„Mazda Premacy MPV (1999–2004 m.) apžvalga“

„Mazda Premacy MPV (1999–2004 m.) apžvalga“

Mazda Premacy – ne pats patraukliausias universalas išvaizda ar įspūdžiais, tačiau vertas dėmesio dėl savo praktiškumo ir patikimumo. Šis automobilis gamintas tiek penkiavietės, tiek septynvietės versijos: paskutiniojoje galines dvi sėdynes galima lengvai išimti, taip išplečiant bagažo skyrių, tačiau tenka pasirūpinti, kur jas laikyti. Pranašumą šioje vietoje turi kai kurie kiti modeliai, kurių trečios eilės sėdynės susilanksto grindyse.

Bendras vaizdas

Nepaisant kuklesnio dizaino ir paprastumo, Mazda Premacy išsiskiria švelnia pakaba bei komfortišku važiavimu. Mėgstantys greitkelio ramybę įvertins šio modelio gebėjimą slopinti nelygumus ir užtikrinti minkštą kelionę. Vis dėlto posūkiuose automobilis smarkiau svyruoja, priekinės ašies sukibimo ribos nėra aukštos, o važiuojant didesniu greičiu girdimas ir vėjo bei padangų triukšmas.

Priekyje erdvė vairuotojui – pakankamai patogi, pagrindiniai valdikliai išdėstyti aiškiai ir intuityviai: stambūs mygtukai ir jungikliai leidžia lengvai valdyti visas pagrindines sistemas. Vis tik prietaisų skydelis atrodo blankokai, o vairas neišsitraukia į save, todėl aukštesni vairuotojai gali pasigesti individualaus prisitaikymo.

Pirkinio ir išlaikymo aspektai

Kiek kainuoja naudota Mazda Premacy?

Nors naujos būklės ši mašina Lietuvoje nebuvo ypatingai populiari, tai verčia naudotų modelių kainas išlikti itin patraukliomis. Rinkoje galima rasti nebrangių variantų, dažnai su palyginti gera komplektacija.

Kiek kainuoja eksploatacija?

Išlaikymo sąnaudos – draugiškos piniginei. Populiariausias tarp vairuotojų – 2.0 l benzininis variklis, tačiau jis šiek tiek ekonomiškesniu nepasižymi. Šio variklio vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 7,0 l/100 km. 1,8 l benzininis variklis yra vos ekonomiškesnis (apie 6,9 l/100 km), tačiau tikras taupumo lyderis – 2.0 l dyzelis, sunaudojantis vidutiniškai apie 5,7 l/100 km. Draudimo įmokos dažniausiai nesikandžioja – net ir dyzelio ar galingesnių variklių modeliai patenka į prieinamas grupes.

Tuo pat metu serviso kaštai paprastai mažesni nei konkurentų: gamintojo atstovybės pasižymi greitu darbu ir palankiomis kainomis. Prieš rinkdamiesi serviso paslaugas, verta pasidomėti kainomis, tačiau skirtumai tarp specializuotų ir oficialių servisų dažniausiai minimalūs.

Tarsos mokestis

Lietuvoje automobiliams, priklausomai nuo jų pirmos registracijos metų, kuro tipo ir CO₂ emisijos, taikomas taršos mokestis. Dyzeliniai varikliai su didesniu CO₂ kiekiu mokestį daro kiek didesnį nei benzininiams. Renkantis tarp galimų variantų verta įvertinti šį aspektą – ekonomiškesni modeliai bus ne tik pigesni eksploatuoti, bet ir mažiau apmokestinami valstybės.

Kokį modelį pasirinkti?

Iš pradžių Premacy buvo gaminamas su dviem 1,8 l benzininiais varikliais (99 AG ir 113 AG). Vėliau pasirodė ir 2.0 l dyzelinis (99 AG), o nuo 2001 m. lapkričio – 2.0 l benzininis 129 AG variklis pakeitė galingesnį 1,8 l. Nors abu 1,8 l varikliai pakankamai lankstūs kasdienėms užduotims, važinėjantiems su pilnu automobiliu logiška rinktis 2.0 l benzininį. Dyzelinė versija – puikus pasirinkimas taupantiems, tačiau judant didesniu greičiu ji bus triukšmingesnė, vos vangiau trauks, palyginti su benzininiais varikliais.

Saugumas ir įranga

Visose Mazda Premacy versijose sumontuotos šešios oro pagalvės ir 3 taškų saugos diržai visiems keleiviams. Visgi dyzeliniai variantai nesiūlo stabilumo kontrolės sistemos, kuri yra benzininėse versijose. Bazinėje įrangoje rasite pilnai elektrinius langus, signalizaciją bei nuotolinį centrinį užraktą. Paprastesniuose modeliuose montuojamas kondicionierius, tačiau aukštesnės komplektacijos (GSi, GSE, Sport) pasižymi klimato kontrole. GXE ir GSE versijos turi septynias sėdimas vietas, kiti modeliai – penkias.

Ką verta apsvarstyti kaip alternatyvą?

Ieškant artimiausių konkurentų, verta pažvelgti į kitus vidutinės klasės vienatūrius, kurie siūlo daugiau vidinių transformacijos galimybių arba gausesnę komforto bei saugumo įrangą. Tokiu būdu galima palyginti kainos, ekonomiškumo bei praktiškumo santykį pagal individualius poreikius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *