Kia Stonic (nuo 2017 m.) apžvalga

Kia Stonic (nuo 2017 m.) apžvalga

Kia Stonic – tai kompaktiškas visureigis, kurį gamintojas pristato kaip dinamišką ir energingą automobilį kasdienai. Jo pavadinimas simbolizuoja greitį ir energiją – kad ir ką tai reikštų praktiškoje kasdienybėje. Kaip mažas miesto visureigis, Stonic siūlo solide komplektaciją, sportišką vairavimą ir ilgametę gamintojo garantiją. Tačiau šis automobilis turi ir savų minusų, kuriuos verta žinoti prieš priimant sprendimą apie įsigijimą.

Stiprybės ir silpnybės

  • Ekonomiškas ir smagus 1,0 l variklis
  • Gausi standartinė įranga
  • Geras valdymas mieste
  • Kietoka važiuoklė – ne visiems patiks
  • Mažai reguliuojama juosmens atrama
  • Praktiškesnių konkurentų pasiūla didesnė

Varikliai ir dinamika

Iš pradžių Kia Stonic buvo siūlomas su trimis varikliais: 98 AG 1,4 l benzininiu, 118 AG 1,0 l trijų cilindrų benzininiu bei 114 AG 1,6 l dyzeliniu. 2020 m. gamintojas atnaujino pasiūlą – liko tik 1,0 l benzininis, o pajėgiausia 118 AG versija gavo 48 V hibridinę sistemą. Visi modeliai turi sklandžiai veikiantį šešių laipsnių mechaninį pavarų dėžę, o su 1,0 l varikliu galima rinktis ir septynių laipsnių automatinę dėžę.

Valdymo prasme Stonic demonstruoja vikrumą ir stabilumą posūkiuose – kėbulo siūbavimas minimalus, o vairas tikslus bei gerai subalansuotas. Tačiau dėl gana kieto pakabos reguliavimo, nelygumai jaučiami net važiuojant lygiu asfaltu. Tai gali erzinti per ilgesnes keliones, o važiavimas triukšmingais greitkeliais nėra jo stiprioji pusė.

Salonas ir praktiškumas

Viduje Stonic apdailai dominuoja kietas plastikas, bet visi valdikliai išdėstyti logiškai, surinkimo kokybė nepriekaištinga. Priekyje vietos daugiau nei pakankamai, o centrinis porankis – tikrai patogi detalė. Gale sėdintys aukštesni keleiviai ar vaikai jausis ankštokai, nes erdvės čia mažiau nei pagrindinių konkurentų modeliuose.

Bagažo skyrius pagal tūrį nusileidžia daugumai konkurentų, o reguliuojamas dugnas siūlomas tik brangiausiuose įrengimuose. Daiktų įkėlimą apsunkina aukštas slenkstis, tad norint daugiau universalumo vertėtų pažiūrėti į kitas alternatyvas.

Įrangos lygiai

Pagrindinis „2“ įrangos lygis siūlo 17 colių lengvojo lydinio ratus, galinius parkavimo jutiklius ir 7 colių lietimui jautrų ekraną. GPS navigacijos čia nėra, tačiau išmaniojo telefono valdymas per Apple CarPlay ir Android Auto leidžia naudotis žemėlapiais tiesiog telefone. Pasirinkus „3“ komplektaciją, gausite automatinį klimatą, navigacijos sistemą, parkavimo kamerą, automatinį avarinį stabdymą ir įspėjimą apie nukrypimą nuo eismo juostos. Topinis „4“ lygis papildo šildomomis priekinėmis sėdynėmis ir vairu, dvispalve kėbulo apdaila bei berakte užvedimo sistema.

Eksploatacijos išlaidos

Naudoto modelio kainos

Naudoti Kia Stonic nuo 2017 iki 2019 metų, nuvažiavę mažiau nei 128 750 kilometrų, kainuoja apie 8 190 eurų. 2021 metų modeliai prasideda nuo maždaug 11 700 eurų, o beveik nauji 2024 metų modeliai gali kainuoti ir nuo 19 890 eurų.

Kuro sąnaudos

  • 1,4 l benzininis variklis – apie 6,2 l/100 km
  • 1,0 l turbo benzininis – maždaug 5,0 l/100 km
  • 1,6 l dyzelinis – ekonomija siekia 4,2 l/100 km
  • Vėliau pasiūlyti 99 AG ir hibridiniai 118 AG varikliai – apie 5,7 l/100 km pagal naujausią WLTP metodiką

Taršos mokestis ir priežiūra

Lietuvoje už Stonic apskaičiuojamas ekologinis mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnis ir mažiau taršus modelis – tuo mokestis mažesnis.

Benzininiai varikliai rekomenduojami tikrinti kas 16 000 km, dyzeliniai – kas 32 000 km. Priežiūros išlaidos yra konkurencingos lyginant su kitais šio segmento automobiliais. Gamintojas siūlo ilgalaikes techninės priežiūros paslaugas, galima rinktis ir mokėjimo išskaidymą dalimis.

Patikimumas

Kia Stonic dažniausiai vertinamas kaip patikimas automobilis, ypač dėl sklandaus veikimo ir ilgametės garantijos. Retkarčiais pasitaiko netikėtų variklio įspėjamųjų lempučių, kurios gali pareikalauti apsilankymo servise. Dauguma smulkių problemų sprendžiamos greitai, tačiau rimtesnės variklio bėdos gali užtrukti.

Kurią Kia Stonic rinktis?

Kasdienai ir trumpesnėms kelionėms užtenka 1,0 l benzininio variklio – jis dinamiškas ir pakankamai taupus. „2“ komplektacija aprūpinta viskuo, ko reikia daugumai naudotojų, o išmaniojo telefono integracija kompensuoja navigacijos nebuvimą.

Alternatyvos

Renkantis kompaktišką visureigį verta įvertinti Renault Captur – tai itin praktiškas modelis su lanksčiai reguliuojamomis galinėmis sėdynėmis, be to, naudotų kainos konkurencingos. Ford Puma ir Seat Arona taip pat išsiskiria vairavimo malonumu, praktiškumu ir prieinamomis kainomis eksploatacijai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *