Range Rover Velar – išskirtinis miesto visureigis, atsiradęs kaip nauja kryptis tarp kompaktiško Evoque ir didesnio Range Rover Sport modelio. Šis automobilis pasižymi elegancija, modernumu ir kasdienai pritaikytu komfortu, o naudotų pirkėjams siūlo patrauklias kainas.
Išskirtinės dizaino linijos ir premium klasės įranga
Velar iškart atpažįstamas dėl išraiškingo ir modernaus dizaino. Interjere vyrauja dvi lietimui jautrios ekranų sistemos, o fizinių mygtukų praktiškai neliko – visos pagrindinės funkcijos, įskaitant važiavimo režimus ir klimato kontrolę, valdomos rotaciniais valdikliais ir per ekranus. Savito stiliaus prietaisų skydelis (nuo SE lygio) – 12,3 colių dydžio, konfigūruojamas pagal poreikį. Nors valdymo sistema ne tokia intuityvi kaip kai kuriuose konkurentų modeliuose, išpildymu nepriekaištauta.
Priekinių sėdynių erdvė patogi net aukštiems vairuotojams – sėdėsite aukštai, matysite toli. Gale vietos galvai nepritrūks, tačiau labai aukštiems keleiviams kojoms vietos gali trūkti. Bagažinė pritaikyta kasdieniams poreikiams, sėdynių išdėstymas lankstus (40/20/40 padalijimas), bet segmento rekordų lenkia ne visada.
Varikliai ir vairavimo ypatumai
Velar komplektuojamas su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais motorais. Benzininiai variantai pasižymi 2,0 l keturių cilindrų (P250 247 AG, P300 296 AG), yra ir 3,0 l V6 (P380 375 AG) bei retas 5,0 l supercharged motoras (P550). Nuo vėlesnių metų buvo pasiūlyta ir hibridinių versijų (P400e).
Dyzeliniai modeliai – nuo 2,0 l keturių cilindrų (D180 178 AG, D240 237 AG) iki 3,0 l V6 (D300 296 AG). Mažesnės galios dyzeliai ryte gali veikti garsiai, tačiau įšilus tampa tylesni, o V6 pasižymi itin sklandžiu ir dinamišku veikimu. Nuo vėlesnių metų palikta tik atnaujinta D200 bei D300 pasiūla. Silpnesni dyzeliai pagreitėja iki 100 km/h per 8,9 s – tai tinkama tiek miestui, tiek užmiesčiui, tačiau norint daugiau dinamikos verta rinktis D300.
Važiuoklės pasirinkimai nulemia, kiek patogus bus važiavimas. Keturcilindriai modeliai su mažais (19 colių) ratais ir įprastomis spyruoklėmis važiuoja geriausiai, tačiau su didesniais ratais kelio nelygumai jausis labiau. V6 modeliams standartinė pneumatinė pakaba leidžia keisti važiavimo charakterį – nuo itin minkšto „Comfort“ režimo iki standesnio „Dynamic“.
Naudoto Velar kainos ir eksploatacija
Naudotas Range Rover Velar priklauso prie tų automobilių, kurių kaina kritusi iki prieinamo lygio. 2017 m. automobilio su dyzeliniu motoru ir apie 112 654 km rida galite ieškoti už maždaug 19 890 eurų. Benzininiai variantai kainuos apie 23 400 eurų, o už 29 250 eurų galima rasti 2021 m. ar naujesnį įkraunamą hibridą. 2022 m. modeliai kainuos nuo 35 100 eurų, o 2023 m. – nuo 44 460 eurų. Visiškai nauji 2024 m. Velar prasideda nuo 54 990 eurų.
Degalų sąnaudos
- D180 (dyzelinis): vidutinė degalų sąnauda nuo 5,4 l / 100 km (pagal ankstesnius bandymus) iki 6,7 l / 100 km pagal naujesnį WLTP režimą.
- D240: 5,8–6,9 l / 100 km.
- D300: 6,4–7,4 l / 100 km.
- Benzininiai P250: 7,6–9,2 l / 100 km, P300: 7,8–9,5 l / 100 km, P380: apie 9,4 l / 100 km.
Visureigis su dyzeliniu varikliu bus ekonomiškesnis, o hibridinis modelis leis dar labiau sumažinti išlaidas mieste. Benzininiai motorai taupumu neišsiskiria.
Taršos mokestis ir draudimas
Lietuvoje šis modelis aptarnaujamas kaip ir visi didesni miesto visureigiai – mokestis už taršą priklauso nuo CO₂ emisijos, naudojamo kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnis modelis ir ekonomiškesnis (ypač hibridinis variantas), tuo mokestis bus mažesnis. Civilinės atsakomybės ir KASKO draudimo įmokos – didesnės nei įprastiems automobiliams, ypač dėl brangios įrangos ir prabangių komplektacijų.
Techninė priežiūra
Serviso darbai Velar savininkams kainuoja brangiau nei paprastam automobiliui – 5 pagrindiniai aptarnavimai gali siekti 438–703 eurus, priklausomai nuo atliekamų darbų. Dažnas pardavėjas siūlo perimamą serviso planą – verta iškart pasidomėti, ar aptariamas egzempliorius turi galiojantį planą.
Praktiškumas ir alternatyvos
Nors Velar pasižymi puikiomis komforto ir dizaino savybėmis, šiame segmente yra daugiau vietos ir praktiškumo siūlančių modelių, pavyzdžiui, BMW X3, Audi Q8 ar BMW X6. Šie konkurentai gali pasiūlyti didesnę bagažinę, erdvesnį saloną ar dar pažangesnes multimedijos sistemas. Jei svarbiausia – prabanga bei stilius, Velar yra vienas iš įdomiausių pasirinkimų, tačiau norint išskirtinio universalumo verta apžvelgti ir alternatyvas.
Patikimumas
Naudoto Velar patikimumas dažnai kelia klausimų. Savininkai mini pasikartojančias gedimus, ilgai trunkančius vizitus servisuose, kai kuriuos nepašalintus trūkumus ar sudėtingus garantinius darbus. Tai aktuali sritis svarstantiems ilgalaikį naudojimą – būtinai įvertinkite automobilio istoriją ir garantinio bei serviso plano buvimą.
Kurį Velar rinktis?
Vertinant kasdienės eksploatacijos poreikius, rekomenduotina rinktis 3.0 D300 dyzelinį modelį ir S komplektacijos lygį – jis siūlo optimumą tarp įrangos (ostra garsinė sistema, odinės sėdynės, galinio vaizdo kamera, elektrinis bagažinės dangtis) ir kainos. Be to, šis modelis komplektuojamas su mažesniais ratais, todėl važiuoja patogiau.
Ieškantiems kompromiso tarp dizaino, komforto ir ekonomiškumo, Range Rover Velar tebėra vienas patraukliausių pasirinkimų tarp premium segmento naudotų SUV. Visgi prieš perkant verta atidžiai įvertinti būklę, techninę istoriją bei alternatyvas.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.