Range Rover Evoque (2011–2019) apžvalga

Range Rover Evoque (2011–2019) apžvalga

Land Rover Range Rover Evoque 4×4 tapo vienu iš geidžiamiausių naudotų visureigių Lietuvos rinkoje. Šis automobilis atkreipia dėmesį ne tik moderniu dizainu, bet ir patraukliu kainos bei kokybės santykiu. Nors prieš keletą metų naujas Evoque kainavo gerokai brangiau, šiandien rinkoje galima rasti pirmosios kartos modelių už trečdalį naujojo kainos – tai suteikia puikią galimybę įsigyti žinomo prekinio ženklo automobilį su gausia įranga už prieinamą sumą.

Stilius ir praktiškumas

Evoque dizainas – pagrindinis jo traukos taškas. Rafinuotos kėbulo linijos, aukšta sėdėjimo pozicija ir kokybiškos medžiagos salone kuria prestižo pojūtį. Priekinių sėdynių keleiviai įvertins puikų matomumą ir patogią vairuotojo vietą, tačiau galiniai keleiviai gali pasijausti šiek tiek ankštai – ypač aukštesni žmonės, kuriems gali trūkti vietos galvai ir kojoms. Penkių durų versija šiek tiek erdvesnė, tačiau tiek trijų, tiek penkių durų modeliuose bagažinė nėra pačios didžiausios ir turi siauresnį atidarymą nei kai kurie konkurentai.

Trijų durų Evoque siūlo dar mažiau praktiškumo kasdienybėje, todėl šią versiją verta rinktis tik retai vežant keleivius gale.

Salono įranga ir komfortas

Viduje Evoque gali nustebinti deriniu tarp prabangos ir praktiškumo – prietaisų skydelyje naudojamos medžiagos atrodo prabangiai, bet yra patvarios. Pagrindinės įrangos sąrašas priklauso nuo komplektacijos, tačiau net baziniuose variantuose dažnai rasite klimato kontrolę, šildomas priekines sėdynes, galinių parkavimo jutiklius ir kruizo kontrolę. Aukštesnės komplektacijos modeliai papildomai siūlo didesnius lietus ratus, oda aptrauktas sėdynes, navigaciją, panoraminį stogą ar išmaniąsias saugos sistemas.

Varikliai ir dinamika

Evoque varikliai orientuoti ne į sportiškumą, o į patikimą ir tolygią trauką. Iki 2015 m. dažniausiai montuoti 2.2 l dyzeliniai varikliai (eD4, TD4, SD4), po modernizacijos – efektyvesni 2.0 l dyzeliai su skirtingais galingumais. Bazinėse versijose galima rasti priekinius varančiuosius ratus, tačiau daugelis modelių turi visų ratų pavarą, kas užtikrina geresnį pravažumą ir stabilumą sudėtingomis sąlygomis.

Dyzeliniai varikliai pasižymi ekonomiškumu: su 2.0 l eD4 dyzeliniu varikliu galima pasiekti vidutines 4,3 l/100 km sąnaudas, o ankstesnių metų 2.2 l versijos – apie 5 l/100 km. Galingesnis 2.0 TD4 180 AG variklis sunaudoja apie 4,5 l/100 km, o 2.2 SD4 – apie 6,5 l/100 km. Vienintelis benzininis 2.0 l Si4 variklis yra ženklesnis degalų mėgėjas – iki patobulinimų vidutinės sąnaudos siekė 8,7 l/100 km, po atnaujinimo – 7,8 l/100 km.

Važiuoklės savybės ir dinamika

Evoque vairavimas tinka tiems, kam rūpi ne tik išorės ar vidaus išvaizda, bet ir elgesys kelyje. Sparčiai reaguojantis vairas leidžia manevruoti mieste, o aukšta vairuotojo pozicija pagerina matomumą. Visgi dideli lieti ratai (19 ar 20 colių) mažina važiavimo komfortą – rekomenduojama rinktis modelius su 18 colių ratais, jei norite minkštesnio ir tylesnio važiavimo.

Dideli šoniniai veidrodžiai gerina matomumą, tačiau važiuojant didesniais greičiais gali generuoti daugiau vėjo triukšmo.

Patikimumas

Nors Evoque pritraukia modernaus dizaino gerbėjus, kai kuriuos pirkėjus gali atbaidyti pasižyminti patikimumo problemomis. Dažniausiai pasitaiko mechaninių gedimų, pavyzdžiui, laiko grandinės ar išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistemos gedimai. Kai kurie savininkai mini ir ilgesnius remonto darbų laikus, bei didesnes išlaidas prižiūrint šį modelį.

Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis

Naudoto Evoque įsigijimo suma Lietuvos rinkoje prasideda nuo maždaug 8775 eurų už pirmosios kartos modelius su vidutinėmis ridomis ir pilna serviso istorija. Naujensni modeliai, ypač po atnaujinimo (nuo 2015 m.), kainuoja nuo 11 700 iki 16 380 eurų, priklausomai nuo būklės ir komplektacijos.

Automobilio išlaidos priklauso nuo pasirinkto variklio, pavarų dėžės bei komplektacijos. Draudimo kainos prasideda vidutinėje klasėje, o įprastinis techninis aptarnavimas gali kainuoti nuo 387 iki 515 eurų už periodinį vizitą priklausomai nuo atliktų darbų apimties. Taip pat reikia vertinti dalis ir remonto kaštus – jie gali būti aukštesni nei vidutinio SUV, ypač aukštesnės komplektacijos modeliuose.

Lietuvoje galiojantis taršos mokestis už šį modelį priklauso nuo variklio emisijos, kuro tipo bei pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai modeliai su mažesne CO₂ emisija dažniausiai priskiriami prie mažiau apmokestinamų kategorijų, tuo tarpu benzininiai ir galingesni modeliai su didesnėmis emisijomis gali papildomai kainuoti daugiau.

Rekomendacijos ir alternatyvos

Geriausias pasirinkimas tarp naudotų Evoque – modeliai su naujesniu, po 2015 metų patobulintu 2.0 l dyzeliniu varikliu TD4, ypač SE Tech komplektacijoje. Šios versijos pasižymi ne tik mažesnėmis eksploatacijos sąnaudomis, bet ir gausesne standartine saugumo įranga bei patraukliu kainos ir kokybės santykiu. Automatinė pavarų dėžė geriau dera prie šio visureigio įvaizdžio, tačiau ji gali būti lėtesnė reakscijose nei norintų sportiškesnio vairavimo entuziastai.

Nors prabangaus segmento konkurentų netrūksta, verta atkreipti dėmesį į tokias alternatyvas kaip Audi Q3 ar BMW X1, kurie žavi kokybiškais interjerais ir ekonomiškais varikliais. Tiesa, jų važiavimo savybės bei praktiškumas priklauso nuo konkretaus modelio. Jei prioritetas – sportiškesnis važiavimas, tarp naudotų variantų vyrauja ir tokie modeliai kaip Porsche Macan, tačiau jų kaina ir eksploatacijos išlaidos yra aukštesnės nei Evoque.

Verdiktas

Land Rover Range Rover Evoque išlieka vienu patraukliausių pasirinkimų, jei ieškote išskirtinio stiliaus, prestižo ir gausios įrangos. Tiesa, prieš perkant šį automobilį verta atidžiai įvertinti galimas priežiūros išlaidas bei techninę būklę, kad vėliau netektų susidurti su nemaloniais siurprizais. Ieškantiems modernaus, užtikrinto SUV kasdienai ir norintiems pabrėžti savo išskirtinumą – Evoque išlieka racionaliu pasirinkimu naudotų automobilių rinkoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *