Ieškote šeimai tinkamo automobilio, tačiau norite, kad jis išsiskirtų stiliumi, būtų džiugiai valdomas ir pasiūlytų malonią, aukštesnės klasės atmosferą? Tokiu atveju verta dėmesį atkreipti į naudotą „Mazda 3“ hečbeką. Šis modelis ne tik nustebina kokybišku salonu, bet ir gausia standartine įranga bei išskirtiniu saugumo technologijų kiekiu. Dėl to „Mazda 3“ vertė antrinėje rinkoje išlieka gana stipri – net ir lyginant su įprastai populiariais konkurentais.
Privalumai ir trūkumai
- Daug standartinės įrangos
- Aukštas interjero kokybės lygis
- Sumažintas triukšmas važiuojant greitkeliu
- Turtingos saugumo sistemos
- Prastesnė galinių sėdynių erdvė
- Bagažinės universalumas ribotas
- Vidutinė patikimumo istorija
- Važiavimo komfortas kietokas
- Prastoka sukibimo su šlapia danga savybė
Varikliai ir hibridinė technologija
Pasiūla variklių atžvilgiu nėra itin plati. Iš pradžių buvo galima rinktis tarp benzininio ar dyzelinio variklio, bet 1,8 litro 114 AG „Skyactiv-D“ dyzelis dėl menkos paklausos greitai pasitraukė iš asortimento. Populiariausi liko du 2,0 litrų benzininiai variantai – 120 AG „Skyactiv-G“ bei 178 AG „Skyactiv-X“. Standartiškai montuojama šešių laipsnių mechaninė, tačiau buvo siūloma ir automatinė pavarų dėžė, o galingiausias variklis galėjo būti komplektuojamas su visų ratų pavara.
Naujesni (nuo 2020 m.) modeliai pasižymi „e-Skyactiv G“ technologija, kurioje pritaikyta cilindrų atjungimo sistema bei 24 V lengvoji hibridinė sistema, padedanti pagerinti ekonomiją ir truputį padidinti našumą. Įdomiausia naujovė – „e-Skyactiv X“ benzininis variklis, uždegantis degalus suslėgimo būdu (panašiai kaip dyzelis), taip siekiama dar didesnio efektyvumo.
Komplektacijos ir įranga
Bazinė SE L komplektacija jau turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, LED žibintus, galinius parkavimo jutiklius, adaptyvią kruizo kontrolę ir būtiniausias saugumo sistemas, tokias kaip automatinis avarinis stabdymas, nukrypimo iš eismo juostos pagalba, aklųjų zonų stebėsena, galinio skersinio eismo perspėjimo sistema.
SE L Lux komplektacijoje papildomai – šildomos priekinės sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, galinio vaizdo kamera, bei priekiniai parkavimo jutikliai. Aukštesnių versijų pasirinkimas dažnai neatsiperka, nes pagrindinius patogumus gauna jau SE L Lux variantu.
Ieškantiems odinių sėdynių ir galingesnės garso sistemos, pravartu dairytis „GT Sport“ komplektacijos, kurioje – „Bose“ garso sistema ir adaptyvūs LED žibintai. Pačiose aukščiausiose GT Sport Tech komplektacijose rasite 360° kamerų sistemą, priekio skersinio eismo įspėjimą ir galinę avarinio stabdymo pagalbą, padedančią apsisaugoti nuo susidūrimų važiuojant atbulomis.
Važiavimas ir dinaminės savybės
Nors „Mazda 3“ valdymo aštrumu neprilygsta tokiai kaip „Ford Focus“, šis hečbekas išlieka gana standus ir užtikrintai laikosi ant kelio, ypač sausomis sąlygomis. Tokia pakabos standumo charakteristika daro automobilį vikresniu posūkiuose. Visgi, važiuojant drėgnomis sąlygomis, sukibimas gali pasibaigti anksčiau, nei tikėjotės. Komfortą kiek gadina kiek kietoka pakaba, tačiau sumažinus ratlankių dydį iki 16 colių, važiuoklė tampa draugiškesnė kasdienai.
Garsinių izoliacijos sprendimų dėka variklio, padangų ir vėjo keliamas triukšmas yra efektyviai slopinamas, tačiau lyginant su klasikiniu konkurentu „Golf“, šioje srityje pastarasis vis dar pirmauja.
Salono kokybė ir praktiškumas
Salono išpildymas – išskirtinai aukštos kokybės, o ergonomika leidžia nesunkiai rasti patogią vairuotojo padėtį. Prie plačios centrinės konsolės patogu pridėti alkūnę ilgesnėse kelionėse. Tiesa, dėl masyvių stogo statramsčių ir mažo galinio lango matomumas galui galėtų būti geresnis.
Galinių sėdynių erdvė nebloga, tačiau aukštesniems keleiviams gali pritrūkti vietos kojoms ar galvai. Riboto pločio durų angos ir nedideli langai galinėje dalyje gali sukurti ankštumo pojūtį. Bagažinė – didelė, tačiau ją veikia aukšta pakrovimo briauna; visgi talpumu šis modelis nenusileidžia klasės vidurkiui, išskyrus didesnius hečbekus kaip „Škoda Octavia“ ar „Scala“.
Nuosavybės ir eksploatacijos kaštai
Kiek kainuoja naudota Mazda 3?
Pirmųjų šios kartos Mazda 3 modelių galima rasti nuo maždaug 11 700 eurų. Už 2020–2021 metų automobilį pirkėjai paprastai moka nuo 14 000 iki 21 000 eurų, o 2022–2023 metų modeliai kainuoja apie 21 000–24 570 eurų. Naujesni (2024 m.) automobiliai siekia 23 400 eurų ir daugiau.
Kaip sekasi su išlaikymo išlaidomis?
- Dyzelinis 1,8 variklis (mechaninė pavarų dėžė) pasižymi geriausiu ekonomiškumu ir vidutiniškai vartoja apie 5,1 l/100 km.
- Galingesnis 178 AG „Skyactiv-X“ benzininis variklis vidutiniškai suvartoja apie 5,8 l/100 km.
- Standartinis 120 AG „Skyactiv-G“ benzininis modelis – apie 6,3 l/100 km.
Kiekvieno automobilio išlaikymo išlaidos priklauso nuo pasirinkto variklio, tačiau benzininiai modeliai pasižymi gana gerais rodikliais dėl savo ekonomiškų ir inovatyvių technologijų.
Tvarumo mokestis Lietuvoje
Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Senesni ir daugiau teršiantys automobiliai apmokestinami labiau, tuo tarpu naujesni modeliai su ekonomiškais varikliais ir hibridinėmis technologijomis leidžia sumažinti metines išlaidas bei taršos mokestį.
Patikimumas
„Mazda 3“ turi vidutinę patikimumo reputaciją. Benzininiai varikliai dažniausiai veikia be didelių bėdų, tačiau pasitaikė smulkių elektronikos trikčių – pavyzdžiui, infotainment sistemos nesklandumų ar jutiklių perspėjimų, kuriuos dažniausiai pavykdavo pašalinti paprastai. Dyzeliniai modeliai galėjo kelti rūpesčių su DPF filtrais ar emisijos sistemomis, todėl juos renkantis vertėtų būti atidesniems.
Automobilių aptarnavimas turėtų būti atliekamas kartą per metus arba kas 20 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau.
Kuris modelis geriausias?
Bendram naudojimui optimaliai tinka 2,0 l 120 AG „Skyactiv-G“ benzininis variklis. Šį modelį dažniausiai rasite kartu su SE L Lux komplektacija, kuri pasižymi patogia įranga kasdieniam naudojimui ir svarbiomis pagalbinėmis sistemomis, ypač riboto matomumo atgal atvejais.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp alternatyvų „Mazda 3“ verta atkreipti dėmesį į „Ford Focus“, jei ieškote daugiau sportinių valdymo savybių ir didesnės galinės sėdynių erdvės, tačiau „Focus“ interjeras prastesnės kokybės. Po atnaujinimo „Opel Astra“ kainuoja mažiau nei „Mazda 3“, bet jos valdymas, multimedija ir garso izoliacija nėra tokia gera.
Renkantis geriausią naudotą šeimos hečbeką, visada pravartu įvertinti prioritetus – ar svarbiausia komfortas, ar vairavimo malonumas, ar aukštos kokybės salonas. „Mazda 3“ šioje klasėje išlieka vienu iš išskirtiniausių pasirinkimų dėl harmoningo stiliaus, geros įrangos ir efektyvių variklių.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.