Land Rover Discovery – tvirtas, masyvus visureigis, kuris išsiskiria tarp kitų savo klasės atstovų unikaliu charakteriu ir praktiškumu. Šio modelio trečioji ir ketvirtoji kartos išlaikė klasikinį, kampuotą siluetą ir ypatingą funkcionalumą, kuris vėlesniuose modeliuose tapo minkštesnis ir labiau orientuotas į komfortą. Į Discovery automobilį telpa visa šeima, o jis išlieka patikimu keliauninku ne tik asfaltuotose, bet ir sunkiai įveikiamose vietovėse. Tiems, kas ieško tikro universalaus visureigio, Discovery siūlo solidų pasirinkimą – tai automobilis, kuris niekada nepritrūksta tvirtumo ir ištvermės.
Bendra apžvalga
Tai automobilis tiems, kurie nori visko: prabangaus ir komfortiško viduje, patikimo ilgose kelionėse, bet kartu galinčio įveikti sudėtingus bekelės maršrutus. Dėl erdvumo Discovery tinka šeimoms – net septyni suaugusieji čia jausis patogiai. Universalumas ir išskirtinis pravažumas – pagrindiniai šio visureigio pranašumai, kurie užtikrina, kad tiek mieste, tiek užmiestyje Discovery išliks patogus ir funkcionalus.
Pagrindiniai privalumai
- Labai komfortiškas važiavimas
- Daug vietos septyniems keleiviams
- Puikios visureigio savybės
- Daugelis komplektacijų turi gausią standartinę įrangą
Ką verta žinoti prieš perkant
- Aukštos degalų sąnaudos (7,8–12,7 l/100 km priklausomai nuo variklio)
- 2,7 l dyzelinis variklis ilgose kelionėse gali pasirodyti per silpnas
- Didelis kėbulas reiškia, kad automobilis posūkiuose jaučiasi vangiai
Varikliai ir važiavimo ypatumai
Iš pradžių Discovery trečioji karta buvo siūloma su 2,7 l V6 dyzelinu arba 4,4 l V8 benzininiu varikliu. 3,0 l dyzelis, kuris debiutavo vėliau, pasiūlė daugiau galios ir paspartino reakciją į akseleratoriaus paspaudimą, todėl tapo dažniausiai pasirenkamu modeliu. V8 variklis suteikė dar daugiau sklandumo bei dinamikos, tačiau atsiliepė dar didesnėmis degalų sąnaudomis.
Automobilis sveria beveik 3 tonas, tačiau Discovery pakaba užtikrina gerą stabilumą važiuojant tiek keliu, tiek bekelėje. Visos versijos turi nuolatinę keturių varančiųjų ratų sistemą, o naudojamos elektroninės pagalbos užtikrina paprastą ir patogų pravažumą net sudėtingomis sąlygomis.
Salonas ir komfortas
Salone Discovery išsiskiria sumania vidaus architektūra: tvirtos plastiko detalės dera su prabangiais, patvariais paviršiais. Vairuotojo vieta – aukšta ir gerai matoma, siūlanti gerą matomumą. Gali tilpti net septyni suaugusieji, nors pigesnėse versijose būdavo tik penkios sėdimos vietos. Automobilio centrinė konsolė ir borto kompiuterio mygtukai kiek archaiški ir sudėtingi, tačiau vėlesnės ketvirtos kartos modeliuose atsiradęs liečiamasis ekranas pasižymi kur kas patogesniu valdymu ir geresne grafika.
Išlaidos ir eksploatacija
Kiek kainuoja naudotas Land Rover Discovery?
Ankstyvieji, su didele rida 2,7 l dyzeliniai modeliai gali kainuoti nuo 4 680 eurų. Už patikimesnį modelį, gero stovio, verta planuoti bent 9 360 eurų biudžetą. Daug naudotų Discovery 3,0 l dyzelio variantų kainuoja apie 14 040 eurų. O neseniai pagamintas 2016 metų ketvirtos kartos Discovery su vidutine metine rida ir HSE komplektacija kainuos daugiau nei 35 100 eurų. Labai svarbu atidžiai rinktis tiek patį automobilį, tiek pardavėją ir reikalauti pilnos serviso istorijos.
Kiek kainuoja Discovery išlaikymas?
Didelis svoris ir galingi varikliai lemia reikšmingas kuro sąnaudas: ekonomiškiausi dyzeliniai Discovery realiomis sąlygomis sunaudos apie 7,8–8,4 l/100 km važiuojant ramiai, o galingas V8 dyzelis ar benzinas – net 11,8–12,7 l/100 km.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmos registracijos metų, todėl Discovery dažnai teks mokėti didesnę sumą. Pridėjus brangias serviso paslaugas (lyginant su konkurentais, tokių kaip BMW X5 ar Mercedes M-klasė) bendros išlaikymo išlaidos tampa didelės, tačiau draudimo kaštai, priklausomai nuo versijos, gali būti mažesni nei analogiškų vokiškų SUV modelių.
Kurią Land Rover Discovery versiją rinktis?
Pirminiuose trečios kartos modeliuose rinktis buvo galima tarp 2,7 l V6 dyzelio ir 4,4 l V8 benzininio variklio, tačiau dauguma pirkėjų renkasi dyzelinę versiją dėl ekonomiškumo. Tiesa, ji kiek trūksta galios, ypač pilnai pakrautam automobiliui.
2009 m. rinkoje pasirodžiusi Discovery ketvirtoji karta buvo pasiūlyta su atnaujinta 3,0 l dyzelio versija – jai būdingas didesnis sukimo momentas ir bendrai geresnė dinamika kasdienėse situacijose.
Bazinė S versija buvo skurdi įranga, o SE pakopa pasižymi odinėmis sėdynėmis, tuo tarpu HSE – gausi elektroninių pagalbų ir papildomų priedų. Mūsų rekomendacija – ieškokite 3,0 l TDV6 HSE komplektacijos modelio.
Alternatyvos Discovery
Tarp pagrindinių konkurentų naudotų visureigių rinkoje verta paminėti Volvo XC90, kuris taip pat siūlo septynias vietas ir komfortišką ilgų distancijų važiavimą, tačiau jam trūksta Discovery pravažumo, o vidaus apdaila atrodo pasenusi. BMW X5 išsiskiria tiksliu vairavimu ir prabangesniu salonu, tačiau tik nuo antros kartos buvo galima įsigyti septynvietį variantą, o galinės sėdynės – gana ankštos. Lexus RX patrauklus savo patikimumu ir komfortu, nors vairavimo pojūčiai ne tokie įtraukiantys, tačiau hibridinė versija itin ekonomiška ir gerai įrengta.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.