Lexus UX (nuo 2019 m.) apžvalga

Lexus UX (nuo 2019 m.) apžvalga

Ieškantiems kompaktiško, bet prabangaus šeimos visureigio, Lexus UX gali būti dėmesio vertas pasirinkimas. Šis modelis nuo 2019 metų Lietuvoje tapo prieinamas ne tik didesnių NX ir RX variantų gerbėjams, bet ir tiems, kurie vertina ekonomiškumą, hibridinę technologiją ir išskirtinį dizainą.

Bendra apžvalga

Lexus UX išsiskiria savo išraiškinga išvaizda – jis paveldėjo daugelį dizaino bruožų iš didesnių šio gamintojo modelių, tačiau proporcijos čia dar patrauklesnės. Nors UX orientuotas į komforto ir patikimumo segmentą, praktiškumo čia mažiau nei daugelyje konkurentų. Tai jaučiasi ypač galinėse sėdynėse bei bagažinėje. Tačiau automobilių mylėtojai dažnai renkasi šią mašiną dėl solidžios vidaus apdailos, inovatyvių technologijų ir patikimumo.

Pagrindiniai privalumai

  • Aukštos kokybės vidaus apdaila
  • Stulbinantis dizainas
  • Patikimumas
  • Solidžios komplektacijos pasirinkimai

Kai kurie trūkumai

  • Ribota vieta už galinių sėdynių
  • Bagažinės talpa mažesnė nei daugumos konkurentų
  • Triukšmingesnis važiuojant didesniu greičiu
  • Sunkiai naudojama multimedijos sistema

Technologijos ir komplektacija

Po originalaus, kampuoto kapoto slepiasi 2,0 litrų benzininis variklis, derinamas su elektriniu motoru. Iš viso gaunama 182 AG galia, o UX hibridas pats pasikrauna važiuojant – įkraunamas laidu modelis nesiūlomas. Be to, pirkėjai gali rinktis ir visų varančiųjų ratų versiją (E4), kur galinius ratus suka papildomas elektrinis variklis.

Pagrindinę komplektaciją galima papildyti įvairiais paketais: Premium, Premium Plus ar Tech & Sound, siūlančiais aukštesnės kokybės sėdynes, šildomą vairą, didesnius 18 colių ratlankius, aukštos klasės garso sistemą ar pažangesnę multimediją. Sportiškesnis F Sport variantas turi savitą pakabą bei sportines sėdynes, o prabangesnė Takumi versija stebina panoraminiu stoglangiu, kokybišku garsu ir dideliu multimedijos ekranu.

2021 metais Lexus pasiūlė ir elektrinį UX 300e modelį. Jis išlaiko visas pagrindines hibrido savybes, tačiau vienu įkrovimu gali nuvažiuoti apie 315 km, kai dauguma konkurentų siūlo ženkliai didesnį atstumą.

Važiavimo įspūdžiai ir komfortas

Kelyje Lexus UX demonstruoja ypatingą švelnumą ir komfortą, lyginant su dyzeliniais konkurentais. Tačiau stipriau akseleruojant, dėl CVT pavarų dėžės garsas gali pasirodyti didesnis. Tolimesnėse kelionėse išryškėja ir aerodinaminiai, kelio triukšmai, ypač važiuojant greitkeliu. Nepaisant to, vairuotojas jaučia pasitikėjimą – automobilio valdymas tvirtas, pakaba efektyvi, o vairas – lengvas ir tikslus. Jei ieškote itin sportiškų emocijų už vairo, UX nebus pats azartiškiausias pasirinkimas, tačiau verslas ar kasdienis naudojimas bus išties patogūs.

Vairuotojo pozicija ergonomiška, o F Sport sėdynės, vertinant komfortą, nusipelno atskiro pagyrimo. Visi modeliai turi galinio vaizdo kamerą – praktiškas privalumas mieste. Tačiau kai kur pastebima standesnių plastikų, nei prabangesniuose Lexus modeliuose.

Multimedija ir erdvė

Didžiausias UX trūkumas – sudėtinga ir neintuityvi multimedijos sistema. 7 colių ekranas laikomas mažu šios klasės standartams, o net pasirinkus 10,3 colių variantą, raiška išlieka neaukšta. Sudėtingos meniu struktūros ir jautrus valdymas pakelėje gali erzinti.

Priekinių sėdynių komfortas vertas pagyrų, tačiau galinėse vietose erdvės stinga – šioje srityje konkurentai dažnai pralenkia Lexus UX. Bagažinė – nors kvadratinės formos, išlieka labai kompaktiška, tad planuojant ilgesnes keliones su šeima itin svarbu įvertinti savo poreikius.

Pirkimo kaina ir eksploatacinės išlaidos

Aksesuarai ir įranga priklauso nuo kainos

Naudotų Lexus UX kainos Lietuvoje prasideda maždaug nuo 17 550 eurų už tvarkingą 2019 metų modelį su įprastu ar kiek didesniu rida. Norint įsigyti F Sport ar automobilį su papildomais komforto paketais, už 2020 metų UX reikės sumokėti apie 18 720–23 400 eurų. Naujesni (2021–2022 m.) modeliai kainuos nuo 28 080 eurų. Elektrinė UX 300e versija kainuoja nuo 26 910 eurų.

Kuro sąnaudos ir ekologija

Oficialūs duomenys rodo, kad UX hibrido sąnaudos – nuo 5,3 litro 100 km, o visų varančiųjų ratų E4 modifikacija naudoja apie 5,8 litro 100 km. Elektrinės versijos viena įkrova nuvažiuojamas atstumas siekia iki 315 kilometrų, o tai yra mažiau nei daugelio konkuruojančių elektromobilių.

Taršos mokestis ir aptarnavimas

Lietuvoje Lexus UX, kaip ir visi hibridiniai ar elektriniai automobiliai, apmokestinami pagal taršos mokesčio sistemą, priklausomai nuo anglies dioksido (CO₂) emisijos, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Hibridiniai ir elektriniai modeliai dažnai būna palankesnėje mokesčių kategorijoje nei tradiciniai benzininiai ar dyzeliniai automobiliai. Techninės priežiūros kaštai Lexus automobiliams išlieka vidutiniai ar aukštesni, tačiau patikimumas ir ilgaamžiškumas šią investiciją dažnai pateisina.

Draudimas ir aptarnavimas

Lexus UX paprastai priskiriamas vidutinio draudimo įkainių grupei. Gamintojas siūlo įvairias aptarnavimo programas, kurios leidžia lengviau numatyti eksploatacijos biudžetą.

Kokį naudotą Lexus UX rinktis?

Ieškantiems optimalios kainos ir praktiškumo, verta rinktis standartinį priekiniais ratais varomą modelį be perteklinių papildomų paketų. Tai užtikrins žemesnes išlaidas tiek pirkimo, tiek eksploatacijos aspektais.

Pagrindiniai konkurentai

Iš artimiausių konkurentų galima išskirti Volvo XC40 – puikus šeimyninis visureigis su solidžia apdaila bei praktišku salonu. Kia Niro hibridas pasižymi erdvumu, ekonomiškumu ir galimybėmis rinktis tiek įkraunamą, tiek savaime pasikraunantį variantą. Pastarasis modelis praktiškumu dažnai aplenkia UX.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *