„Kia Optima“ įkraunamo hibrido sedanas (nuo 2016 m.): apžvalga

„Kia Optima“ įkraunamo hibrido sedanas (nuo 2016 m.): apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Kia Optima PHEV – naudotas sedanas su įkraunamu hibridu – yra įdomus pasirinkimas tiems, kurie ieško didesnės, ekonomiškos ir gerai įrengtos transporto priemonės. Nors naujiems pirkėjams dažniau patraukliau atrodo prestižinių markių modeliai, Optima, kaip naudotas automobilis, tampa žymiai konkurencingesnis – ypač jei renkiesi patikrintą, dar garantiją turintį variantą.

Technika ir važiavimas

Optima PHEV modelyje sumontuotas 2,0 litro 154 AG benzininis variklis, veikiantis kartu su 67 AG elektriniu varikliu. Šis derinys užtikrina gerą dinamines savybes, atsižvelgiant į automobilio dydį ir svorį. Tačiau svarbiausias šio modelio privalumas – galimybė nuvažiuoti iki 53 kilometrų vien tik elektra įkrautus akumuliatorius. Įkrauti galima tiek iš paprasto elektros lizdo (trunka apie 4-6 valandas), tiek iš specialios stotelės (apie 2-3 valandas).

Važiavimo režimus patogu rinktis, tačiau net ir pasirinkus tik elektrinį režimą, spartesnės akceleracijos metu benzininis variklis įsijungia automatiškai. Mieste ir važinėjant trumpais atstumais pagrindinė energija dažniausiai yra elektros, todėl degalų sąnaudos išlieka itin žemos.

Važiuoklė ir komfortas

Nors posūkiuose automobilis laikosi pakankamai stabiliai, papildomas hibridinės sistemos svoris šiek tiek apsunkina valdymą. Vairas atrodo šiek tiek netikslus, o stabdžių pedalo jutimas gali atrodyti neįprastas dėl rekuperacinio stabdymo.

Komforto požiūriu rezultatai vidutiniai: važiuojant nelygiais miesto keliais, juntami smūgiai ir vibracijos, bet išvažiavus į greitkelius – automobilis tampa žymiai ramesnis ir patogesnis.

Erdvė ir praktiškumas

Kia Optima PHEV siūlo ypač daug vietos priekyje ir gale, todėl tiks net aukštaūgiams keleiviams. Trims keleiviams gale taip pat netrūks vietos. Tačiau dėl akumuliatorių pakrovimo bagažinė tampa mažesnė nei benzininiuose/ dyzeliniuose variantuose, tad kilnojant vežimėlius ar didesnius daiktus, gali pritrūkti erdvės.

Salonas ir įranga

Viduje naudojamos medžiagos įvairios: nuo kiek kietesnių plastikų iki malonių minkštų paviršių. Vairuotojui lengva prisitaikyti sėdynės padėtį, o pats prietaisų skydelis sudarytas logiškai bei patogiai.

Standartinė įranga labai turtinga: LED žibintai, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai priekyje ir gale, pusiau sintetinės odos sėdynės, šildomos priekinės sėdynės ir vairas, elektra reguliuojama vairuotojo sėdynė, išmanioji multimedijos sistema, kelio ženklų atpažinimas, juostos palaikymo pagalba, aklosios zonos stebėjimas, automatinis avarinis stabdymas ir kiti pagalbiniai sprendimai.

Eksploatacijos išlaidos

Optima PHEV, jeigu dažnai kraunate bateriją, bus itin ekonomiškas automobilis. Oficialiai nurodytos sąnaudos siekia apie 1,6 l/100 km, tačiau realiai, kasdieniame naudojime, daugiau tikėtina važiuoti su 4,7–5,0 l/100 km, jei naudojamas ir elektrinis rėžimas.

Registruojant automobilį Lietuvoje, svarbu atsižvelgti į taikomą taršos mokestį. Mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Papildomų išlaidų reikalauja ir techninė priežiūra, tačiau jos sąnaudos artimos paprasto Optima modelio aptarnavimo kainoms. Gamyklinės garantijos laikotarpis gali būti prailgintas, jei perkamas patikrintas naudotas automobilis.

Kokia Kia Optima PHEV – už kokią kainą?

Naudoto sedano kaina svyruoja nuo maždaug 21 060 eurų už ankstyvą 2016 metų modelį. 2017 metų automobiliai su mažesne rida kainuos apie 22 815 eurų, o vos keleto metų senumo beveik nauji modeliai – apie 25 740 eurų.

Ką rinktis?

Kia Optima PHEV siūlomas su viena variklio ir įrangos kombinacija, todėl pasirinkimas paprastas. Geriausia ieškoti pilnai komplektuotų automobilio versijų, kuriose prie saugumo ir komforto gausu išmanių technologijų.

Kokios alternatyvos?

Tiesioginių Kia Optima PHEV konkurentų nedaug, ypač vertinant erdvės pasiūlą.

  • BMW 330e yra itin panašaus dydžio, siūlo panašią elektrinę ridą, o valdymas malonesnis – tai populiarus pasirinkimas tiems, kurie dažnai keliauja ilgesnius atstumus ir vertina geresnę salono kokybę.
  • Volkswagen Passat GTE taip pat pasižymi erdviu salonu ir panašiomis važiavimo savybėmis, nors šio modelio pasiūla naudotų automobilių rinkoje nedidelė, todėl kaina – kiek aukštesnė.

Kia Optima PHEV – racionalus hibridinis sedanas tiems, kurie vertina ekonomišką važiavimą mieste, išskirtinį standartinės įrangos paketą ir erdvę viduje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *