Mazda MX-5 (2005–2015 m.) apžvalga

Mazda MX-5 (2005–2015 m.) apžvalga

Mazda MX-5 jau seniai pelnė legendinį sportinio automobilio vardą. Nuo pat 1989 m., kai pasirodė pirmasis šio modelio variantas, jis sužavėjo vairuotojus visame pasaulyje – tai automobilis, kuris ne tik džiugina išvaizda, bet ir garantuoja gryną vairavimo malonumą. Daugiau nei milijonui savininkų šis modelis tapo tikru atradimu kasdienybėje.

Trečios kartos MX-5 privalumai

Trečios kartos Mazda MX-5, debiutavusi 2005 m., siūlo dvi kėbulo versijas – atvirą roadster ir Coupe Cabriolet su elektrine kietojo stogo sistema. Pastaroji leidžia mėgautis kupė komfortu arba, vos vieno mygtuko paspaudimu, atverti stogą ir pajusti vėją plaukuose. Abiejų variantų pirkėjai vertina šio automobilio sportines savybes ir kasdienio naudojimo galimybes.

Svarbiausi akcentai

  • Puikus valdymas ir žemas svorio centras
  • Tikslus vairavimas
  • Patikimumas ir ilgaamžiškumas
  • Kompaktiškas bagažinės dydis

Net ir po daugelio metų rinkoje, Mazda MX-5 išlieka vienu geriausių kainos, kokybės ir vairavimo malonumo santykio sportinių automobilių. Priklausomai nuo kėbulo tipo, automobilio pakaba gali būti minkštesnė (Coupe), tad kelionės net ir nelygia danga išlieka malonios ir komfortiškos.

Kasdienio naudojimo patogumas

Žinoma, dviem sėdimos vietos ir nedidelė bagažinė – kompromisai, kuriuos priima kiekvienas sportinio roadster savininkas. Visgi vairuotojo ir keleivio erdvės pakanka patogiam keliavimui, o bagažinė talpina pagrindinius smulkius daiktus ar savaitgalio krepšius.

Kaina antrinėje rinkoje išlieka patraukli, įvertinus puikią modelių būklę ir patvarumą. Gerai prižiūrėti egzemplioriai vertinami kaip patikima ir ekonomiška transporto priemonė, kuri nenuvertėja taip sparčiai kaip daugelis kitų automobilių.

Pirkimo kaina ir eksploatacija

Kiek kainuoja naudotas Mazda MX-5?

Trečios kartos Mazda MX-5 kainos Lietuvos rinkoje prasideda nuo maždaug 3500 eurų už pirmuosius (2005–2006 m.) modelius su vidutine rida (96 560–128 748 km). Už 4700–7000 eurų galima rasti geresnės būklės modelių, pagamintų apie 2008–2009 metus, dažnai su kuklia rida, nes šis automobilis dažnai eksploatuojamas tik savaitgaliais.

Norintys naujesnio (2010–2012 m.) modelio turėtų pasiruošti mokėti 9300–11 700 eurų, tačiau už tokią sumą įprastai bus pasiūlytas automobilis su pilna serviso istorija iš patikimų rankų. Po 2013-ųjų atnaujinimo pagaminti automobiliai prasideda nuo maždaug 11 700 eurų.

MX-5 eksploatacinės išlaidos

Pagal gamyklinius duomenis, 1,8 l variklio degalų sąnaudos siekia 6,1 l/100 km, o 2,0 l – 6,4 l/100 km, sportinis variantas sunaudoja 6,8 l/100 km. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad realios sąnaudos bus didesnės, jei mėgausitės galingesniu važiavimu.

Automobilio taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų tipo ir pirmosios registracijos metų. Tai svarbu įvertinti prieš pirkimą: 1,8 l variklio emisija yra apie 174 g/km, o 2,0 l – 183 g/km. Po 2009-ųjų atnaujinimų varikliai tapo efektyvesni – 1,8 l sumažėjo iki 167 g/km, 2,0 l – iki 177 g/km. Kasko ir civilinės atsakomybės draudimo tarifai priklausys nuo vairuotojo istorijos patirties.

Reguliarus aptarnavimas pas specializuotus meistrus dažnai apsimoka labiau nei oficialiose atstovybėse, juolab jei automobilis nebėra garantinis.

Modelio vertė antrinėje rinkoje laikosi tvirtai, todėl investicija atsiperka lėtai prarandama verte.

Ką verta rinktis iš MX-5 versijų?

  • Atviros kėbulo versijos (roadster) dažniausiai pigesnės.
  • Coupe Cabriolet modeliai pasižymi geresne bazine komplektacija.
  • Vengdami bazinio lygio įrangos, ieškokite modelių su papildomu Option Pack, kuris siūlo lengvojo lydinio ratus, odinį vairą, geresnę salono apdailą, pagerintą audio sistemą.
  • 1,8 l variklis pasižymi didesniu ekonomiškumu, bet sportiškiausia dinamika išlieka 2,0 l versijoje, kuri dar turi elektroninę stabilumo kontrolę ir šonines oro pagalves.
  • Sport versija (tik su 2,0 l varikliu) turi odinius sėdynių apmušalus, šildomas sėdynes ir lengvojo lydinio ratlankius.

2009 m. atnaujinus modelį, buvo pakeistos priekinės ir galinės buferių formos, veidrodėlių dizainas, pagerinta salono apdaila. Pagrindinį komplektacijos lygį pakeitė „SE“, o „Sport Tech“ perėmė „Sport“ vietą. 2013 m. veido pakitimai buvo minimalūs ir daugiausia palietė groteles, žibintus bei ratlankių dizainą.

Rekomenduojama versija: 2.0 Sport/Sport Tech

Šios modifikacijos pasižymi geriausiu komforto, įrangos ir važiavimo balansu, todėl jos dažnai laikomos optimaliausiu pasirinkimu ieškantiems pilnavertiškos MX-5 patirties.

Kokias alternatyvas svarstyti?

Mazda MX-5 ilgus metus turėjo labai mažai realių konkurentų prieinamų kainų segmente. Dažnas konkurentas būdavo didesnis, brangesnis ir sunkesnis.

  • BMW Z4 – išskirtinai valdomas, kokybiškas dviem vietomis soft-top automobilis, ypač antrosios kartos modeliai nuo 2009 m. pasižymi komfortišku važiavimu ir puikia įranga.
  • Audi TT Roadster (2006–2014 m.) – prabangesnis, didesnis automobilis, kuris žavi kokybiška surinkimo kokybe bei dinamika. Modelio kaina kiek aukštesnė, tačiau išlieka labai likvidus.

Mazda MX-5 vis dar išlaiko žemą eksploatacijos kainą, didelį patikimumą ir nuolatinį gerbėjų ratą. Jei ieškote sportiško, bet praktiško kasdienio automobilio dviem asmenims, tai vienas universaliausių pasirinkimų Lietuvos keliams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *