Lexus NX visureigis yra puikus pasirinkimas ieškantiems patikimo, komfortiško ir ekonomiško naudoto šeimos automobilio. Šis modelis per pastaruosius metus stipriai patobulėjo, o antrosios kartos Lexus NX nustebina ne tik kokybe, bet ir geresniais techniniais sprendimais lyginant su pirmtaku.
Apžvalga
Lexus NX išsiskiria savo patikimumu – tai vienas iš tų naudotų SUV, kuriuos renkasi vertinantys ramesnę ir be didesnių rūpesčių eksploataciją. Hibridinė jėgainė užtikrina taupų kuro vartojimą, o važiuoklė sumaniai sugeria net ir prastesnės būklės kelių nelygumus. Tiesa, Lexus NX nėra pats sportiškiausias ar smagiausias vairuoti automobilis, o dyzelinės versijos pasirinkimo nerasite.
Salonas džiugina kokybiškomis ir patvariomis medžiagomis, puikiu surinkimu bei komfortu. Tačiau didesnių keleivių gale gali pritrūkti vietos, o informacinė sistema kartais pasirodo kiek sudėtinga naudoti.
- Patikimumas – viena ryškiausių savybių
- Labai komfortiška važiuoklė
- Solidus, erdvus, puikiai apdailintas salonas
- Modernūs hibridiniai varikliai
- Sunkesnis automatinės pavarų dėžės darbas
- Suderinimo su multimedija įpročiai reikalauja laiko
- Konkurentai kartais siūlo geresnis kainos pasiūlymus
Varikliai ir našumas
Lexus NX 350h komplektuojamas su 2,5 litro benzininiu varikliu ir elektriniu motoru. Kartu jie leis pasiekti 222 AG galią. Galingesnė, įkraunama hibridinė versija – NX 450h – išspaudžia net 305 AG. 350h su keturių varomų ratų sistema iki 100 km/h įsibėgėja per 7,7 sek., o priekiniais ratais varoma versija – per 8,7 sek.
Įkraunamas NX 450h leidžia įveikti apie 72 km vien tik elektra. Priklausomai nuo sąlygų, realiomis sąlygomis ši rida gali būti kiek mažesnė – apie 59 km miesto režime. Tai – daugiau nei kai kurie pagrindiniai konkurentai gali pasiūlyti, tačiau yra ir talpesnių akumuliatorių versijų.
Važiuoklė ir valdymas
Bazinės versijos su 18 colių ratlankiais pasižymi ypač minkštu, komfortišku važiavimu mieste ir užmiestyje. F-Sport ir Takumi komplektacijų modeliuose montuojami 20 colių ratai, tačiau net ir su jais NX išlieka minkštas net ir pravažiuojant duobėtą dangą.
Didėjant greičiui, ypač greitkelyje, vizginti per nelygumus gali būti dažniau jaučiama nei kai kuriuose konkurentuose, pavyzdžiui, Audi Q5. F-Sport versijoje sumontuota adaptyvi sportinė pakaba suteikia daugiau valdymo tikslumo ir leidžia dar tiksliau kontroliuoti automobilio kėbulą posūkiuose.
Bendros dinaminės savybės labiau skirtos ramiam ir užtikrintam važinėjimui – Lexus NX gerai laikosi posūkiuose, kėbulo svyravimai suvaldyti, tačiau sportiškumą ir aštrumą reiktų palikti konkurentams. Įkraunamas NX kiek sunkesnis, tad posūkiuose atrodo mažiau vikrus nei 350h versija, tačiau patogumo tai nesumažina.
Salonas ir praktiškumas
Priekinės sėdynės vienos geriausių tarp šeimyninių SUV: plačios, su gausiu reguliavimu ir puikia šonine atrama. Medžiagos pasirinktos laiko patikrintos, apdaila labai kokybiška, o kasdienių naudojimo testų automobilis nebijo – Lexus šiuo atžvilgiu išlaiko aukštą lygį.
Multimedijai priekaištų anksčiau nestigo, bet nauja sistema žymiai geresnė: valdyti ją intuityviau, visoms versijoms suteikiama Android Auto bei Apple CarPlay jungtis.
Nors NX dydis leis patogiai įsitaisyti priekyje, gale aukštesni pažins ribotą erdvę – daugiau vietos siūlo Volvo XC60 ar Mercedes-Benz GLC. Bagažinės talpa siekia 520 litrų ir atitinka klasės vidurkį – pakanka septyniems standartinio dydžio lagaminams įkrauti. Tai daugiau nei kai kurie varžovai, pavyzdžiui, Mercedes GLC, ir atitinka tokias alternatyvas kaip BMW X3 ar Audi Q5.
Komplektacijos ir įranga
Jau standartinė NX įranga gausi: net bazinėje 350h versijoje rasite 18 colių ratlankius, šildomas dirbtinės odos sėdynes priekyje. Premium Pack (350h ir pagrindinė 450h komplektacija) pridės beraktę užvedimo sistemą, tonuotus langus, belaidį telefono įkrovimą. Papildomai verta rinktis Lexus Link Pro, siūlantį dar didesnį ekraną ir integruotą navigaciją.
F-Sport siūlo dar daugiau – LED žibintus, ventiliuojamas sėdynes, galvos ekraną ar 20 colių lengvojo lydinio ratus. Takumi – prabangiausias modelis – pasižymi išskirtine vidaus apdaila, tačiau dėl aukštos kainos visada verta apsvarstyti ar privalumų užtenka.
Nuosavybės kaštai
Kiek kainuoja naudotas Lexus NX?
Lietuvoje naudoto Lexus NX kaina svyruoja priklausomai nuo metų, ridos ir komplektacijos. 2022 metų 350h su visais ratais dažnai kainuoja apie 29 250 eurų, o už naujesnį arba geresnės komplektacijos modelį teks sumokėti 35 100–37 440 eurų. Prabangiausios Takumi komplektacijos modeliai kainuoja nuo 37 440 eurų ir daugiau.
Eksploatacija ir sąnaudos
Lexus NX 350h gali pasigirti vidutinėmis 5,7 l/100 km sąnaudomis (priekinių varančiųjų ratų versija) arba 6,0 l/100 km (visų varančių). Įkraunama NX 450h versija teoriškai galėtų pasiekti 0,8 l/100 km, tačiau realybėje, jei dažnai važinėjama tik trumpais atstumais ir baterija nuolat įkrauta, kuro sąnaudos gali būti ypač mažos. Važiuojant ilgiau vien su benzininiu varikliu, tikėtina, kad teks tikėtis maždaug 6,7–7,0 l/100 km sąnaudų.
Bateriją maksimaliu 6,6 kW greičiu įkrausite per maždaug 2 valandas 45 minutes – greičiau nei daugelyje kitų šios klasės įkraunamų hibridų.
Taršos mokestis
Lietuvoje už Lexus NX metinį taršos mokestį lemia CO₂ emisijos, variklio tipas ir automobilio pirmos registracijos metai. Kadangi visi Lexus NX modeliai yra hibridai ir turi palyginti žemą išmetamų CO₂ kiekį, metinis mokestis dažnai būna mažesnis nei tradicinių benzininių ar dyzelinių SUV savininkų.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo išlaidos priklauso nuo pasirinktos komplektacijos ir variklio, tačiau Lexus NX saugomas patikimos gamyklinės garantijos (iki 10 metų, jei laiku atliekami techninės priežiūros darbai oficialioje serviso stotyje). Serviso kainos vidutiniškai prasideda nuo 56 eurų per mėnesį už gamintojo programą, tačiau pasibaigus garantijoms ar pasirenkant kitas paslaugas, išlaidos gali skirtis.
Patikimumas
Remiantis savininkų atsiliepimais, Lexus NX demonstruoja pavyzdingą patikimumą. Retkarčiais pasitaikydavo įspėjamųjų pranešimų, dažniausiai susijusių su hibridine sistema, tačiau tokie atvejai negausūs ir dažniausiai greitai išsprendžiami autorizuotoje serviso stotyje.
Kurį Lexus NX rinktis?
Ieškant geriausio kainos ir įrangos derinio, rekomenduotina rinktis Lexus NX 350h su Premium Pack komplektacija ir visų ratų pavara. Tokios versijos dažnesnės rinkoje, jų techninė įranga patraukliausia, o dinaminės savybės – universalios ir tinkamos bet kokioms sąlygoms. Įkraunamas 450h yra itin ekonomiškas pasirinkimas, tačiau kainuoja žymiai brangiau ir greitai praranda kainos/kokybės pranašumą prieš 350h.
Alternatyvos
Alternatyvų naudotam Lexus NX visureigiui ieškantiems gali būti BMW X3 plug-in hibridas (30e) ar Volvo XC60 įkraunamas hibridas. Jei siekiate maksimalaus komforto ir prestižo, pravartu pasižvalgyti ir į Mercedes-Benz GLC ar Porsche Cayenne įkraunamas hibridines versijas. Visgi Lexus NX toliau išlieka solidžiu pasirinkimu dėl derinio tarp išvaizdos, kokybės, patikimumo ir ekonomiškumo.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.