Jaguar F-Pace – tai modernaus dizaino didelis visureigis, kuris į automobilių rinką atėjo kiek vėliau nei pagrindiniai konkurentai iš prestižinių prekių ženklų. Nepaisant to, debiutuodamas 2016 metų pradžioje, jis greitai atsidūrė daugelio šeimų ir entuziastų akiratyje. Nuo to laiko F-Pace tapo svarbia Jaguar modelių linijos dalimi, pasipildė įvairiais atnaujinimais ir naujomis versijomis, įskaitant dar kompaktiškesnį E-Pace ir visiškai elektrinį I-Pace modelį.
Bendras vaizdas
Jaguar F-Pace patrauklus ne tik dėl išskirtinio dizaino, bet ir dėl savo vairavimo savybių – jis laikomas vienu smagiausiai valdomų SUV savo klasėje. Visgi ieškant naudoto automobilio verta atkreipti dėmesį į patikimumo niuansus, nes kai kuriuose modeliuose pasitaikė techninių nesklandumų.
Pozityvios savybės
- Patrauklus ir sportiškas valdymas
- Erdvi, praktiška kabina
- Gausi standartinė įranga net bazinėse versijose
Galimi trūkumai
- Aukštesnė kaina už V6 variklius
- Vidutinė interjero apdailos kokybė kai kuriuose modeliuose
- Kietoka pakaba (ypač sportiškesnėse modifikacijose)
- Patikimumas ne visuomet nuspėjamas
Variklių pasirinkimas ir vairavimas
Ankstyvuose F-Pace modeliuose galima rinktis tarp ekonomiško keturių cilindrų dyzelinio variklio (178 AG arba 237 AG), rafinuoto 3,0 l V6 dyzelio (296 AG), benzininių 2,0 l (247 AG) ir stipresnių 3,0 l V6 (375 AG) ar įspūdingo 5,0 l V8 benzininio variklio SVR versijoje (542 AG). 2021 metais modelių gama buvo reikšmingai atnaujinta, papildyta naujais ir efektyvesniais motorais, įskaitant ir hibridines versijas.
Priklausomai nuo komplektacijos, buvo galima pasirinkti ir galinių, ir visų varomų ratų versijas. Verta žinoti, kad visų varomų ratų sistema įsijungia tik esant poreikiui, tad kasdienėje eksploatacijoje kuro sąnaudos išlieka nedaug didesnės nei galiniais ratais varomose versijose. Tai svarbus pranašumas tiems, kurie ieško taupaus, tačiau praktiško visureigio.
Įrangos lygiai ir komfortas
F-Pace siūlomas tiek prabangos, tiek sportinių savybių gerbėjams. Prestige specifikacija apima 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, chromuotus elementus, elektrinę bagažinės dangtį, odinį saloną ir vidaus apšvietimą. Portfolio įranga praplečiama panoraminiu stoglangiu, pažangiais žibintais, elektriškai reguliuojamomis sėdynėmis ir galinga garso sistema.
Sportišką R-Sport komplektaciją išduoda 19 colių ratlankiai, sportinis kėbulo apdailos paketas, sportinės sėdynės. S versija – išskirtinai su V6 varikliu – siūlo adaptuojamą pakabą, didesnius stabdžius ir papildomą komfortą per šildomą priekinį stiklą, kamerų sistemą bei išskirtinę garso aparatūrą.
Salono centre dominuoja 8 colių lietimui jautrus ekranas su intuityviu valdymu, Bluetooth, navigacija, DAB radiju, USB jungtimis, galimybe integruoti išmanųjį telefoną ir „Wi-Fi“ tašką. Atnaujinta „InControl Pro“ sistema siūlo 10,2 colių ekraną, didesnį funkcionalumą ir net 12,3 colių skaitmeninį prietaisų skydelį.
Sėdėjimas ir erdvė
Vairuotojo vieta patogi ir pritaikoma įvairiems ūgiams, apžvalga į priekį ir šonus taip pat nepriekaištinga. Priekyje vietos užtektinai, o galinėje sėdynių eilėje du keleiviai keliaus patogiai ir turės pakankamai erdvės kojoms bei galvai. Trims keleiviams gali kiek sumažėti vietos pečiams, tačiau šeimoms su mažais vaikais ar vežimėliu bagažinėje problemų kilti neturėtų – talpa prilygsta pagrindiniams konkurentams, tokiems kaip Land Rover Discovery Sport ar BMW X3.
2021 metų atnaujinimas dar labiau išryškino F-Pace pranašumus – modelis gavo siauresnius LED žibintus, agresyvesnius kėbulo bruožus, didesnę groteles ir visiškai kitokį saloną, kuris savo dizainu artimas Jaguar XF sedanui. Variklių gama papildyta naujais švelniaisiais hibridais, efektyviais benzininiais, dyzeliniais bei iš tinklo įkraunamu hibridu.
Pagrindinės atnaujintos specifikacijos
- Baziniai modeliai – su LED žibintais, dalinai elektrinėmis priekinėmis sėdynėmis, parkavimo jutikliais ir 360° kamera, šildomu vairu, automatiškai tamsėjančiu galinio vaizdo veidrodžiu ir 19 colių ratais
- „S“ versija – elektrinė bagažinė, odinės sėdynės, dar didesni prabangos elementai
- SE versija – beraktė sistema ir kitos komforto naujovės
- R-Dynamic – sportiškesnė išvaizda ir sportinės sėdynės
Patikimumas
Jaguar F-Pace patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai. Naujesni modeliai dažnai sulaukia daugiau pagyrimų dėl sumažėjusio gedimų skaičiaus, tačiau vis dar yra nemažai nusiskundimų dėl elektros įrangos ir informacinės sistemos darbo. Atsiliepimai apie oficialių atstovų servisus – įvairūs; kai kurie vairuotojai liko patenkinti aptarnavimu ir profesionalumu, tačiau pasitaiko pastabų dėl remonto terminų bei kainų.
Kainos ir eksploatacijos išlaidos
Lietuvoje už senesnį, 2,0 l dyzelinį F-Pace su aukšta rida galite tikėtis mokėti apie 12 870 eurų. Vidutinės ridos 2017–2018 metų modeliai dažniausiai siekia nuo 15 210 iki 23 400 eurų, priklausomai nuo variklio ir komplektacijos. 2019 m. automobiliai kainuoja apie 25 740–29 250 eurų, naujesni – 2020 ar net 2021 m. – nuo 29 250 iki 42 120 eurų. Facelift versijose, ypač 2022–2023 metų modeliuose, kainos prasideda nuo 35 100 eurų ir kyla iki 46 800 eurų už daugiausia naujausių automobilių.
Kuro sąnaudos (L/100 km)
- 2,0 l dyzelis (178 AG, mechaninė pavarų dėžė, galiniai varomi ratai): apie 5,9 l/100 km (pagal NEDC), apie 6,0 l/100 km (pagal WLTP)
- Tas pats variklis su visų varančiųjų ratų pavara: apie 6,4 l/100 km
- Galingesnis 2,0 l dyzelis (237 AG): apie 6,7 l/100 km
- 3,0 l V6 dyzelis: apie 7,4 l/100 km
- 2,0 l benzinas: realios sąnaudos siekia 9,2 l/100 km pagal WLTP
- 3,0 l V6 benzinas: vidutiniškai 8,9 l/100 km, bet realiai – daugiau
- 5,0 l V8: apie 11,9 l/100 km
CO₂ tarša ir su tuo susijęs mokestis
Lietuvoje įsigijus naudotą Jaguar F-Pace, transporto priemonės taršos mokestis priklausys nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. 178 AG 2,0 l dyzelinė versija išmeta 129–139 g/km CO₂, o 3,0 l V6 dyzelis – apie 159 g/km. Benzininiai varikliai išsiskiria didesne emisija – pavyzdžiui, 3,0 l V6 benzinas išmeta apie 209 g/km, galingiausias 5,0 l V8 – dar daugiau. Kuo taršesnis variklis ir naujesnė transporto priemonė, tuo didesnė metinė taršos įmoka.
Alternatyvos rinkoje
Jeigu svarstote, kokių dar naudotų SUV ieškoti, alternatyvų netrūksta. Pavyzdžiui, Audi Q5 pasižymi ypač kokybiškai įrengtu salonu ir plačiu ekonomiškų bei galingų variklių pasirinkimu. Tuo tarpu BMW X3 išsiskiria modernesne multimedijos sistema ir panašiu valdymo tikslumu kaip F-Pace, nors pagal vairavimo dinamiką Jaguar visgi lenkia konkurentą. Tiems, kuriems svarbiausia vairavimo džiaugsmas, Porsche Macan – itin geras pasirinkimas, tačiau praktinės savybės (bagažinės ir galinių sėdynių erdvė) čia kiek ribotos.
Kuris F-Pace vertas pasirinkimo?
Rinkoje dažniausiai rekomenduojama Prestige įranga dėl gero funkcionalumo ir prieinamo kainų intervalo, nes šią versiją galima rasti su efektyviais keturių cilindrų varikliais. Sportiškesnės R-Sport versijos pasižymi kietesne pakaba, tačiau išraiškingesne išvaizda, o aukščiausios klasės – S – varianto siūlomas ir komfortas, ir sportiškumas, bet tik su V6 varikliu.
Abi 2,0 l dyzelinės versijos su automatine pavarų dėže laikomos patraukliu pasirinkimu dėl solidžios ekonomijos ir kasdienio komforto. Ieškantiems galingesnių pojūčių – benzininiai V6 variantai teikia sportišką važiavimo patirtį, tačiau tai atsispindi didesnėse eksploatacijos sąnaudose.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.