Land Rover Discovery – vienas žinomiausių visureigių, gebantis patenkinti ir didelių šeimų, ir tikro bekelės entuziasto poreikius. Nuo pat 1989-ųjų modelio debiuto, Discovery išsiskyrė erdvia septynvietė salone, ištverme sunkiomis sąlygomis bei universalumu – savybėmis, kurias vėliau imituoti bandė ir tokie SUV kaip Audi Q7 ar Volvo XC90.
Modelio kaita ir esminiai bruožai
Penktosios kartos Discovery (nuo 2017 m.) septynvietė sėdynių konfigūracija tapo standartine. Tai viena iš daugelio savybių, kurias Land Rover laikui bėgant patobulino, siekdama atsispirti konkurentų spaudimui.
Salone patogu tiek vairuotojui, tiek visiems keleiviams – net patiems galiniams. Sulanksčius trečią sėdynių eilę, bagažinė tampa įspūdingai talpi, o viduje vyrauja kokybiškos medžiagos ir prabangos įspūdis, išlaikytas netgi paprastesnėse komplektacijose.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Išskirtinis komfortas
- Erdu ir praktiška erdvė septyniems žmonėms
- Aukštos klasės interjeras
- Prasta patikimumo reputacija
- Didelės įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos
- Gana didelės degalų sąnaudos
Variklių pasiūla
Penktosios kartos Discovery gamintojas siūlė kelis variantus: du dyzelinius 2.0 l (SD4, 237 AG; TD4, 254 AG) bei du benzinius – 2.0 l turbo (296 AG, Si4) ir 3.0 l V6 (335 AG). Po 2020 m. modelio atnaujinimo gama praplėsta: atsirado benzininiai P300 (2.0 l) ir P360 (3.0 l), dyzeliniai – D250, D300 ir D350 (visi 3.0 l).
Komplektacijos ir įranga
Discovery galima rinktis su keturiomis apdailos versijomis. Bazinis S turi kondicionierių, lietus ratlankius, 10 colių liečiamą ekraną. SE prideda odines elektrines (priekyje šildomas) sėdynes, navigaciją, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, automatinį apšvietimą bei valytuvus. HSE lygmenyje rasite stiklinį panoraminį stogą, šildomas antros eilės sėdynes ir beraktę prieigą. HSE Luxury siūlo elektrinį stoglangį, vėdinamas ir šildomas sėdynes bei keturių zonų klimato kontrolę.
Važiavimo ypatumai
Discovery kelionės įspūdį apibūdina komforto jausmas: aukšta sėdėsena ir platus matomumo laukas leidžia pajusti užtikrintumą, oro pakaba maloniai sugeria nelygumus, o varikliai dirba sklandžiai. Nors posūkiuose automobilis akivaizdžiai linkęs siūbuoti, o vairas galėtų būti spartesnis, sukibimas išlaikomas net ir spartesniu tempu. Visgi Discovery širdis – komfortas, o ne sportiškumas.
Patikimumas ir eksploatacijos ypatumai
Didžiausias Discovery minusas – abejotinas patikimumas. Ypač dyzeliniai varikliai pasižymi dažnomis problemomis su variklio ir išmetamųjų dujų sistemos įspėjimo lemputėmis, elektronika, įskaitant multimediją ir beraktę prieigą. Remonto darbai dažnai užtrunka ilgiau nei tikėtasi, dalys brangios bei sunkiai prieinamos, todėl automobilio priežiūros kaštai yra didesni nei daugumos konkurentų.
Draudimo grupės aukštos, o serviso paslaugų kainos neretai lenkia net prabangių konkurentų lygius. Ilgainiui verta ieškoti patikimų nepriklausomų specialistų.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Discovery degalų apetitas yra vienas didžiausių klasėje. Pavyzdžiui, D250 versija oficialiai vidutiniškai sunaudoja apie 8,3 l/100 km, D300 – apie 8,4 l/100 km, o P360 benzininio variklio sąnaudos siekia 10,7 l/100 km. Realus kuro suvartojimas dažnai viršija gamintojo duomenis, ypač mieste ar važiuojant intensyviau.
Lietuvoje Discovery priklauso aukščiausiam taršos mokesčio tarifui – jis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, variklio degalų tipą ir pirmosios registracijos metus. Kadangi visi varikliai pasižymi nemaža tarša, metiniai mokesčiai už Discovery bus gerokai didesni nei ekonomiškesnių analogų.
Rinkos kaina naudotiems modeliams
Priklausomai nuo pasirinktų metų, variklio ir komplektacijos, Discovery kaina naudotų automobilių rinkoje svyruoja:
- 2017 m. 2.0 SD4 modeliai – nuo 19 890 eurų
- 2017 m. 3.0 l modeliai – nuo 23 400 eurų
- 2018–2019 m. – apie 23 400–35 100 eurų
- 2020–2021 m. bei galingesnės arba prabangesnės versijos – 46 800 eurų ir daugiau
- Naujausi (2022–2023 m.) – nuo 58 500 eurų
Rinkoje paplitę SE ir HSE modeliai – jie siūlo geriausią kainos ir komforto santykį. S versijos gana retos, o HSE Luxury dažniausiai per brangios. Benzininiai varikliai rekomenduojami tik tiem, kas per metus nuvažiuoja itin mažai. Populiariausias ir geriausiai Discovery tinka 3.0 l dyzelinis TD6 variklis.
Pagrindiniai konkurentai
Artimiausi Discovery konkurentai – Audi Q7 bei Volvo XC90. Q7 patikimesnis, ekonomiškesnis ir komfortiškesnis (ypač su oro pakaba), nors galinių sėdynių erdvė kiek kuklesnė. Volvo XC90 siūlo panašią prabangią atmosferą, tačiau pasižymi didesniu saugumu ir geresnėmis ekonominėmis savybėmis. Sportiškumo gerbėjams verta žvilgtelėti į Porsche Cayenne – penkiavietė konfigūracija, mažiau vietos, brangesnis, bet vairavimo malonumas lenkia visus konkurentus.
Apibendrinimas
Land Rover Discovery idealiai tinka tiems, kuriems reikia komfortiško ir erdvaus septynvietės SUV, pasiruošusio įveikti visus iššūkius kelyje ir bekele. Tačiau nusprendus įsigyti šį modelį, svarbu įvertinti tiek didesnes eksploatacijos sąnaudas, tiek didesnę riziką patirti netikėtų gedimų, ypač lyginant su pagrindiniais konkurentais.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.