Pirmasis Land Rover Freelander pasirodė dar 1999 metais ir greitai užkariavo Lietuvos vairuotojų simpatijas. „Miestinis visureigis“ sąvoka tuomet buvo vos pradedama vartoti, o būtent šis modelis padėjo žmonėms suprasti, kad praktiškas automobilis nebūtinai turi būti tikras bekelės monstras. Dėl stilingos išvaizdos ir manevringumo, Freelander ilgai buvo vienu populiariausių SUV modelių Europoje ir išliko paklausus net ir nepaisant tam tikrų pastabų dėl patikimumo.
Privalumai ir silpnosios savybės
Šis modelis išsiskiria išvaizda, o vairuotojams žavi erdviu salonu, tinkamu net ilgesnėms kelionėms. Keturiais ratais varoma sistema leidžia drąsiai išvažiuoti į gamtą ar pravažiuoti prastesniais keliais. Trijų durų variantas džiugina ir galimybe nuimti stogo dalį ar išimti sumontuotas paneles, tad galima mėgautis ir pusiau atviru vairavimu.
Nepaisant visa to, yra ir niuansų – su amžiumi atėję naudoti Freelander tampa vis labiau išrankūs pasirenkant. Dalis vairuotojų pastebi, kad kai kurie egzemplioriai gali būti prastai surinkti ar turėti pasikartojančių patikimumo problemų. Lyginant su šiuolaikiniais SUV, jų kuras irgi nėra toks taupus. Gerai išlaikytų modelių skaičius pastebimai mažėja, tad renkantis verta investuoti laiko į paieškas.
Modelio atnaujinimai ir ypatybės
2003 metais Freelander buvo atnaujintas gana stipriai: atsinaujino žibintai, nauji kėbulo dažai, daugiau papildomos įrangos. Vėlesni modeliai lengvai atpažįstami iš modernesnių priekinės dalies formų ir spalvotų, ne dažytų, buferių.
Išlaikymo sąnaudos
Kokio Freelander verta ieškoti?
Didžiausia pasiūla – senesnių modelių, kurių kainos prasideda vos nuo 1 170 eurų dėl senumo ir galimų defektų. Geriausiai vertinami 2004–2005 metų automobiliai, bei prabangesnės komplektacijos dyzeliniai 2006 metų modeliai už maždaug 7 600 eurų. Pasiūla nemenka, tad verta ieškoti atidžiai ir nesutikti su kompromisais, jei ieškote patikimo egzemplioriaus.
Kuro sąnaudos ir priežiūra
Benzininiai 1,8 l ir 2,6 l V6 varikliai paprastai nesulaukia entuziazmo dėl didelių sąnaudų – V6 „suvalgo“ apie 12,8 l/100 km, o ir 1,8 l retai džiugina taupumu. Daug taupesni yra 2,0 l TD4 dyzeliniai agregatai – gamykliškai jiems deklaruojamas apie 7,8 l/100 km vidurkis, realiomis sąlygomis dažnai siekia 8–9 l/100 km.
Freelander buvo sukurtas dar prieš įsigalint CO2 emisijų pagrindo mokesčiams, tačiau dabar šio modelio išmetamo anglies dvideginio kiekis (pvz., TD4 – apie 205 g/km) Lietuvoje jau priskiriamas prie vidutinių ar aukštesnių, todėl už tokį automobilį taikomas atitinkamas taršos mokestis, priklausantis nuo kuro rūšies, galingumo ir registracijos metų.
Įprastų eksploatacinių dalių (oro filtrai, degalų filtrai, valytuvai) kainos nesikandžioja – jas įsigysite už kelis eurus. Serviso paslaugas teikia gausybė nepriklausomų servisų, tad priežiūra tikrai nebus brangi.
Ką verta rinktis?
Varikliai ir kėbulo pasirinkimas
Pats populiariausias pasirinkimas – 2,0 l TD4 dyzelinis variklis (108 AG), kuris žymiai patikimesnis ir tylesnis, nei benziniai alternatyvos. Būtent šio variklio verta ieškoti – tai vienas iš didžiausių Freelander privalumų.
Kėbulų buvo du – trijų ir penkerių durų. Nors abiejų talpa panaši, penkerių durų modelis laikomas praktiškesniu ir atsparesniu vandens prasisunkimui.
Komplektacija
Standartinės įrangos sąrašas senesniuose modeliuose atrodė solidžiai, bet dabar paprastesnės komplektacijos atrodo visai minimaliai – pvz., E versijose trūko net kondicionieriaus ir elektrinių veidrodėlių. Norintiems komforto verta ieškoti HSE komplektacijos modelių, siūlančių oro kondicionierių, daugiafunkcinį CD grotuvą, rūko žibintus ir odinius sėdynių apmušalus.
Retas 2,5 l šešių cilindrų benzininis modelis nesiūlomas kaip optimalus pasirinkimas – jis itin „ištroškęs“ ir patikimumu nepasižymi.
Vertinant visumą, tobuliausias naudotas Freelander – tai dyzelinis 2,0 TD4 penkerių durų HSE.
Kokie yra konkurentai?
Freelander nuolat teko lygintis su Honda CR-V, kuri pasižymėjo geresniu patikimumu ir praktiškumu. Tiesa, pirmosios CR-V kartos neturėjo dyzelinių variklių. Kiti rimti konkurentai – Nissan X-Trail ir Toyota RAV4, kurie taip pat siūlo aukštesnę patikimumo kartelę. Kelių mėgėjų vertinamas ir Suzuki Grand Vitara, kuris bekelėje gali prilygti Freelander, nors kasdieniam važiavimui yra kiek kuklesnis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.