Land Rover Freelander (2006–2014 m.) apžvalga

Land Rover Freelander (2006–2014 m.) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Antros kartos Land Rover Freelander tapo gerokai solidesniu pasirinkimu tarp kompaktiškų visureigių, lyginant su originaliu modeliu. Patraukliai atrodantis tiek iš išorės, tiek viduje, jis pagaliau galėjo rimtai konkuruoti su tokiomis prestižinėmis markėmis kaip BMW X3 ar Audi Q5. Šis modelis gerokai išaugo – ne tik prestižu, bet ir technologijomis.

Bendra apžvalga

Išvaizdūs dizaino sprendimai ir palyginti nedidelės kainos leidžia naudotą Freelander įsigyti daugeliui pirkėjų. Vidutinės komplektacijos automobiliai pasižymi komfortiška važiuokle ir geru pravažumu užmiestyje ar sudėtingesnėse kelio sąlygose. Dažniausiai sutinkamos komplektacijos – S, GS, SE, XS bei prabangesnis HSE. Paprastesni S variantai yra labai baziniai, tuo tarpu GS modeliai jau gali pasiūlyti kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius bei rūko žibintus. SE turi šildomas sėdynes, XS pasižymi daline odine apdaila, elektra valdomomis sėdynėmis ir priekiniais parkavimo jutikliais. HSE versijoje rasite visos odos sėdynes ir navigaciją.

Įdomu, kad būtent šios kartos Freelander pirmą kartą buvo gaminamas ir su priekinių varančiųjų ratų pavara – toks variantas atsirado nuo 2008 m., pasižymi mažesniu degalų sunaudojimu, bet sudėtingomis sąlygomis taip pat yra pakankamai efektyvus dėl didesnio svorio virš varančiųjų ratų.

Didžioji dalis naudotų Freelander vis dėlto turi keturių varančiųjų ratų pavarą su sumania „Terrain Response“ sistema (išskyrus bazinius S). Tinkamai parinkus padangas, šis automobilis miško keliuose gebės daugiau nei daugelis konkurentų.

Važiavimo pojūtis

Nors posūkiuose automobilis kiek linkęs įsiūbuoti kėbulą, geras sukibimas ir minkšta pakaba užtikrina komfortišką kelionę tiek mieste, tiek ilgose trasose. Didėjant greičiui gali pasigirsti vėjo ūžesys, tačiau bendrai važiuojant keleiviams jaučiamas didelis komfortas.

Salono apdaila, palyginus su to meto Audi ar BMW, galbūt atrodo paprastesnė, tačiau ji ženkliai kokybiškesnė už pirmosios kartos Freelanders sėdynes. Priekyje daug vietos galvai ir kojoms, aukšta sėdėjimo pozicija užtikrina puikų matomumą į priekį. Galinė sėdynių eilė ne tokia patogi suaugusiems dėl ribotos erdvės kojoms, o bagažinė galėtų būti talpesnė.

Varikliai ir techninės savybės

Populiariausias pasirinkimas – 2,2 litro TD4 dyzelinis variklis su 157 AG, garantuojantis padorų dinamiškumą. Galingesnis SD4 variantas turi 190 AG ir derinamas su šešių bėgių automatine pavarų dėže. Kurį laiką buvo galima įsigyti ir 3,2 litro benzininį variklį (231 AG), tačiau degalų sąnaudos čia išties didelės. Ekonomiškiausia – priekinių varančiųjų ratų eD4 versija su variklio „start-stop“ sistema, tačiau šios versijos rinkoje pasitaiko retai.

Degalų sąnaudos

  • eD4 priekinių varančių ratų versija – apie 6,0 litro/100 km (47,2 mpg).
  • 2,2 litro dyzelis su 4×4 (ankstyvieji) – apie 7,5 litro/100 km (37,7 mpg).
  • Patobulinti TD4-e su „stop-start“ – apie 6,8 litro/100 km (41,3 mpg).
  • 3,2 litro benzininis variklis – net iki 11,2 litro/100 km (25,2 mpg).

CO₂ emisijos bei taršos mokesčiai

Lietuvoje naudotam Freelander taršos mokestis priklausys nuo CO₂ emisijų, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Mažiausią taršą (158 g/km CO₂) demonstruoja priekinių varančiųjų ratų modelis, 2,2 litro dyzelinis 4×4 – 194 g/km, vėlesni TD4-e sumažėjo iki 179 g/km. 3,2 litro benzininio variklio CO₂ siekia net 265 g/km, tad tokio automobilio taršos mokestis bus reikšmingai didesnis.

Išlaikymo kaštai

Antrosios kartos Freelander kainos rinkoje prasideda nuo maždaug 2925 € (už senesnius, didesnę ridą turinčius automobilius). Tvarkingas, prižiūrėtas 2009 metų modelis su vidutine rida dažniausiai kainuoja 5850–8190 €. Vėliausių (2014 metų) automobilių kainos prasideda nuo 12 870 €, o beveik nauji su minimalia rida – nuo 19 890 €.

Standartinės priežiūros kaštai, lyginant su kitais premium segmento visureigiais, nėra dideli. Vis dėlto verta žinoti apie didžiausią – 10 metų aptarnavimą, kada keičiamas paskirstymo diržas ir visi pagrindiniai skysčiai. Tokia procedūra gali kainuoti daugiau nei 1170 €.

Kokį Freelander rinktis?

Optimalus pasirinkimas – 2,2 litro TD4-e keturių varančių ratų su XS komplektacija. Tokiu atveju turėsite padorią įrangą už pagrįstą kainą ir protingą degalų sąnaudų bei pravažumo santykį. Ieškantiems dar didesnio efektyvumo, verta atkreipti dėmesį į priekinių varančių ratų eD4 versiją, nors šių modelių naudotų rinkoje yra nedaug. Benzininius 3,2 litro variantus dažniausiai verta praleisti dėl didelės taršos ir sąnaudų.

Alternatyvos

Freelander antros kartos modelio metais rinkoje sparčiai daugėjo konkurentų. Pavyzdžiui, Volvo XC60 siūlo erdvų ir kokybiškai įrengtą saloną, tačiau pravažumas bekelei mažesnis. Hyundai Santa Fe – patikimas, septynvietis visureigis su konkurencinga įranga ir kokybe, nors jam trūksta premium įvaizdžio. Audi Q5 ir BMW X3 ne tik taupesni, bet ir praktiškesni – su kokybiškesniu salonu bei itin šiuolaikiška multimedijos sistema.

Renkantis naudotą Land Rover Freelander svarbiausia įvertinti automobilio būklę, servisų istoriją ir techninę specifikaciją. Tinkamai prižiūrėtas šis visureigis gali tapti itin universaliu pagalbininku kasdienėms kelionėms ir išvykoms į gamtą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *