Range Rover Evoque (nuo 2019 m.) apžvalga

Range Rover Evoque (nuo 2019 m.) apžvalga

Land Rover Range Rover Evoque išsiskiria tuo, kad prabangių visureigių savybes pavyko sutalpinti kompaktiškesniame, šeimai pritaikytame kėbule. Nuo pat pasirodymo šis modelis žavi išraiškingu dizainu, patogia vairuotojo pozicija bei išskirtine salono kokybe – visa tai pavyko išlaikyti sumažinus kėbulą ir neprarandant Range Rover orumo jausmo. Nors rinkoje yra pigesnių ar ekonomiškesnių alternatyvų, Evoque išlieka vienu geidžiamiausių pasirinkimų, ypač tiems, kurie vertina aukštesnės klasės vidų ir patogų valdymą.

Variklių pasirinkimas

Range Rover Evoque komplektuojamas su skirtingais benzininiais, dyzeliniais bei hybridiniais varikliais. Benzininių motorų asortimentą sudaro 2,0 l varikliai su skirtingomis galiomis: nuo 145 kW iki 220 kW, o 2020 metais pasirodė ir įkraunamas hibridas su 1,5 l varikliu. Šis P300e modelis leidžia nuvažiuoti iki 54 km naudojant vien tik elektrą, o nuo 2023 metų pasiūlytas patobulintas P270e su dar didesniu elektriniu atstumu. Vienas naujausių – P160 su priekine varančiąja ašimi bei 116 kW galia.

Dyzelinių variklių spektrą iki atnaujinimo sudarė D150 (109 kW), D180 (132 kW) ir D240 (174 kW), o vėliau juos pakeitė efektyvesni D165 (120 kW) arba D200 (145 kW). Dauguma modelių turi visų varančiųjų ratų pavarą bei 9 laipsnių automatinę transmisiją.

Įranga ir komfortas

Jau bazinėje įrangoje atrasite dviejų zonų automatinį oro kondicionierių, automatinę šviesų ir lietaus jutiklių sistemą, LED žibintus, priekyje šildomas sėdynes, priekinio ir galinio parkavimo jutiklius, galinio vaizdo kamerą, taip pat 10 colių jutiklinį ekraną su Apple CarPlay ir Android Auto palaikymu. Nuo 2020 m. įdiegta 360 laipsnių kamera.

Pasirinkus S komplektaciją, gausite 18 colių ratlankius, odines, 12 krypčių elektra valdomas sėdynes, patobulintą infotainment „Pro“ sistemą. SE apdaila pasižymi 20 colių ratlankiais, elektra valdoma bagažine, skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir aklosios zonos stebėjimu. Topinė HSE versija siūlo Meridiano garso sistemą, adaptyvią kruizo kontrolę, galinę eismo stebėseną. R-dynamic linija suteikia sportiškesnį įvaizdį, o Autobiography – stoglangį, 21 colių ratlankius bei papildomų komforto sprendimų.

Važiavimas ir valdymas

Evoque pasižymi itin geru triukšmo ir vibracijos slopinimu, tad keliauti smagu net prastesniuose keliuose. Mažesni, 17 ar 18 colių ratlankiai užtikrina švelnesnį važiavimą, stipriai neskubina vairo mechanizmo, tačiau didesni ratlankiai gali pasijusti kietesni važiuojant nelygiu asfaltu. Keturių varančiųjų ratų sistema ir puikus sukibimas padeda užtikrintai judėti slidžiomis ar sudėtingomis sąlygomis net ir rudenį ar žiemą.

Vairavimo pozicija išties aukšta, apžvalga gera, nors storoki statramsčiai ir siauras galinis langas šiek tiek mažina matomumą. Visgi pagalbinės kameros bei parkavimo jutikliai padeda šias spragas kompensuoti. Salono apdailos lygis – aukščiausios klasės. Norintiems alternatyvos natūraliai odai siūlomas veganiškas „Eucalyptus“ tekstilės paketas.

Erdvė ir praktiškumas

Sėdėti priekyje patogu net ir aukštesniems vairuotojams – ypač jei automobilis komplektuojamas su panoraminiu stoglangiu. Gale erdvės galėtų būti daugiau, tačiau trise čia dar pavyks patogiai įsitaisyti. Bagažinėje pakanka vietos vežimėliui ar golfo lazdų komplektui, nors talpa kiek mažesnė nei kai kuriuose konkurentų modeliuose. Galinės sėdynės dalijasi proporcija 40/20/40 ir nulenkiamos visiškai lygiai, todėl nebus problemų vežant nestandartinius daiktus.

Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis

Naudoto Evoque kaina svyruoja priklausomai nuo metų, variklio ir komplektacijos: 2019–2020 m. D150 modelių kainos prasideda nuo 17 550 eurų, benzininiai tos pačios kartos variantai – nuo 21 060 eurų. Įkraunamo hibrido P300e reikia ieškoti nuo maždaug 23 400 eurų. 2021 m. automobiliai įvertinti 21 060–29 250 eurų, 2022 m. – 24 570–33 930 eurų, o naujausi – nuo 40 950 eurų.

Lietuvoje už šį automobilį taikomas metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo variklio kuro tipo, CO₂ emisijų bei pirmos registracijos metų. Hibridiniams ir elektromobiliams numatytos lengvatos. Tvarkyti šį modelį oficialiuose servisuose kainuoja brangiau nei kai kurių konkurentų, todėl verta pagalvoti apie patikimą nepriklausomą Land Rover servisą.

Degalų sąnaudos

Ekonomiškiausi yra dyzeliniai modeliai. Pradinio D150–D240 variklių rekomenduojamos sąnaudos – tarp 5,8 ir 6,4 l/100 km, o atnaujinti D165 pasiekia 5,3 l/100 km (priekiniais ratais varomame modelyje – 5,0 l/100 km), D200 – apie 5,4 l/100 km. Įkraunamas hibridas P300e turi itin žemą degalų sąnaudų rodiklį, ypač važiuojant trumpus atstumus elektriniu režimu – apie 2,0 l/100 km, naujesnis P270e – apie 1,5 l/100 km.

Benzininiai varikliai yra nepalyginamai energingesni, bet valgo daugiau degalų nei dyzeliai, net ir naudojant švelnaus hibrido technologiją. P160 priekiniais ratais varomo modelio gamyklinės sąnaudos siekia apie 6,6 l/100 km, o P200–P300 – 7,4–7,5 l/100 km.

Patikimumas

Verta paminėti, jog šio modelio savininkai kiek skeptiškai vertina patikimumą: dažniausiai įvardijami problematiški paskirstymo grandinės ir išmetimo dujų recirkuliacijos sistemos gedimai. Nors kai kurie servisai dirba nepriekaištingai, ne visi Land Rover atstovai pasižymi greitu aptarnavimu ar prieinamomis kainomis. Todėl nupirkus naudotą Evoque, rekomenduojama pasidomėti konkretaus egzemplioriaus istorija ir technine būkle.

Kokį Evoque pasirinkti?

D150 arba D180 dyzeliniai varikliai – racionalus pasirinkimas, jei ieškote optimalaus kainos ir ekonomiškumo santykio bei ruošiatės nemažai keliauti autostradomis. Norintiems dar mažesnių sąnaudų ir triukšmo, verta pagalvoti apie P300e įkraunamą hibridą, jei tik biudžetas leidžia.

Rekomenduojama rinktis S komplektacijos modelį – dėl patobulintos infotainment „Pro“ sistemos bei papildomų komforto elementų. Aukštesnės komplektacijos pasižymi didesniais ratlankiais, kurie gali šiek tiek pabloginti važiavimo komfortą kasdienybėje.

Pagrindiniai konkurentai

  • Audi Q3 – komfortiškai važiuojantis, kokybiškai įrengtas, pilnas technologijų, tačiau važiavimo savybės gali būti kiek grubesnės.
  • Audi Q5 – talpesnis, labai išpuoselėtas salonas, premijinė kokybė ir patikimumas.
  • BMW X1 – erdvus, praktiškas, itin aukštos kokybės apdailos interjeras, puikus valdymas, bet gali būti kietokas ir triukšmingas važiuojant prastesniais keliais.
  • Porsche Macan – smagus vairuoti, išskirtinė automatika ir variklis, trūksta vietos gale, o benzininiai modeliai ypač brangūs eksploatuoti.
  • Volvo XC40 – vienas geriausių šeimai skirtų SUV: stilingas, praktiškas, patikimas ir jaukumą suteikiantis interjeras.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *