Land Rover Discovery Sport yra viena populiariausių šeimyninių visureigių alternatyvų ieškantiems septynvietės talpos, bet nenorintiems rinktis nepatogaus didžiulio automobilio. Modelis pristatytas 2014-aisiais, pakeitė ankstesnį Freelander ir dalinasi nemažai techninių sprendimų su pirmos kartos Range Rover Evoque. Discovery Sport pasižymi kompaktišku kėbulu, todėl jį nesunku statyti mieste, o kartu išlaikomas miesto visureigiui svarbus pravažumas.
Pagrindinės savybės
Land Rover Discovery Sport orientuotas į balansą tarp pravažumo, šeimyninio praktiškumo ir komforto. Į vidų galimi papildomi dviejų vietų trečios eilės sėdynių komplektai, tačiau šios vietos skirtos daugiau vaikams – suaugusiems ilgoms kelionėms gali pritrūkti erdvės. Interjeras tvarkingas ir solidus, jame gausu kokybiškų medžiagų, o pagrindiniai valdikliai sumodeliuoti intuityviai. Visgi multimedijos sistema dažnai kritikuojama dėl sudėtingo valdymo.
Pliusus ir minusus
- Sklandus važiavimas, ypač magistralėse
- Stilingas ir kokybiškai įrengtas salonas
- Didelis variklių pasirinkimas
- Patikimumo problemos ir dažnai pasitaikančios brangios gedimų taisymo procedūros
- Gana paini variklių ir komplektacijų gama
- Ribota trečios eilės vieta suaugusiems
Modelio atnaujinimai ir evoliucija
2019 metais Discovery Sport buvo iš esmės atnaujintas – pagerėjo interjeras, multimedija, įdiegtos švelniosios hibridinės technologijos. Dar vienas atsinaujinimas įvyko 2023-iaisiais, kuomet patobulintas salonas, atnaujinta multimedija ir šiek tiek pakoreguota išorė. Be to, sumažintas variklių bei komplektacijų pasirinkimas, kad pirkėjams būtų lengviau apsispręsti.
Variklių pasirinkimas
Iš pradžių Discovery Sport gamintas tik su dyzeliniais varikliais (2,2 l, 187 AG). 2015 metais pasiūlyti naujesni 2,0 l dyzeliniai ir benzininiai varikliai: 148 AG eD4, 178 AG TD4, 237 AG SD4. Kai sumažėjo susidomėjimas dyzeliais, 2018 m. papildyta ir dviem benzininiais (237 AG ir 287 AG).
Po 2019 m. atnaujinimo dauguma variklių tapo švelniaisiais hibridais. Buvo trys 2,0 l benzininiai (P200, P250, P290) ir trys 2,0 l dyzeliniai (D150, D180, D240). 2020-aisiais šie varikliai patikslinti: atsirado D165 (163 AG), D200 (204 AG), o gama papildyta galingu P300e plug-in hibridu (305 AG), kuris gali nuvažiuoti apie 58 km vien elektra.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinė versija turi svarbius priedus: kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius, DAB radiją. SE papildomai siūlo šildomas priekines sėdynes, šildomą priekinį stiklą, dviejų zonų klimato kontrolę. SE Technology prideda navigaciją, priekinius parkavimo jutiklius, elektrinę bagažinės dangtį. HSE komplektacija papildyta odiniu salonu, panoraminiu stoglangiu, galinio vaizdo kamera, garso sistemą ir berakte užvedimo sistema.
Aukščiausios versijos HSE Black siūlo išraiškingus juodus akcentus, HSE Luxury – šildomas/vėsinamas priekines sėdynes, šildomą vairą, kondicionavimą paskutinei eilei. HSE Dynamic Luxury pasižymi dar sportiškesne apdaila ir gausiausia įranga.
Vėlesniuose modeliuose išskirtos paprastos ir sportiškos R-Dynamic linijos.
Valdymas ir važiavimo savybės
Automobilis itin komfortiškai važiuoja greitkeliu, bet didesni ratai (virš 18 colių) palieka jautrumą duobėms ir plėtimosi siūlėms mieste. Standartinė važiuoklė užtikrina malonų minkštumą, tačiau posūkiuose pastebima kėbulo lingavimas, todėl Discovery Sport labiau tiks ramesniems vairuotojams – aštresnių vairavimo pojūčių čia nerasite.
Populiariausi 148 AG ir 178 AG dyzeliai nėra labai dinamiški, tačiau Discovery Sport visada išlieka stabilus ir užtikrintas dėl gero sukibimo ir aiškaus vairo. Norint daugiau dinamikos galima rinktis galingesnius variklius, tačiau jie pasižymi didesnėmis kuro sąnaudomis.
Taip pat verta apsvarstyti devyniaaukštę automatinę pavarų dėžę – ji puikiai tinka ramesniam važiavimui bei palengvina tolimesnį automobilio pardavimą.
Salonas ir praktiškumas
Viduje Discovery Sport stebina aukšta surinkimo kokybe ir patogiai išdėliotais valdikliais. Priekinių ir vidurinių sėdynių erdvė įspūdinga, tačiau papildomos trečios eilės vietos tiks tik vaikams – kitos tokio dydžio alternatyvos (pvz., Skoda Kodiaq ar Peugeot 5008) siūlo daugiau vietos gale.
Bagažinė talpi ypač nulenkus paskutines sėdynes, o salone išlaikomas praktiškumas. Visgi verta paminėti, kad trečios eilės sėdynės Discovery Sport nėra standartinės – reiktų ieškoti modelio, kuris jau turi šią opciją.
Išlaikymo kaštai
Kainos ir pasirinkimas
Lietuvoje naudotų Discovery Sport kainos prasideda apytikriai nuo 9 945 eurų už didesnę ridą turintį automobilį. Už 10 530–14 040 eurų galima rasti gerai prižiūrėtus 2016–2017 m. automobilius su vidutine metine rida. 2018 m. modeliai parduodami už 21 060–23 400 eurų. Už 23 400–25 740 eurų įsigysite 2019 m. mašiną su mažesne rida, apie 29 250 eurų reikia naujesniam, po atnaujinimo pasirodžiusiam, 2020 m. modeliui. 2021-ųjų Discovery Sport kainuoja 29 250–32 760 eurų, o 2022–2023 m. – apie 35 100 eurų. Naujausi, 2024 metų automobiliai kainuos nuo 41 010 eurų.
Eksploatacinės sąnaudos
Beveik visi Discovery Sport modeliai turi visų ratų pavarą, todėl jų degalų sąnaudos dažnai didesnės nei konkuruojančių SUV.
- 2,2 l dyzelinis variklis vartoja apie 6,3 l/100 km.
- Ekonomiškiausias 2,0 l eD4 dyzelis (priekiniais varomais ratais) – maždaug 5,7 l/100 km.
- 2,0 l TD4 (AWD) – apie 6,5 l/100 km.
- 178 AG TD4 – apie 6,6 l/100 km.
- 237 AG SD4 – 7,2 l/100 km.
- Benzininiai 237 AG ir 287 AG varikliai – 8,1 ir 8,8 l/100 km.
- Šiuolaikinės bandymų metodikos (WLTP) duomenimis: P200 benzininiam – 7,8 l/100 km, D150 2WD dyzeliniam – 5,9 l/100 km, D180 – 7,1 l/100 km, D240 – 7,3 l/100 km, D165/D200 – apie 6,8 l/100 km.
- P300e plug-in hibridas vien elektra nuvažiuoja iki 58 km, mišriomis sąlygomis – apie 1,7 l/100 km, jeigu baterija pilnai įkrauta ir dažnai įkraunama.
CO₂ emisijos prasideda nuo 123 g/km (ekonomiškiausios versijos) iki 190 g/km (galingiausio benzininio). Lietuvoje galioja taršos mokestis pagal šiuos parametrus, atsižvelgiant į kuro tipą ir pirmos registracijos metus – kuo didesnė tarša, tuo didesnis metinis mokestis.
Aptarnavimas ir remontas Discovery Sport – nėra pigus, ypač gamintojų servisuose. Taupant ilgalaikes išlaidas, verta pasidomėti nepriklausomais serviso specialistais, kurie dažnai siūlo patrauklesnes kainas.
Patikimumas
Discovery Sport turi nevienareikšmę reputaciją dėl patikimumo. Dažniausiai skundžiamasi užsidegančiomis įspėjamosiomis lemputėmis, elektronikos gedimais, multimedijos trikdžiais, dėl ko tenka dažnai lankytis servise. Dalių tiekimas bei remonto eiliškumas kartais sukelia nepatogumų.
Nemažai savininkų teigiamai vertina aptarnavimo specialistų paslaugas ir kai kuriais atvejais siūlomas garantijos pratęsimo galimybes, tačiau iš esmės patikimumo vertinimas išlieka svyruojantis.
Ką rinktis?
Geriausios komplektacijos ir varikliai
Renkantis Discovery Sport, kainos ir įrangos santykiu verta atkreipti dėmesį į HSE versiją. Ji turi visą reikalingą įrangą – nuo odos salono iki panoraminio stoglangio, geros garso sistemos ir funkcionalios galinio vaizdo kameros.
Iš variklių racionaliausia rinktis 178 AG dyzelinį TD4 – ekonomiškas ir pakankamai galingas kasdienai. 237 AG dyzelis itin dinamiškas, tačiau reikalauja daugiau kuro, o silpnesnis 148 AG dyzelis gali pasirodyti vangus.
Mūsų nuomone, optimalus pasirinkimas – Discovery Sport HSE TD4 180 4WD.
Alternatyvos
Ieškantiems praktiškumo ir septynių vietų, verta apsvarstyti Peugeot 5008 – nors prekinis ženklas šiek tiek žemesnis, interjeras stilingas, daugiau vietos gale ir bagažinėje, kaina dažnai mažesnė. Tarp alternatyvų – Skoda Kodiaq arba ilgą garantiją siūlantis Kia Sorento.
Jeigu nereikia papildomos sėdynių eilės – patraukliausi pasirinkimai yra BMW X3 (dinamiškam vairavimui), arba Audi Q5 (ieškantiems prabangos ir solidumo viduje).
Land Rover Discovery Sport išlieka vertingu pasirinkimu tiems, kas nori tikro visureigio charakterio, kokybiškos salono apdailos ir papildomos septynių vietų galimybės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.