Jeep Grand Cherokee 4×4 (1999–2005) apžvalga

Jeep Grand Cherokee 4×4 (1999–2005) apžvalga

Jeep Grand Cherokee 4×4 yra vienas iš tų modelių, kurie kadaise dominavo visureigių rinkoje. Tačiau laikui bėgant, vairuotojų poreikiai ir lūkesčiai keitėsi, o šio automobilio pranašumai labiausiai atsiskleidžia bekelėje. Kasdieniame naudojime ar ilgesnėse kelionėse, ypač važiuojant asfaltu, Grand Cherokee jaučiasi ganėtinai senstantis, ypač lyginant su tokiais konkurentais, kaip BMW X5 ar Mercedes-Benz M-Klasė.

Važiavimas bekelėje ir ant asfalto

Jeep Grand Cherokee savo geriausias savybes atskleidžia sudėtinguose, bekelės ruožuose. Tai tikras visureigis, galintis konkuruoti su stipriausiais šio segmento automobiliais – pravažumas išlieka didelis net ir sudėtingomis sąlygomis. Tačiau važiuojant geros kokybės keliais, išryškėja konstrukciniai trūkumai: važiuoklė dažnai būna nerami, vairo jautrumas – per didelis, o automatinė pavarų dėžė ne visada parenka tinkamiausią pavarą. Tai lemia, kad vairavimo komfortas nėra toks, kokį siūlo modernesni konkurentai.

Patalpų erdvė ir komfortas

Viduje Jeep Grand Cherokee taip pat nepasižymi geriausia erdve ar komfortu, lyginant su panašaus amžiaus konkurentais. Priekinių sėdynių atrama nėra pakankama ilgesnėms kelionėms, o galinė sėdynė žema – patogiai įsitaisyti pavyks tik dviem suaugusiems, ir tik trumpesniam laikui. Bent jau bagažinė – erdvi, todėl kelionei ar daiktų vežimui vietos netrūks.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Didžiausias Jeep Grand Cherokee privalumas – jo kaina. O jei lyginsite su panašiais Mercedes M-Klasės ar Land Rover Discovery modeliais, Grand Cherokee įsigijimas kainuos pigiau. Visgi, eksploatacinės išlaidos gali nemaloniai nustebinti. Benzininiai varikliai yra išties „ištroškę“ – vidutinės sąnaudos beveik niekada nesumažėja žemiau 14 l/100 km. Net palyginus su kitais dideliais visureigiais, degalų suvartojimas išlieka didelis. Dyzelinis variklis gali būti ekonomiškesnis, tačiau ankstesnės kartos 3,1 litro agregatui trūksta rafinuotumo, o geresnis 2,7 litro variklis iš Mercedes atsirado tik nuo 2001 metų pabaigos.

  • Didesnės kuro sąnaudos – benzininiai varikliai retai kada telpa į racionalias ribas
  • Techninės priežiūros išlaidos dažnai panašios kaip ir kitų didelių visureigių, tačiau atsarginių dalių kainos – aukštesnės, ypač jei prireikia rimtesnio remonto
  • Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų – tai reikia įsivertinti skaičiuojant ilgalaikes išlaidas

Kurį variklį pasirinkti?

Ieškant naudoto Jeep Grand Cherokee, svarbu iškart apsispręsti dėl variklio. Dažniausiai rekomenduojamas sprendimas – pasirinkti dyzelinį variklį, ypač jei reikia daugiau pravažumo ir ekonomiškumo. Visgi realiai rinktis verta tik 2,7 litro Mercedes dyzelį, nes jis daug ekonomiškesnis ir kultūringesnis nei 3,1 litro dyzelis. Ieškant senesnio automobilio, daug kas renkasi 4,0 litro benzininį variklį – jis ir patikimesnis, ir prieinamesnis nei 4,7 litro V8, kuris išlaikymą paverčia labai brangiu malonumu.

Įrangos lygis ir komplektacijos

Didelis Jeep Grand Cherokee privalumas – turtinga standartinė įranga. Net ankstesnių metų modeliai dažniausiai būdavo siūlomi geriausioje – Limited – komplektacijoje. Vėliau pasirodė dar labiau išpildytos Sport ar prabangi Overland (su odiniu salonu, CD keitikliu) versijos, tačiau dažniausiai idealiausiu kainos ir kokybės santykiu išlieka būtent Limited variantai.

Pagrindiniai konkurentai

Kurie naudoti visureigiai galėtų būti alternatyva Jeep Grand Cherokee? Populiariausi pasirinkimai – BMW X5 ir Mercedes M-Klasės modeliai. Šie automobiliai užtikrina daugiau komforto ir geresnes vairavimo savybes kasdienėje eksploatacijoje, tačiau dažniausiai brangesni įsigyti ir gali turėti savo išlaikymo ypatumų. Rinkdamiesi naudotą visureigį, verta susipažinti su visų pagrindinių modelių privalumais ir trūkumais – tik taip pavyks rasti sau tinkamiausią variantą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *