Lexus GS sedano (1997–2005) apžvalga

Lexus GS sedano (1997–2005) apžvalga

Lexus GS sedanas žavi erdve ir komfortu – jei svarbiausia jums yra vieta salone, šis modelis gali maloniai nustebinti. 1998-aisiais išleista versija pasižymi ilgesne ratų baze nei ankstesnė karta, tad net ir aukštesniems keleiviams salone pakaks erdvės išsidrieksti, o bagažinės talpa nenuvils ir mėgstančių keliauti su didesniu bagažu.

Bendra apžvalga

Lexus GS – tai erdvus, komfortiškas prabangus automobilis, nors kai kuriems jis gali pasirodyti pernelyg „neutralus“ norint išskirtinumo. Komfortas čia akivaizdus: visos sėdimos vietos yra patogios, o vairuotojo poziciją nesunku prisitaikyti. Vidaus įranga – modernaus automobilio lygio, valdymas intuityvus, net ir baziniuose modeliuose netrūksta praktiškų sprendimų.

Varikliai ir važiuoklė

Nors GS negali pasigirti itin sportišku charakteriu, jo varikliai palieka puikų įspūdį. 3,0 litro eilinis šešių cilindrų motoras pasižymi maloniu veikimu, o V8 variklis veikia taip tyliai, kad tenka žvilgtelėti į prietaisų skydelį, jog įsitikintumėte, ar automobilis iš viso užvestas. Deja, važiuoklė lenktyniauti nenori: vairas galėtų būti tikslesnis, o vingiuotuose keliuose automobilis elgiasi ne taip stabiliai, kaip tikėtumėte iš šios klasės atstovo. Tačiau važiuoti greitkeliu tikrai patogu – didesnių priekaištų čia nėra.

Eksploatacijos kaštai

Kiek kainuoja išlaikyti Lexus GS?

Lyginant su panašios klasės vokiečių automobiliais, naudotas Lexus GS gali būti pigesnis įsigyti, nors rinkoje jis nėra toks geidžiamas kaip žinomesni konkurentai. Vis dėlto įrangos gausa čia prieinama už žemesnį įsigijimo biudžetą: jau bazinėje versijoje rasite lengvo lydinio ratlankius, klimato kontrolę, elektra reguliuojamą vairą bei sėdynes, o SE versija papildoma dar ir odiniu salonu bei traukos kontrolės sistema.

Skirtingų modifikacijų priežiūros kainos ne itin skiriasi – 3.0 litro versijai Lietuvoje taikomas vidutinis taršos mokestis, priklausomai nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. 4.3 litro V8 variklis bus šiek tiek brangesnis dėl didesnės galios ir emisijos, todėl gali būti priskirtas aukštesnei taršos mokesčio kategorijai. Abu šie varikliai sunaudoja panašiai daug degalų – 3.0 l modifikacija vidutiniškai suvartoja apie 9,8 l/100 km, V8 – maždaug 10,2 l/100 km.

Automobilio techninis aptarnavimas kas maždaug 14 500 km čia būtinas, o serviso kainos, nors kiek žemesnės nei kai kurių prestižo konkurentų, vis tiek džiugina ne kiekvieną. Pirkti GS yra prieinama idėja, bet reikėtų atsakingai vertinti ilgalaikes išlaidas.

Kurio modelio ieškoti?

Renkantis naudotą GS, verta atkreipti dėmesį į komplektaciją ir variklio tipą. Idealiu pasirinkimu dažnai laikoma SE versija kartu su 3.0 litro šešių cilindrų varikliu ir penkių laipsnių automatine pavarų dėže. Tokia kombinacija pasižymi patikimumu, komfortu ir pakankama dinamika kasdieniam naudojimui.

2000-aisiais GS gamoje atsirado ir 4.3 litro V8 variklis, tačiau SE versijos liko ir toliau optimaliausiu pasirinkimu dėl savo kainos, įrangos ir eksploatacinių savybių balanso. Sportiškoji GS Sport versija pasiūlyta 1999 m., bet joje galia nelabai skyrėsi nuo įprastos komplektacijos – buvo pakeista tik pakaba, papildyti ratlankiai ir kėbulo detalės. Facelift’as po 2000-ųjų atnešė šiek tiek gaivesnio dizaino ir naujų galimų papildomų funkcijų, tačiau iš esmės didžiausią vertę ir toliau išlaiko 3.0 SE modelis.

Alternatyvos

Alternatyvų tarp naudotų prabangių sedanų Lietuvoje netrūksta – iš jų dažniausiai minimos tokios kaip „Audi A6“ ar „BMW 5 serija“. Mažiau žinomų modelių entuziastams verta pagalvoti ir apie kitų gamintojų atstovus, tačiau būtent Lexus GS išlieka stiprus pasirinkimas tiems, kurie vertina patikimumą, įrangos kokybę ir komfortą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *