasižymi klasikiniu medžio ir odos deriniu salone, tačiau išvaizdos retro įspūdis slepia šiuolaikišką techniką.

Salono privalumai ir trūkumai

Salone nesunkiai rasite patogią sėdėjimo padėtį, o vėlesniuose modeliuose galima rinktis elektra reguliuojamus pedalus. Tiesa, galinių sėdynių stoglangis gana žemas – aukšti keleiviai gali justi ankštumą prie galvos. Priekiniame skydelyje nemažai mygtukų, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo kiek painūs. Bagažinės anga siauresnė, o vietos smulkiems daiktams viduje galėtų būti daugiau.

Eksploatavimo išlaidos

Pirkimo galimybės pagal biudžetą

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje S-Type galima rasti palankia kaina, ypač lyginant su panašaus dydžio vokiškais atitikmenimis. Tai puikus būdas gauti prabangių savybių turintį sedaną už ženkliai mažesnę sumą. Dyzelinis variantas linkęs išlaikyti didesnę vertę, tad gali kainuoti brangiau už benzinines versijas.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

Dyzelinis 2,7 litro variklis džiugina ekonomiškumu – oficialiai fiksuotos sąnaudos siekia apie 6,8 l/100 km. Tai dvigubai geresnis rezultatas nei 300 AG V8 benzininio variklio (vidutiniškai 11,5 l/100 km) ar sportiško R versijos (12,4 l/100 km). Šis modelis taip pat išsiskiria nemenku sukimo momentu, kuris suteikia solidžių dinaminių savybių. Tačiau svarbu įvertinti, jog Lietuvoje už kiekvieną automobilį taikomas taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos laikotarpio. Dyzeliniai S-Type, ypač naujesnių metų, dažnai atitinka palankesnes taršos ribas nei didelės galios benzininiai varikliai.

Techninės priežiūros ypatumai

Dyzeliniams modeliams techninį aptarnavimą pakanka atlikti kas 24 000 km, o benzininėms S-Type versijoms – kas 16 000 km. Aptarnavimas autorizuotose atstovybėse nėra pigus, todėl neretai verta apsvarstyti patikimų nepriklausomų servisų paslaugas. Dėl savo komplektiškumo ir prestižinio statuso kai kurie mazgai gali būti brangesni nei paprastesnių modelių.

Kurią versiją rinktis?

S-Type pirmosios kartos automobiliai buvo komplektuojami su 3,0 l 240 AG V6 Ford varikliu arba 4,0 l 280 AG Jaguar V8. V8 visada yra su automatine pavarų dėže, o V6 – galima rinktis automatinę arba mechaninę. Aukštų charakteristikų R versijoje montuotas net 400 AG turbininis V8, bet tokie modeliai retai siūlomi rinkoje.

Nuo 2004 m. modeliai buvo stipriai patobulinti – atnaujinta ne tik išvaizda, bet ir pagrindiniai techniniai elementai. Tuo pat metu pristatytas modernus 2,7 l dyzelinis variklis (206 AG, 435 Nm). Tokia versija pasižymi tiek gera dinamika, tiek ekonomiškumu, o „SE“ komplektacijoje rasite visas svarbiausias komforto ir saugumo funkcijas.

Pagrindinės alternatyvos

  • BMW 5 serija: sportiškiausias konkurentas su itin tiksliu valdymu
  • Mercedes-Benz E klasė: komforto ir erdvės etalonas
  • Volvo S80: skandinaviško stiliaus ir saugumo sintezė
  • Lexus GS: žinomas dėl patikimumo ir aukštos įrangos

Jaguar S-Type – geras pasirinkimas tiems, kurie vertina rafinuotumą, stilių ir komfortą, tačiau nenori aukoti malonumo vairuoti ir nori būti išskirtinio automobilio savininku.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *