Mazda CX-30 (nuo 2020 m.) apžvalga

Mazda CX-30 (nuo 2020 m.) apžvalga

Mazda CX-30 yra kompaktiškas visureigis, užimantis tarpinę poziciją tarp mažesniojo Mazda CX-3 ir didesniojo Mazda CX-5, todėl gali būti puikus pasirinkimas tiems, kas ieško miesto automobilio, turinčio tinkamą dydžio, komforto ir technologijų derinį.

Bendra apžvalga

Jei ieškote automobilio su kokybiška apdaila, moderniomis technologijomis ir ekonomišku benzininiu varikliu, Mazda CX-30 tikrai verta dėmesio. Tiesa, šis modelis negali pasigirti erdviomis galinės sėdynės vietomis ar didele bagažine, todėl tiems, kas prioritetizuoja praktiškumą ir universalumą, derėtų paieškoti platesnių alternatyvų.

Salono kokybė ir įranga

Mazda CX-30 salone iškart jaučiama aukšta kokybė – minkšti plastikai, oda dengtos detalės ir kruopščiai parinkti apdailos elementai palieka prabangos įspūdį. Pulteliai, jungikliai ir valdymo rankenėlės veikia užtikrintai ir tvirtai, o 8,8 colių centrinis ekranas valdomas itin patogiai – naudojantis ratuku tarp sėdynių. Didžiausią komfortą pajus priekiniai keleiviai: čia gausu erdvės, o vairavimo pozicija lengvai pritaikoma pagal save. Vis dėlto, gale vietos gali trūkti aukštesniems keleiviams dėl mažesnių durų ir sėdynių išdėstymo, o bagažinė – kuklesnė nei kai kurių konkurentų.

Įranga ir komplektacijos

Visos CX-30 versijos aprūpintos gausia įranga: automatiniai žibintai ir valytuvai, prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema, oro kondicionavimas ir skaitmeninis vairuotojo ekranas. Aukštesnės komplektacijos siūlo šildomas sėdynes, klimato kontrolę, beraktį patekimą, odinį saloną ir pažangią saugumo įrangą. Trys aukščiausios lygio komplektacijos gali būti pasirenkamos su i-Activ visų varančiųjų ratų sistema, tačiau dėl kainos jos tampa labiau išskirtinėmis nei universaliomis kasdieniam naudojimui.

Varikliai ir važiavimo savybės

Po Mazda CX-30 variklio gaubtu rasite du 2,0 litrų benzininius agregatus su lengvo hibrido sistema. Elektrinis starteris-generatotrius ir maža baterija prisideda prie efektyvumo miesto sąlygomis. Abi versijos komplektuojamos su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, taip pat buvo galima rinktis automatinę. Galingesnis Skyactiv-X variklis siūlo didesnę 178 AG galią, tačiau norint išnaudoti galios skirtumą, variklį reikia sukti aukštesnėmis apsukomis. Abu varikliai švelnūs ir ekonomiški, bet negali lygintis su kai kurių konkurentų turbininiais varikliais – trūksta „žemų apsukų“ dinamikos.

Važiuojant miesto gatvėmis su duobėmis ar nelygiais ruožais, CX-30 kartais gali perduoti vibracijas į saloną, o važiuojant greitkeliu net ir smulkios dangos nelygumai bus jaučiami. Posūkiuose automobilis valdomas tiksliai, o kėbulas svyruoja minimaliai, tačiau ribinėse situacijose priekinių ratų sukibimas baigiasi greičiau nei kai kurių konkurentų.

Eksploatacinės savybės

Mazda CX-30 pasižymi ekonomiškais varikliais: 122 AG Skyactiv-G vidutiniškai sunaudoja apie 5,9 l/100 km (pagal WLTP duomenis), o galingesnis 178 AG Skyactiv-X – net 5,6 l/100 km. Lietuvoje šio automobilio išlaikymo kaštus lemia ne tik degalų vartojimas, bet ir metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. CX-30 papuola į vidutinį draudimo ir techninio aptarnavimo klasių segmentą, todėl kasmetinės priežiūros išlaidos bus panašios arba kiek mažesnės nei konkurentų.

Kainos ir pasirinkimas rinkoje

Naudotų Mazda CX-30 modelių kainos priklauso nuo metų ir komplektacijos. 2020 metų automobiliai dažniausiai kainuoja apie 12 870 eurų. Už 2022 metų automobilį gali tekti sumokėti apie 17 550 eurų, o 2023 metais gamintus ar beveik naujus modelius kainos prasideda nuo 23 400 eurų. Pasirinkimas rinkoje gana platus ir galima rasti įvairių įrangos lygio automobilių, atitinkančių skirtingus poreikius.

Patikimumas

Pagal realius vairuotojų atsiliepimus, Mazda CX-30 vertinama kaip itin patikimas automobilis. Dažniausiai fiksuojami smulkūs nesklandumai, susiję su informacinės sistemos veikimu, tačiau šios problemos paprastai sprendžiamos lengvai ir greitai. Gamintojo atstovybės Lietuvoje vertinamos už profesionalų požiūrį ir operatyvią pagalbą. Rimtų techninių trūkumų pastebima retai, todėl CX-30 galima laikyti saugiu pirkiniu ieškantiems ilgaamžio ir patikimo automobilio.

Kuris modelis – geriausias pasirinkimas?

Renkantis naudotą Mazda CX-30, verta atkreipti dėmesį į standartinį Skyactiv-G variklį – jis pasižymi geru balansu tarp dinamikos, kainos ir ekonomiškumo. Komplekta SE-L Lux laikoma optimalia: čia rasite šildomas sėdynes, klimato kontrolę bei beraktį užvedimą. Aukščiausios komplektacijos traukia gausesne įranga, tačiau dėl didesnės kainos ir kietesnių ratlankių ne visi jausis ten patogiai.

Pagrindinės alternatyvos

Pagrindiniais konkurentais galima laikyti kompaktiškus SUV, tokius kaip Seat Ateca, garsėjantis puikiu kainos ir vairavimo malonumo santykiu. Ieškantiems išskirtinės salono apdailos, vertėtų atkreipti dėmesį į Peugeot 3008 – jo vidus stebina kokybe, aukštos klasės plastiku ir šiuolaikišku dizainu. Šie modeliai siūlo skirtingas stipriąsias puses, kurios gali būti svarbios priklausomai nuo jūsų poreikių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *