Jaguar XF (2007–2015 m.) apžvalga

Jaguar XF (2007–2015 m.) apžvalga

Naudotas „Jaguar XF“ visada išsiskyrė iš kitų prabangių sedanų. Kai šis modelis pasirodė 2007 m. pabaigoje, jis pakeitė įprastą markės stilistiką – vietoj klasikinių bruožų atsirado šiuolaikiškas, elegantiškas dizainas. Bėgant metams, XF tapo patrauklia alternatyva norintiems komforto, išskirtinumo ir vairavimo malonumo už prieinamą kainą.

Apžvalga

„Jaguar XF“ daugelį sužavi drąsiu dizainu ir puikiomis vairavimo savybėmis. Tai modelis, kuris dažnai pasirenkamas norint išsiskirti iš įprastų vokiškų konkurentų. Nors bazinėse versijose visada rasite dosnų įrangos komplektą, verta žinoti, kad galinėje sėdynėje sėdintiems keleiviams ilgose kelionėse gali pritrūkti komforto, o ekonomiškumu XF neprilygsta taupiausiems šios klasės modeliams.

Stipriosios pusės

  • Modernus ir rafinuotas dizainas
  • Pavyzdingos vairo ir pakabos charakteristikos
  • Išskirtinis interjeras su unikaliomis detalėmis
  • Daug standartinės įrangos net bazinėse versijose

Minusai

  • Galinė dalis nėra labai erdvi ir komfortiška
  • Kuro sąnaudos dažnai didesnės nei konkurentų

Variklių pasirinkimas ir pagrindiniai pokyčiai

Pirmojoje kartoje bene geriausiai žinomas 2,7 l dyzelinis variklis (199 g/km CO₂), kurį 2009 m. pakeitė dar galingesnis ir taupesnis 3,0 l dyzelis (179 g/km CO₂). Pastarasis ne tik stipresnis, tačiau ir mažiau taršus, todėl eksploatacija – pigesnė.

2011-aisiais modelis atnaujintas: modernizuotos priekinės bei galinės žibintų formos, pagerinta salono apdaila, papildyta nauju 2,2 l dyzeliniu varikliu. Šis motoras išsiskiria dar mažesnėmis sąnaudomis – pagal oficialius duomenis jas galima pasiekti apie 5,4 l/100 km, tačiau realybėje įprasta rinktis 6,7 l/100 km ribą.

Tiems, kam svarbus galingas benzininis variklis, siūlytos V8 versijos. Pradžioje tai buvo 4,2 l kompresorinis benzinas, vėliau – dar galingesnis, net virš 500 AG pasiekiantis 5,0 l V8 „R“ modelis. Tokios versijos – trumpam laikui skirtos malonumui, nes jų eksploatacija ženkliai brangesnė.

Kokybė ir įranga

XF išsiskiria iš kitų prabangos klasės sedanų ne tik savo važiavimo savybėmis, bet ir komfortu – garsas salone gerai slopinamas, o važiuojant išlieka tylu. Net ir bazinėje „Luxury“ komplektacijoje rasite navigaciją, klimato kontrolę, odines sėdynes, parkavimo jutiklius, elektra reguliuojamas sėdynes. „Premium Luxury“ pasiūlo dar daugiau – kokybiškesnes medžiagas, didesnius ratlankius, beraktę užvedimo sistemą ir elektra susilankstančius šoninius veidrodėlius. 2,2 l dyzelis markiravo SE komplektaciją su paprastesniu įrangos kiekiu.

Vienas iš išskirtinumų – salono nuotaika: apšvietimas mėlynais tonais, startavimo metu pakylanti pavarų rankenėlė ir atsidarantys oro ventiliacijos ortakiai visada sukelia „wow“ efektą.

Priekyje erdvės daug, bagažinė talpi – nesunkiai sutalpins lagaminus ar golfo įrangą. Norint dar daugiau vietos, galinės sėdynės nusilenkia.

Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokesčiai

Lietuvoje taršos mokestis skaičiuojamas pagal automobilio pagaminimo metus, kuro tipą ir CO₂ emisiją. Pavyzdžiui, ankstyvieji 2,7 l dyzeliai teršia daugiausiai (199 g/km), todėl jų metinis mokestis didžiausias. Daug pigiau išlaikyti bus 3,0 l dyzelinis variklis (179 g/km), o taupiausias – 2,2 l dyzelis, kurio tarša siekia 149 g/km.

Kalbant apie degalų sąnaudas, 3,0 l dyzelinis variklis pagal gamintojo duomenis sunaudoja vidutiniškai 6,8 l/100 km, palyginti su 7,5 l/100 km ankstesniame 2,7 l variante. 2,2 l dyzelis idealiomis sąlygomis gali siekti 5,4 l/100 km pagal laboratorinius skaičiavimus.

Kainų intervalas ir rekomendacijos

Automobilio būklė – svarbiausias kriterijus ieškant naudoto XF. Už 8200–11 700 eurų dažniausiai rasite pirmos atnaujinimo (2011 m.) modelius su vidutine rida. Ieškant 2012–2015 m. antros atnaujinimo bangos automobilio, reikės 11 700–14 000 eurų.

Geriausias pasirinkimas dažniausiai lieka 3,0 l V6 dyzelio variklis su „Premium Luxury“ komplektacija – gausu įrangos, galingesnis ir pakankamai ekonomiškas.

Kokius dar modelius verta aptarti?

Dažniausias „Jaguar XF“ konkurentas – BMW 5 serijos (2010–2017 m.). Šis modelis malonus vairuoti, o 520d versijos 2,0 l dyzelinis variklis dar ekonomiškesnis ir tylesnis už XF alternatyvas. Ieškant didžiausio komforto, verta atkreipti dėmesį į „Mercedes-Benz E-Class“ (nuo 2016 m.) – ypač versijas be sportinės pakabos. Salonas erdvesnis, važiavimas minkštas, tačiau keturių cilindrų dyzeliniai varikliai triukšmingesni.

Kita šios klasės alternatyva – „Audi A6“ (2011–2018 m.). Nors jis nesiūlo tokio valdymo malonumo ar minkštumo, kaip XF ar E klasė, tačiau išsiskiria itin kokybišku ir moderniu salonu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *