Kia Niro 2016–2022 apžvalga

Kia Niro 2016–2022 apžvalga

Kia Niro – universalus pasirinkimas tiems, kurie ieško hibridinės arba elektrinės technikos su patikrintu praktiškumu. Šis modelis sujungia modernią technologiją su tradicine išvaizda, todėl tinka vairuotojams, norintiems pažangesnių technologijų, bet nenorintiems išsiskirti iš minios.

Bendra apžvalga

Kia Niro gali pasigirti kruopščiai pagamintu ir apgalvotu dizainu bei patikimumu. Ypač išskirtinis elektrinis modelis – jis pasiekė didesnę ridą nei daugelis brangesnių elektrinių automobilių. Tačiau net ir hibridinėse versijose puikiai suderintos praktiškos savybės ir patogus salonas, kuriame didelė erdvė tiek priekyje, tiek gale.

Modelių įvairovė

Nuo 2016 metų Niro gaminamas su trijų tipų jėgos agregatais:

  • Įprastas hibridas, kuris įkrauna savo bateriją važiuojant (į tinklą jungti nereikia), tačiau gali naudotis tik iš dalies elektriniu režimu.
  • Įkraunamas hibridas (PHEV), pasirodęs 2017 m. Jį galima krauti iš elektros tinklo ir vien tik elektra nuvažiuoti apie 61 kilometrą. Toks pasirinkimas leidžia dažnai mieste važiuoti be vidaus degimo variklio.
  • Visiškai elektrinis e-Niro modelis, išsiskiriantis dideliu nuvažiuojamu atstumu – realiomis sąlygomis iki 407 kilometrų su pilnai įkrauta baterija.

Važiavimo savybės ir komfortas

Niro važiuoklė sureguliuota daugiau komfortui ir praktiškumui. Hibridiniai modeliai pasižymi tylia eiga, ypač mieste. Valdymas saugus ir numatomas, nors sportiškumo čia tikėtis neverta. Svarbu atkreipti dėmesį į ratlankių dydį – didesni ratai gali suteikti kiek tvirtesnį važiavimo pojūtį per nelygumus mieste. Elektrinis e-Niro dėl žemiau esančio svorio centro yra stabilesnis ir maloniau rieda tiek miesto gatvėmis, tiek užmiestyje.

Salone daug erdvės – patogiai telpa tiek keleiviai, tiek jų bagažai. PHEV modelio baterija sumažina bagažinės gylį, tačiau pakrovimo kraštas yra lygus su grindimis, todėl nebereikia kilnoti sunkių krovinių.

Įranga ir atnaujinimai

Pagrindinėse komplektacijose rasite dviejų zonų klimato kontrolę, išmaniąją navigaciją, atbulinės eigos kamerą, o aukštesnio lygio įrangos versijos pradžiugins šildomomis sėdynėmis, odiniu salonu, adaptyvia kruizo kontrole bei kitomis patogumo funkcijomis. Po 2019-ųjų Niro sulaukė išorės ir vidaus atnaujinimų: naujo dizaino žibintai, truputį patobulinti buferiai, didesni multimedijos ekranai ir modernesnė „UVO Connect“ sistema, leidžianti stebėti eismą bei orų prognozes realiu laiku.

Eksploatacinės išlaidos

Kuro sąnaudos

Įprastas hibridas oficialiai vidutiniškai sunaudoja apie 4,8 litro degalų 100 kilometrų. Praktiškai šis skaičius gali būti kiek didesnis, priklausomai nuo eismo sąlygų ir važiavimo stiliaus. Tuo tarpu įkraunamo hibrido (PHEV) bendra mišri sąnauda (pagal WLTP) siekia net 1,4 litro 100 kilometrų, tačiau tokį rezultatą pavyks pasiekti tik dažnai kraunant bateriją ir dažniau eksploatuojant automobilį mieste.

Jei važinėsite trumpomis distancijomis ir krausite automobilį kasdien, galite beveik visiškai išvengti degalų naudojimo. Kelionėse užmiestyje PHEV sąnaudos (nekraunant dažnai) padidės iki įprasto hibrido lygio – apie 4,7–5,8 litro 100 kilometrų.

Priežiūros kaštai

Kia Niro gamintojas siūlo iš anksto apmokamus techninės priežiūros paketus, leidžiančius sumažinti reguliarios priežiūros išlaidas. Reguliarios techninės priežiūros kaina paprastai būna draugiška palyginti su kitais tos pačios klasės automobiliais.

Mokesčiai pagal Lietuvos taršos sistemą

Lietuvoje už hibridinius ir elektrinius automobilius taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Elektriniams Niro modeliams šio mokesčio mokėti nereikia, o hibridiniai automobiliai apmokestinami pagal jų išmetamą CO₂ kiekį – kuo naujesnis ir taupesnis modelis, tuo mokestis bus mažesnis.

Kiek kainuoja naudotas Kia Niro?

Ankstyvosios hibridinės versijos vidutinės ridos rinkoje dažniausiai kainuoja apie 12 870 eurų. Norint įsigyti PHEV versiją, reikia pasiruošti 19 890 eurų ar didesnei sumai, priklausomai nuo komplektacijos ir pagaminimo metų. Elektrinio e-Niro kainos prasideda nuo 26 910 eurų dėl nuolatinės paklausos ir ribotos pasiūlos. Už 2018–2019 metų modelius tikėtina sumokėsite 21 060–23 400 eurų, o už 2020–2021 metų automobilius – apie 23 400–25 740 eurų.

Kurią Kia Niro rinktis?

Pagrindinis pasirinkimo kriterijus – ar dažnai galėsite įkrauti automobilį. Jei turite galimybę krauti kasdien, PHEV puikiai tiks taupiems ir dažnai mieste važinėjantiems vairuotojams – tokiu atveju kuro sąnaudos gali būti labai mažos. Neturint patogios įkrovimo vietos, verta rinktis paprastą hibridą – geriausiai aprūpinta „2“ komplektacija pasiūlys vertingiausią kainos ir įrangos santykį.

Trokštantiems tikros elektromobilio patirties verta rinktis e-Niro modelį – jo ridą pilnai užteks kasdieniams poreikiams ar netgi ilgesnėms išvykoms.

Alternatyvos

Kia Niro pagrindinis konkurentas tarp hibridų – Toyota C-HR. Pastaroji išsiskiria originalesniu išorės dizainu ir „gyvesniu“ interjeru, tačiau už ją paprastai tenka sumokėti brangiau, o galinių sėdynių erdvė – kiek mažesnė.

Tarp įkraunamų hibridų alternatyvų verta paminėti Mini Countryman Cooper S E Hybrid – jis pasiūlys daugiau išskirtinumo ir kokybiškesnes medžiagas, tačiau kainuos žymiai brangiau ir elektriniu režimu nuvažiuos trumpesnį atstumą.

O norintiems pigesnės, bet lygiai tokios pat praktiškos alternatyvos, siūlomas Hyundai Ioniq – jo pirkimo kaina kiek mažesnė, be to, dėl geresnės aerodinamikos šis modelis yra ekonomiškesnis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *