Range Rover (nuo 2022 m.) apžvalga

Range Rover (nuo 2022 m.) apžvalga

Ketvirtosios kartos Land Rover Range Rover nuolat žavi prabangos, komforto ir išskirtinių visureigio galimybių deriniu. Nuo pat pirmosios šio modelio kartos pasirodymo 1970-aisiais, Range Rover evoliucionavo iš praktiško darbinio automobilio į šiuolaikinį prabangių SUV etaloną, išlaikydamas savo gebėjimą įveikti net ir pačias sudėtingiausias bekeles.

Bendra informacija

Range Rover išlieka prestižiniu visureigiu tiek kaip naujas, tiek kaip naudotas automobilis. Net ir naudoti šio modelio pavyzdžiai išsiskiria įspūdingu komfortu, rafinuotu valdymu, erdvia ir aukštos kokybės salonu. Vertinant ilgalaikę patirtį, verta žinoti, kad Land Rover patikimumo reitingus vis dar vejasi konkurentus.

  • Patogus ir stabilus važiavimas bet kokiomis sąlygomis
  • Aukšta sėdėjimo padėtis užtikrina puikų matomumą
  • LWB versija gali būti septynvietė ir pasiūlyti maksimalų universalumą
  • Didesnės pirkimo ir išlaikymo sąnaudos
  • Didesnio darbinio tūrio V8 varikliai išsiskiria itin didelėmis kuro sąnaudomis

Varikliai ir techniniai sprendimai

Penktos kartos Range Rover (pasirodęs 2022 m.) išsiskiria atnaujintu dizainu ir pažangiomis jėgainėmis. Vartotojams siūlomos tiek dyzelinės, tiek benzininės, tiek naujos kartos iš tinklo įkraunamos hibridinės (PHEV) versijos. Benzininių ir dyzelinių variklių paletėje – 3,0 l šešių cilindrų bei 4,4 l V8 su 523 AG ar net 607 AG galia. Galingiausios versijos „šimtuką“ pasiekia vos per 4,3 sek., tačiau išsiskiria itin dideliu apetitu degalams ir didesnėmis išmetamųjų dujų emisijomis.

Dyzelinis D300 – puikus pasirinkimas siekiantiems efektyvumo: 0–100 km/h per 6,9 sek., lyginant su D350 (345 AG), kuris pagreitėja iki 100 km/h per 6,1 sek. Mėgstantiems tylumą tiks benzininiai varikliai, ypač 395 AG P400, kuris leidžia pasiekti 100 km/h per 5,9 sek.

Hibridiniai modeliai (PHEV) sujungia benzininį variklį, elektrinį pavaros agregatą ir 31,8 kWh talpos bateriją. P440e ir P510e modifikacijos užtikrina iki 113 km elektrinę eigą pagal gamintojo duomenis (realistiškai – apie 80 km). Nuo 2024 m. gaminami PHEV atnaujinti ir pažymėti indeksais P460e bei P550e, pasižymintys dar didesne galia.

Dyzeliniai modeliai gali tempti iki 3500 kg priekabos, hibridų maksimali tempiama masė – iki 2500 kg.

Komplektacijos ir įranga

Penktos kartos Range Rover siūlomas dviejų kėbulo ilgių – standartinės ir ilgos bazės (SWB ir LWB). Įprasti variantai – penkios sėdimos vietos, tačiau LWB versijoje galima pasirinkti ir septynvietį modelį.

Komplektacijų pasirinkimas paprastas – SE, HSE, Autobiography ir prabangiausias SV. Gerai įrengtas jau ir bazinis SE: natūrali oda, medžio apdailos detalės, 21 colio ratlankiai (arba 20 colių be papildomo mokesčio), aktyvus tempomatas, “Meridian” garso sistema. Kylant komplektacijos laipteliais – šildomos bei vėdinamos galinės sėdynės, masažo funkcijos, keraminiai intarpai interjere. SV – išskirtiniai vidaus ir eksterjero akcentai ir beveik viskas, ką gali pasiūlyti šis modelis.

Važiavimo savybės ir komfortas

Range Rover išsiskiria neprilygstamu komfortu tiek miesto gatvėse, tiek greitkelyje. Standartinė adaptyvi pneumatinė pakaba saugo nuo kelio nelygumų, tačiau didžiausi (22–23 colių) ratlankiai gali paversti pravažiavimus per duobes šiurkštesnius.

Net ir būdamas didžiulis, šis modelis manevringas užmiesčio keliuose. Tai užtikrina galinių ratų pasukimo sistema, leidžianti palengvinti posūkius ankštose erdvėse. Kėbulo standumas ir protinga valdymo elektronika sumažina kėbulo siūbavimą posūkiuose, tačiau sportiškumo mėgėjams labiau tiks Porsche Cayenne ar Aston Martin DBX.

Vėjo ir kelio triukšmas – minimalūs. Papildomo aktyvaus garso slopinimo sistema (integruota kartu su pažangia garso aparatūra) dar labiau pagerina akustinį komfortą.

Salono erdvė ir funkcionalumas

Pagrindinė Range Rover vidaus jaukumo dalis – aukšta sėdėjimo padėtis ir puikus matomumas visomis kryptimis. Žemas langų kontūras suteikia puikų apžvelgiamumą, o visi modeliai turi 360 laipsnių galinio vaizdo kamerą; aukščiausios komplektacijos modeliai aprūpinti skaitmeniniu “Clear Sight” galinio vaizdo veidrodžiu.

Sėdynės reguliuojamos elektriniu būdu net 20 ar 24 kryptimis (aukštesniuose modeliuose galimas masažas ir vėdinimas), o vairą galima koreguoti plačiai. Visi modeliai turi 13,1 colio informacinį jutiklinį ekraną „Pivi Pro“, kurio meniu išdėstymas gali pasirodyti kiek painokas. 2023 m. atnaujinime buvo pašalinti fiziniai klimato valdymo mygtukai, valdymas perkeltas į ekraną – ankstesniuose pavyzdžiuose naudotis sistema paprasčiau kelyje.

Salono apdailos medžiagos – storos odos dangos, aukštos kokybės mediniai intarpai, SV siūlomi keramikiniai akcentai. Visi paviršiai liesti malonūs, bet kai kurie vairo mygtukai galėtų būti solidesni.

Viduje – gausu vietos tiek priekyje, tiek gale. Ilgos bazės (LWB) versijoje galinės sėdynės itin erdvios, nugarinės eilės netrūksta net suaugusiųjų komfortui. LWB modeliuose galima užsisakyti ištaigingą dviem sėdynėms pritaikytą galinę erdvę. Trečioji eilė ilgos bazės automobilyje tinkamesnė vaikams arba neaukštiems keleiviams.

Bagažinė talpina net 818 litrų (matavo iki stogo), be to, PHEV versijos neturi mažesnės bagažinės. Į bagažo skyrių telpa iki 10 rankinio bagažo lagaminų. Tiek, kiek telpa ir Audi Q7, bet daugiau nei Aston Martin DBX. BMW X7 – vienintelis, galintis pasiūlyti didesnę erdvę (11 lagaminų).

Kainos ir išlaikymas

Kiek kainuoja naudotas Range Rover?

2022 m. SE modifikacijos, nuvažiavusios daugiau nei vidutiniškai, prasideda nuo maždaug 79 560 eurų. HSE kainuos kiek daugiau – apie 87 750 eurų; už šią sumą įmanoma rasti ir PHEV variantų. Autobiography bei LWB HSE prasideda nuo 93 600 eurų, o naujesni, 2024 m., modeliai – nuo 105 300 eurų. Prabangiausi SV gali kainuoti nuo 122 850 eurų ir daugiau.

Išlaikymo kaštai

Dyzelinės versijos pagal gamyklos duomenis vidutiniškai naudoja apie 7,1 l/100 km. Benziniai varikliai, ypatingai V8, pasižymi didesnėmis sąnaudomis. PHEV gali teoriškai pasiekti ir 0,6 l/100 km, tačiau realiai toks rezultatas įmanomas tik nuolat įkraunant bateriją ir važiuojant trumpais atstumais elektra. Maksimali įkrovimo galia – iki 50 kW (nuo 0 iki 80 proc. baterijos įkraunama per mažiau nei valandą, nuo 7 kW namų stotelės pilnas įkrovimas užtruks apie 5 val.).

Lietuvoje už Range Rover reikia mokėti kasmetinį taršos mokestį, kuris priklauso nuo variklio tipo, galingumo, CO₂ emisijos bei pirmos registracijos metų. Didžiausi mokesčiai numatyti už galingiausius ir senesnius variklius.

Gamintojas rekomenduoja Range Rover aptarnauti kas 12 mėn. arba kas 16 093 km. Draudimo įkainiai yra itin aukšti, svarbu palyginti kainas su kitais prabangiais visureigiais.

Saugumas ir patikimumas

Range Rover gavo aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą EuroNCAP saugumo bandymuose. Standartiškai montuojamos tokios sistemos kaip aklosios zonos stebėjimas, judėjimo kryžminiu keliu perspėjimas gale, eismo juostos palaikymo įspėjimas, automatinis avarinis stabdymas.

Kiekvienam naujam automobiliui suteikiama trejų metų neribotos ridos garantija. Patikimumo srityje gamintojas vis dar atsilieka nuo kai kurių prestižinių konkurentų, tačiau naujesni modeliai žymi aiškų patobulėjimą.

Ką rinktis?

Geriausi pasirinkimai

Ieškantiems universalaus ir ekonomiško varianto, puikiai tiks D300 dyzelis – solidus, tolygus, optimalaus galingumo ir nebrangiai eksploatuojamas. Plug-in hibridas patiks važinėjantiems trumpesnius atstumus ir galintiems naudoti elektrą, tačiau jis bus brangesnis. SE komplektacija suteikia visas pagrindines prabangos ir technologijų funkcijas, kurių reikia didžiajai daliai pirkėjų: natūrali oda, prestižiniai mediniai akcentai, didelis panoraminis stogas, elektrinis bagažinės dangtis, automatinis klimato valdymas trijose zonose ir išmanios jungtys.

Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?

  • BMW X7 — ypač erdvus, tylus ir komfortiškas, siūlomas su įspūdingais varikliais, tačiau neturi PHEV pasirinkimo.
  • Porsche Cayenne — puikus pasirinkimas dinamiško vairavimo mėgėjams; išsiskiria puikiu valdymu ir pajėgumu, tačiau komfortu nusileidžia Range Rover.
  • Bentley Bentayga — viena prabangiausių alternatyvų rinkoje, išsiskiria ypatinga atmosfera ir aukščiausia interjero kokybe. Tačiau išlaikymas brangus.

Range Rover išlieka puikiu pasirinkimu ieškantiems prabangaus, komfortiško ir itin universalaus visureigio, gebančio įveikti tiek Lietuvos, tiek sudėtingesnius užmiesčio kelius. Pirkdami naudotą modelį, atidžiai įvertinkite eksploatacines išlaidas ir pasirinkite jums tinkamiausią variklio bei komplektacijos derinį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *