Nors antrosios kartos Mazda 6 (2007–2012) ilgai buvo laikoma tik alternatyva Ford Mondeo, trečioji karta (2013–2022) pagaliau įtvirtino šį modelį, kaip savarankišką ir stiprų konkurentą. Kūrėjai įdėjo daug pastangų, kad automobilis atitiktų šiuolaikinio vairuotojo poreikius – tiek patikimumu, tiek ekonomiškumu bei vairavimo malonumu.
Apžvalga
Renkantis naudotą Mazda 6, ryškėja keli pagrindiniai privalumai: taupus variklis, suprantama informacinė sistema ir gera įranga net baziniuose modeliuose. Vairuotojai vertina šio automobilio komfortą, tyliai veikiantį dyzelinį variklį, gerai apgalvotą interjerą bei racionalų kuro sąnaudų ir techninės priežiūros santykį.
Pagrindiniai pranašumai
- Ekonomiškas kuro sąnaudos
- Patikimas ir tyliai veikiantis dyzelinis variklis
- Moderni, paprastai valdoma multimedijos sistema
- Gausi standartinė įranga (Bluetooth, lietimui jautrus ekranas, USB jungtis ir kt.)
Pagrindiniai trūkumai
- Kiek kietokas važiavimas mieste, ypač su didesniais ratlankiais
- Mažiau erdvės galvai galinėse sėdynėse aukštesniems keleiviams
- Ne tokia sportiška valdymo patirtis kaip kai kurių varžovų
- Salono medžiagos kartais atrodo pigios aplink centrinę konsolę
Varikliai ir ekonomiškumas
Nuo pirmųjų gamybos metų Mazda 6 buvo siūloma su 2.0 l benzininiais (143 AG arba 163 AG) ir 2.2 l dyzeliniais varikliais (148 AG arba 173 AG). Dėl gamintojo pastangų sumažinti svorį, ypač 2.2 l 148 AG dyzelinė versija išsiskiria efektyvumu ir puikia vidutine 4,1 l/100 km sąnauda (pagal NEDC testą; pagal naujesnį WLTP ciklą – apie 5,0–5,6 l/100 km).
Vėlesni modeliai papildyti nauju 2.5 l benzininiu varikliu, kuris tinka ieškantiems daugiau galios. Nors benzininės versijos yra šiek tiek „tingesnės“ už dyzelines, jos sudomins tuos, kurie dažniausiai važinėja mieste ar trumpus atstumus.
Važiavimo savybės
Ant kelio Mazda 6 išlieka patikima ir prognozuojama. Vairas lengvas, automobilio valdymas nuspėjamas – puikiai tinkantis kasdieniam naudojimui. Važiuojant mieste, pakaba kartais perdavė nelygumus į saloną, ypač su didesnio diametro ratlankiais. Tačiau autostradoje automobilis nurimsta, aplinkos ir padangų triukšmas nėra įkyrus, tad tolimesnėms kelionėms – puikus pasirinkimas.
Salonas ir praktiškumas
Salone daug vietos smulkmenoms, didžiulė daiktadėžė ir talpūs durelių skyriai. Bagažinė lengvai sutalpina du didelius lagaminus, o nugarinės sėdynės dalinasi santykiu 60/40, tad esant reikalui galima padidinti erdvę. Tiesa, dėl sedano kėbulo įkrovimo anga – gan siaura, todėl didesnių daiktų pakrovimas sudėtingesnis nei hečbeko versijose.
Po kiekvieno atnaujinimo Mazda tobulino interjerą – jaučiama, kad siekta premium klasės pojūčio. Nors kai kurios detalės aplink centrinę konsolę galėtų būti kokybiškesnės, mygtukai ir valdikliai pasižymi solidžiu veikimu.
Kokia Mazda 6 atitinka jūsų biudžetą?
- Už maždaug 7 000 eurų galima rasti pirmųjų metų (2013) modelį su didesne rida.
- 10 000–12 000 eurų leis rinktis 2016 m. automobilius, o už 14 000–16 000 eurų galima įsigyti atnaujinto 2018 m. modelio Mazda 6.
- Pastarųjų metų (2019–2022) modeliai kainuos nuo 16 000 iki 20 000 eurų, priklausomai nuo būklės ir komplektacijos.
Iš visų variantų gausiausiai siūlomi dyzeliniai modeliai, tačiau benzininių verta žvalgytis tiems, kurių maršrutai trumpi ar dominuoja miesto eismas.
Eksploatacijos sąnaudos ir priežiūra
Vidutinės kuro sąnaudos 2.0 l benzininiams svyruoja nuo 5,6 iki 6,7 l/100 km, o 2.2 l dyzeliniai modeliai realiomis sąlygomis siekia apie 5,0 l/100 km. Skirtingų variklių taršos lygiai turi didelę įtaką Lietuvoje taikomam ekologiniam mokesčiui: dyzeliniams, registruotiems prieš 2015 metus, jis paprastai bus mažesnis, tačiau verta tiksliai įsivertinti CO₂ emisijas pagal pasirinktą versiją.
Mazda siūlo fiksuotų kainų techninės priežiūros planus, leidžiančius žinoti visas išlaidas iš anksto. Alternatyva – savarankiškai prižiūrėti automobilį ar pasirinkti nepriklausomą servisą, ypač kai pasibaigia garantinis laikotarpis.
Patikimumas
Naujausios vairuotojų apklausos išskiria Mazda 6 kaip patikimą automobilį. Gedimų daugiausia pasitaiko susijusių su elektronika ar informacine sistema, tačiau rimtų mechaninių bėdų nurodoma labai mažai. Didžioji dalis savininkų teigiamai vertina aptarnavimo kokybę oficialiuose servisuose – nors retkarčiais pasitaiko laukimo dėl remonto dalių, tai vertinama kaip smulkūs nesklandumai.
Kuri Mazda 6 geriausias pasirinkimas?
Optimali alternatyva – 2.2 l dyzelinis 148 AG variklis, kuris suteikia pakankamai dinamikos ir užtikrina žemą kuro sąnaudų rodiklį. Populiariausias pasirinkimas Lietuvoje – „SE-L“ komplektacija, kurioje rasite viską, ko reikia kasdieniam patogiam naudojimui: nuo parkavimo jutiklių iki didelės įstrižainės lietimui jautraus ekrano.
Alternatyvos
Iš pagrindinių konkurentų reikėtų paminėti Ford Mondeo – su universaliu hečbeko kėbulu, didesniu praktiškumu ir malonesniu valdymu, tačiau salono apdaila kiek nuvilia. Skoda Superb taip pat vilioja erdvumu – užpakalinė sėdynių erdvė lenkia daugelį net prabangesnių modelių, tačiau varikliai ne tokie rafinuoti, o valdymas šiek tiek mažiau įtraukiantis. Vauxhall Insignia laikoma itin racionaliu pasirinkimu – gera kaina, patrauklus interjeras, tačiau dyzeliniai varikliai pasižymi didesniu triukšmo lygiu, o vairavimo pojūtis – gan nuosaikus.
Apibendrinant, Mazda 6 išlieka stipriu pasirinkimu ieškant patikimo, taupaus bei gerai sukomplektuoto naudoto sedano. Svarbiausia – pasverti, kuris variklis ir komplektacija labiausiai atitinka jūsų poreikius ir biudžetą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.