Jaguar XK kupė – tai prabangus automobilis, subalansuojantis sportinį charakterį su elegantišku stiliumi. Šis modelis nestokoja nei veržlumo, nei komforto, tad gali drąsiai varžytis su prestižiniais varžovais, tačiau išlaikymo kaštai dažnai būna kiek mažesni nei kitiems tokios klasės modeliams.
Prabanga ir sportiškumas viename
Nors iš pirmo žvilgsnio XK gali pasirodyti didesnis, tačiau tai netrukdo jam pasižymėti sportinio automobilio savybėmis. Automobilio kėbulas pagamintas iš lengvojo aliuminio, todėl jis manevringas ir lengvai valdomas net posūkiuose. Automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai, o važiavimas tiek mieste, tiek greitkelyje suteikia malonumą dėl puikaus komforto ir rafinuotumo.
Standartinis modelis yra išties galingas, bet pasirinkus R versiją su kompresoriumi galima pajusti tikro superautomobilio valdžią. Tai automobilis tiems, kurie mėgsta jaudulį ir ieško išskirtinio dizaino. Jaguar XK – tai sportiškumo ir išskirtinumo derinys, skirtas tiems, kas nori būti matomi.
Daugiau nei dvivietis, bet ne šeimai
Nors XK kupė turi galines sėdynes, jos pritaikytos tik mažiems vaikams ar bagažui – suaugusiems ten vietos praktiškai nebus. Tačiau daiktams vietos užteks, nes bagažinė yra pakankamai talpi ir patogi kasdieniams poreikiams.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis
Įsigyjant tokio lygio kupė svarbu nepamiršti, kad eksploatacija nebus pigi. Išlaidų pareikalaus ne tik degalų sąnaudos, bet ir remontas, bei draudimas. Degalų sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio ir važinėjimo stiliaus. Pavyzdžiui, pirminiai 4,2 litro varikliai vidutiniškai vartoja nuo 11,3 l/100 km iki 12,3 l/100 km, o 5,0 litro versijos – apie 11,2 l/100 km ar daugiau. Aktyvesnis vairavimas šias sąnaudas gali smarkiai padidinti.
Lietuvoje taršos mokestis už tokius automobilius apskaičiuojamas pagal jų išmetamą CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmą registracijos datą – didesnis variklis ir senesnė gamybos data lemia didesnius mokesčius.
Pozityvu tai, kad protingai nusipirkus naudotą XK, didelio nuvertėjimo tikimybė sumažėja. Svarbu reguliariai atlikti profilaktinę priežiūrą, geriausia – profesionalams žinomose specializuotose servisų centre. Taip automobilio vertė laikui bėgant išlieka didesnė.
Kokį modelį pasirinkti?
Pagrindiniai pasirinkimai tarp naudotų Jaguar XK – tai 4,2 litro V8 modeliai su 300 AG arba sportiška R versija su tuo pačiu, bet kompresoriumi varikliu, išvystančiu 420 AG. Abu turi automatinę pavarų dėžę, o R pasižymi ryškesniais sportiniais akcentais tiek išorėje, tiek salone ir standesne pakaba.
4,2 litro versijai buvo galima užsisakyti aktyvią pakabą, kuri buvo standartinė R modelyje. Ši technologija smarkiai pagerina automobilio valdomumą, ypač važiuojant didesniu greičiu.
2009 metais modelis buvo atnaujintas: pakeista išvaizda, atsirado nauji varikliai ir visi automobiliai pradėti komplektuoti su adaptyvia pakaba. Standartinėje komplektacijoje – 5,0 litro variklis su 380 AG, o atnaujintos R versijos pasižymi net 503 AG, leidžiančiais nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4,6 sekundės.
Kokių alternatyvų verta paieškoti?
Ieškant pasirinkimo tarp prabangių sportinių kupė, verta lyginti Jaguar XK su kitais segmento atstovais. Visgi, būtent šiam modeliui būdingas išskirtinis komforto ir sportiškumo balansas, kurį įvertins tie, kas nori mėgautis abiem pasauliais vienu metu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.