Jaguar F-Type kupė iš karto patraukia dėmesį rafinuotu dizainu ir sportiška prabanga. Nesvarbu, žiūrite į uždarą kupė ar atvirą kabrioletą, šis modelis išsiskiria elegancija ir išraiškingumu. Šioje apžvalgoje daugiausia dėmesio skiriama būtent kupė kėbulo versijai.
Bendra apžvalga
Rinkoje naudotas Jaguar F-Type yra tapęs geru pasirinkimu tiems, kurie ieško išskirtinio sportinio automobilio už patrauklesnę kainą. Tačiau renkantis šį kupė, svarbu žinoti, jog modelio patikimumas nėra vienareikšmiškai vertinamas. Todėl prieš įsigydami naudotą automobilį, būtinai patikrinkite jo istoriją ir stovi.
- Įspūdingas dizainas iš visų pusių
- Visi varikliai maloniai skamba
- Gera vertė perkant naudotą
- Kai kurie konkurentai pasižymi geresniu vairavimo komfortu
- Senesni modeliai turi silpnoką multimedijos sistemą
- Patikimumo klausimai kai kuriuose egzemplioriuose
Varikliai ir dinamika
Po F-Type kupė kapotu montuojamas solidus galingų variklių pasirinkimas. Bazinis variantas – 2,0 litrų keturių cilindrų benzininis variklis, kuris pasiekia iki 250 km/val. didžiausią greitį. 3,0 litrų, 340 AG V6 variklis leidžia pasiekti 100 km/h per 5,1 sekundės, tačiau rinkoje daugiau rasite automatinę pavarų dėžę turinčių modelių – smagus, bet švelnesnis mentelinis pavarų jungimas dažnai renkamas dėl patogumo.
S labiau ištobulintas V6 (375 AG) nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,8 sekundės ir pasižymi adaptuota važiuokle. Įspūdingiausia versija – V8 R (542 AG) pasiekia pagreitėjimą iki 100 km/h vos per 4 sekundes: tai tikra sportinio automobilio energetika su galingomis keraminėmis stabdžių sistemomis ir pažangesne važiuokle. V8 varikliai iki 2015 metų buvo siūlomi su galine varančiąja ašimi, tačiau vėliau jiems buvo diegiama visų ratų pavara, kas dar labiau pagerino stabilumą.
Ieškantiems dar daugiau adrenalino, nuo 2016 m. siūlomas SVR modelis (567 AG), kuriam pavyko peržengti 320 km/val. ribą – pirmas tokio pajėgumo Jaguar nuo legendinio XJ220.
Važiavimas ir valdymas
F-Type pasižymi tvirta sportinio automobilio važiavimo charakteristika. Jis kiek sunkesnis už kai kuriuos konkurentus, tad kai kuriose situacijose masė jaučiama. Visgi, automobilio valdymas išlieka aštrus, vairas tikslus, o sukibimas – geras. Galingesnių versijų kupė turi pritaikytą pakabą, padedančią komfortiškiau įveikti nelygumus. Net bazinėse komplektacijose važiuoklė išlaiko sportiškumą, bet nestokoja komforto.
Salone lengvai tilps du aukšti keleiviai – žemai įstatytos sportinės sėdynės ir elektra reguliuojamas vairas leidžia rasti optimalų vairavimo kampą. Visgi sėdint žemai sunku tiksliai matyti automobilio kampus, tad naudinga ieškoti automobilio su priekiniais parkavimosi davikliais arba galinio vaizdo kamera.
Vidus ir praktiškumas
Senesnių modelių multimedijos sistema šiandien atrodo pasenusi – ji nėra labai greita ir gali būti nepatogi naudoti. 2017 metais įdiegta atnaujinta informacinė sistema yra modernesnė ir paprastesnė, bet lyderio rinkoje jai vis dar trūksta. Geriausiai pasižymi modeliai su Performance sėdynėmis: jos standartiškai montuojamos į V8 R, o V6 versijose – kaip papildoma įranga.
Jaguar modelis buvo atnaujintas 2017 ir dar kartą 2020 metais: pasikeitė vidaus dizainas, buvo įdiegta nauja įranga, patobulintas variklių asortimentas. Nuo šiol bazinis 2,0 litrų variklis žymimas kaip P300, o P450 – tai 5,0 litrų V8 su 444 AG. F-Type R modelyje montuojamas P575 variklis su dar didesne galia.
Išlaikymo kaštai Lietuvoje
Naudoto Jaguar F-Type kaina labai priklauso nuo pagaminimo metų, ridos ir komplektacijos. Už maždaug 22 230 eurų dažniausiai gausite 2014-2015 metų V6 modelį su apie 112 654 km rida. Jei jums aktualus mažesnis kilometražas (iki 64 373 km), kaina kils iki 27 378 eurų ar daugiau. Galingas V8 dažnai kainuoja apie 35 100 eurų, o retas SVR – iki 53 820 eurų.
Automobiliai nuo 2017 metų dažniausiai kainuoja nuo 28 080 eurų, o 2020 metų modeliai – nuo 35 100 eurų. Vos kelių metų senumo kupė dažnai kainuoja virš 57 330 eurų.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Pagal gamintojo duomenis, ekonomiškiausias yra 2,0 l benzininis F-Type, kurio sąnaudos – apie 6,6 l/100 km (pagal NEDC), tačiau realiomis sąlygomis dažniau matysite apie 7,5 l/100 km (pagal WLTP). V6 modelių sąnaudos dažniausiai siekia 9,4 l/100 km, o V8 gali viršyti 14 l/100 km. Visų F-Type automobilių Lietuvoje galioja taršos mokestis, kuris skaičiuojamas pagal jų CO₂ emisiją, naudojamo kuro tipą bei pirmą registracijos datą.
Priežiūra ir aptarnavimas
Kai kurie savininkai yra įsigiję aptarnavimo planą, kuris penkeriems metams atsieina apie 1 750 eurų – už šią sumą garantuojama metinė techninė priežiūra. Priešingu atveju, nedidelis aptarnavimas gali kainuoti apie 440 eurų, o didesnis – apie 645 eurus.
Patikimumas
F-Type patikimumas nėra tobulas – dalis savininkų mini pasikartojančias elektronikos problemas, perspėjimo lemputes, multimedijos sistemos gedimus, taip pat atskirais atvejais variklio ar aušinimo sistemos bėdas, kurių šalinimui gali prireikti kelių apsilankymų autoservise.
Serviso kokybė nėra vienoda. Vieni savininkai patenkinti profesionaliu darbu bei garantiniais remonto atvejais, bet būta ir ne vieno atvejo, kai taisymai užtrunka, stinga operatyvumo ar informacijos, o remontai nėra pigūs už garantijos ribų.
Mūsų rekomendacijos
Kurią F-Type versiją rinktis?
Net ir įsigyjant bazinę F-Type komplektaciją gausite automatinį klimato valdymą, navigaciją, galinius parkavimosi daviklius ir modernią garso sistemą. S modifikacija papildomai siūlo sportinę išmetimo sistemą, adaptyvią važiuoklę, riboto slydimo diferencialą ir pilną odinių sėdynių apdailą. R versijoje – geresni komponentai, skirti suvaldyti išaugusiam V8 variklio pajėgumui. SVR išsiskiria agresyvesniu dizainu ir daug anglies pluošto detalių.
Vertinant kainos ir kokybės santykį, 3,0 litrų V6 modelis – optimalus pasirinkimas, ypač jei rasite automobilį su papildomais patogumais, tokiais kaip priekiniai parkavimosi davikliai ir patobulintos Performance sėdynės.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Pagrindinis F-Type varžovas – Porsche Cayman. Važiuojant Porsche išlieka šiek tiek tikslesnis ir jo multimedijos sistema pranašesnė, tačiau Jaguar žavi išvaizda ir emocijomis. Už V8 ar SVR kainą verta pažiūrėti į Porsche 911 ar Audi R8 – jie siūlo ypatingai universalią patirtį, tačiau Jaguar žavesio jie neturi tiek daug.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.