Nedidelis miesto automobilis Kia Picanto, kurio antroji karta debiutavo 2011-aisiais, tapo patrauklia alternatyva tiems, kas ieško ekonomiško ir patikimo transporto miesto gatvėms. Nors tuo metu Hyundai i10 jau buvo spėjęs užkariauti panašių pirkėjų simpatijas, Kia panaudojo daug iš i10 stipriųjų pusių ir sukūrė savitą, išbaigtą pasiūlymą.
Pagrindiniai privalumai
- Santykinai talpus salonas, nepaisant kompaktiškos išorės
- Platus variklių pasirinkimas – 1.0 ir 1.2 litro benzininiai agregatai
- Ilgalaikė gamintojo garantija
- Patikimas variklių darbas ir nedidelės priežiūros kainos
Pagrindiniai trūkumai
- Nereta standi važiuoklė – kelio nelygumai gali būti juntami
- Nedidelė bagažinė – kasdieniams poreikiams užteks, bet didesniems kroviniams gali pritrūkti vietos
- Stovint automobiliui, apsisukti ar manevruoti – paprasta, tačiau važiuojant užmiestyje jis atrodo ne toks užtikrintas
Vairavimo ir salono ypatybės
Nors iš pirmo žvilgsnio Picanto atrodo labai kompaktiškas, viduje tilps du suaugę arba trys vaikai gale – ypač penkerių durų variantuose, kur patekti lengviau. Trijų durų modelyje galinė dalis mažiau patogi. Galinės sėdynės nėra ypatingai erdvios, tačiau trumpesnėms kelionėms jų pakanka.
Vairuotojams gali pasirodyti mažiau patogi vairo reguliacija, nes gali būti neįmanoma koreguoti atstumo – tik aukštį. Bagažinė tiks mažiems pirkiniams ar minkštų krepšių porai, bet rimtesniam kroviniui bus ankšta.
Varikliai ir ekonomiškumas
Pirkėjams siūlomas 1.0 litro trijų cilindrų arba 1.2 litro keturių cilindrų benzininis variklis. 1.0 litro versijoje 50 kW suteikia vidutinišką dinamiką, tačiau 1.2 litro agregatas (62 kW) pasižymi gyvesniu charakteriu, jeigu pasirenkamas mechaninis pavarų perjungimas. Automatinė pavarų dėžė šiai versijai sumažina dinamiškumą ir degalų ekonomiją. Pedalai labai lengvi, todėl kai kuriems vairuotojams gali pasitaikyti užgesimo atvejų, tačiau apskritai automobilis lengvai valdomas ir manevringas mieste, kurisi eismo ir stovėjimo zonose jis išlieka puikiai tinkamas.
Išvažiavus už miesto ar į magistralę, Picanto jaučiasi ne taip tvirtai. Vairo nejautrumas ir padidėjęs triukšmas nuo padangų bei vėjo ilgesnėse kelionėse gali būti jaučiamas labiau nei kai kuriuose konkurentuose.
Automobilio saugumas ir patikimumas
Kia Picanto modelis laikomas patikimu pasirinkimu, o jo gamintojo suteikiama iki 7 metų arba 160 934 km (100 000 mylių) garantija, net perkant naudotą automobilį dažnai liks dar keletui metų. Prieš perkant verta atidžiai įvertinti, kokias konkrečias detales ir darbų rūšis ši garantija apima paskutiniais metais, nes kartais dalis natūralaus nusidėvėjimo gedimų gali nebūti dengiami.
2015-aisiais modelis sulaukė kosmetinio atnaujinimo, tačiau pakeitimai buvo minimalūs. Saugumo bandymų rezultatai tenkina, bet penkių žvaigždučių reitingą pasiūlė tik kai kurie konkurentai.
Eksploatacija ir priežiūros kaštai
Lietuvoje miesto automobiliams svarbūs ne tik kuro sąnaudos, bet ir taikomas taršos mokestis. Picanto modelio benzininiai varikliai pasižymi nedidele CO₂ emisija, o tai lemia žemesnį taršos mokestį, kuris mūsų šalyje priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmosios automobilio registracijos metų.
Pagal oficialius Europos bandymų duomenis, 1.0 litro variklis sunaudoja vidutiniškai apie 4,2 l/100 km, realiomis sąlygomis – apie 5-5,6 l/100 km. 1.2 litro modelio oficialios sąnaudos – nuo 4,7 iki 5,4 l/100 km (priklausomai nuo versijos), o automatinė dėžė šį rodiklį padidina iki 6,6 l/100 km. Automobiliai su pažangesne Ecodynamics sistema ir automatinio sustabdymo funkcija (Stop-Start) padeda ženkliai sumažinti sąnaudas mieste. Priklausomai nuo pasirinktos versijos ir emisijų lygio, Picanto gali būti taikomas minimalus arba visai netaikomas taršos mokestis.
Techninė apžiūra ir reguliari priežiūra nėra brangi – pagrindinių aptarnavimų intervalas kas 16 093 km (10 000 mylių) arba kartą per metus, pagrindinės procedūros nuo 139 eurų.
Kainos naudotų automobilių rinkoje
Antrosios kartos Kia Picanto kainos prasideda nuo maždaug 3510 eurų (2011 m. gamybos, apie 96 560–160 934 km rida, 1.0 l variklis). 1.2 litro varikliu komplektuoti automobiliai kainuoja daugiau, nuo 4680 eurų, o itin mažai naudoti, naujesni modeliai gali siekti 5850–7020 eurų ir dažniausiai dar turi galiojančią ilgametę gamintojo garantiją.
Paprastesniuose komplektacijos lygiuose oro kondicionierius buvo nenumatytas, tad jo norint reikėtų rinktis bent 1 Air arba aukštesnę versiją.
Geriausios komplektacijos ir įrangos pasirinkimas
Pradžioje pirkėjams buvo siūlomi trys pagrindiniai komplektacijų variantai: 1, 2 ir 3. Paprastesnis 1 lygis neturėjo oro kondicionieriaus, tad šią funkciją rasite nuo 1 Air serijos aukštyn. 2 lygis pasiūlė „Bluetooth“ ryšį, elektrinius galinius langus ir lengvojo lydinio ratlankius. 3 lygio modeliai turėjo dar daugiau komforto – klimato kontrolę, automatinę šviesų įjungimo sistemą bei geresnę garso aparatūrą.
Laikui bėgant, komplektacijos buvo pervadintos: 2 ir 3 keitė Halo ir Equinox, o vėlesniuose modeliuose atsirado dar labiau išskirtinė 4 versija su šildomomis sėdynėmis. Rinkoje pasitaikydavo ir specialių leidimų Picanto Originals modelių (pvz., City, White, Quantum, Chilli), kurie išsiskyrė išvaizda ir papildoma įranga, tokia kaip klimato kontrolė ar galiniai parkavimo jutikliai.
Nuo 2015 m. dalyje automobilių jau buvo siūloma navigacinė sistema, o atsinaujinus gamai 2016-aisiais, atsirado SE ir Sport versijos, Halo bei Equinox pakeitusios kaip pagrindinės, o 1 Air tapo pradine.
Kokį Kia Picanto verta rinktis?
Iš visų variantų išskirti verta 1.2 litro variklio modelius su 2, Halo arba SE komplektacija – jie siūlo optimalų komforto, ekonomiškumo ir patikimumo santykį.
Alternatyvos ir konkurentai
Tarp miesto automobilių Kia Picanto turi keletą stiprių konkurentų – ypač Hyundai i10, kuris savo techniniais sprendimais labai artimas, tačiau dažnai kainuoja šiek tiek mažiau. Seat Mii ir Skoda Citigo šiek tiek brangesni, tačiau siūlo didesnes bagažines ir brandesnį vairavimo pojūtį. Jei norite pigesnio pasirinkimo, galima atkreipti dėmesį į Citroën C1, Peugeot 107 ar Toyota Aygo, bet jų bagažinė dar mažesnė nei Kia Picanto.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.